Part 191

8 2 0
                                    

Nihayet 3 gün sonra yazabiliyorum. Wattpad çöktü, giremiyorum. Kaç gündür yazacağım aklımda yazamıyorum. 

Kaçılınnnn! Yazasım geldiiii!

12bin dolarlık muayene ücretinde kalmıştık. Peki ama bu ön muayene, testleri, röntgen, MR vs da var acaba kaç bin dolar da onlar tutacak? Z...ıçtık diyeceğim ama zaten kan z..ıçıyom daha da içine edecek halim kalmamış. Halbuki 1 kutu antibiyotik götürseydim ABD'ye bunların hiçbiri başıma gelmeyecekti. Hepsi o çok bilmiş kardeşimi dinlediğim için oldu. Abi ABD'de ilacın alası vardır, buradan niye götürüyorsun ilaç, üstelik gümrükte yakalansan esrar olmadığını anlatana kadar akla karayı seçersin dedi. Evet şu lanet olası 11 Eylül saldırısı yüzünden uçmak işkence haline gelmişti ama en kötüsü ABD'ye uçmaktı. Ben de aptal kardeşimi dinledim. Tabii o salak ABD'ye değil Kanada'ya gitmişti. Birbirine sınırdaş iki ülke ama aslında iki ayrı dünya. O kadar farklılar.

Neyse işte o yanımda götürmediğim 1 kutu antibiyotik bana 5-6 bin TL'ye ve bugüne dek ara sıra nükseden kolon kanamasını miras bıraktı.

Ben en sounnda lanet olsun deyip Türkiye'ye tedaviye geldim. Çünkü eczaneden parasıyla reçetesiz antibiyotik istedim, şerefsiz Koreli eczacı defol yoksa polis çağırırm dedi. Hem de 70-100 dolarlık kutuya 200 dolar dediğim halde. ABD'de 100 dolar beleş para için polis bile sizin boğazınızı keser o kadar büyük para. Bizdeki karşılığı 1 dolar 1 TL, eh 100 TL, bizim eczacı da şimdi ceza yiyeceğini bile bile 100 TL'ye tenezzül etmez diye düşünmeyin. ABD'de o krizde 100 dolar bizim 2-3 bin TL paramız gibiydi. 

Neyse ben baktım yasal yollardan tedavi olamıyorum, önce kaçak ilaç alayım dedim, Meksika pazarına gittim, oradan 70-80 dolar verip 1 şerit (içinde 6 veya 10 tane hap olan) kutusu dahi olmayan bir ilaç aldım. İlacı aldığım yer kuş yemi, kedi maması satan pet shop idi. İlacın kutusu olmadığı için tırstım ve antibiyotikçi olan kardeşime sordum, birader de etkenini bulup söyledi, 1. nesil antibiyotik, ohhho bizim ülke 1970lerde bıraktı onları kullanma!. Guatelama halen kullanıyor muymuş? Neresi ora? Aman kullanma sana ne zararı ne yararı vardır ama bozuk ise seni zehirleyebilir. 1. Nesil antibiyotik biz Türklere etkisiz eleman dedi. Yani bir nevi yoğurt yemekle aynı şeydi bu dandik hapı içmek. Ben de içmedim. Şansıma bir Türk evinden gelirken 1 kutu antibiyotik getirdi, onu bana verdi de kurtuldum, ama kanama durmadı. Atladım Türkiye'ye geldim

Özel bir hastanede (o sırada benim SSK olmadığından, hiç bir güvencesi olmayan biriydim) ki babam başhekimi tanıyordu ama vakıf hastanesi olduğu için %5-7 indirim yaptılar, en fazla ve 4 bin TL'ye kolonoskopi ve muayene oldum. O sırada bu para 3 bin dolar filandı. Uçak biletiyle bana 6 -8 bin TL'ye mal oldu gidiş dönüş. Dolar 1.5 TL idi, bana 5333 dolara mal oldu bu hastalık. Ama içinde iki adet Air France Los Angeles-Türkiye bileti (gidiş dönüş) ve Türkiye'de tedavi vardı. Her halükarda ABD'de tedavi olmaktan çok ucuzdu ve de sorun çözüldü. Gerçi kanama devam etti bir iki ay daha, basit bir hap ile kurtuldum. Kolonoskopi sonucuna bakan doktor pek bir şey kalmamış, son anda aldığın Türk antibiyotiği mikrobu öldürmüş ama artık o her ne ise bağırsağını çok kanattığı için zarar vermiş. Yakında kanaman geçer, merak etme dedi. Ama eğer tedavi olamasaydım yani o antibiyotiği arkadaş vermeseydi, Allah razı olsun ondan, belki de erkeklerde sık görülen kolon kanserine kadar giderdi o kanama. 




KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin