Bölüm 88

21 5 0
                                    

Bu gün sadece Lise 1 ve 2'de sorumlu olduğum Kimya dersi ile ilgili bir çok formülü size anlatabilirim. Periyodik Cetveldeki pek çok elementin atom numaralarını ezberden sayabilir, H2SO4'ün kimyasal tepkimesinde hangi iyonların katyonların nasıl düştüğünü anlatabilirim. 1991 yılından beri elime kimya kitabı almadığım halde halen bunları biliyorum. Üstelik de berbat bir hafızam olduğu halde. Artık sınıf geçmek için nasıl ders çalışmışsam!

Üniversite 4. sınıfta odama iki tane çömez geldi. Uludağ Ü. Veterinerlik Fakültesini kazanmışlar ama kimya tablosunu bilmiyorlar. Bir gün sınavları varmış, sabahın köründe beni uyandırmamak için fısır fısır konuşuyorlardı. Meğer dingiller periyodik tabloyu ezberlemeye çalışmışlar ama bir diğerine mesela Oksijen'in atom sayısı kaç diye sorunca 16 cevabını veremiyorlardı. Fısır fısır konuşarak beynimi diktiler. Sabah değil öğlen dersim olduğundan bi uyutturmadı veletler. En sonunda kızdım, yataktan kalkmadan bağırdım:

Ulan zibidiler! Vet Fakültesine gelmişiniz Kimya bilmiyonuz! Size lisede kimya eğitimi veren o öğretmenin ben taaa!

Ulan Oksijen 16, Hidrojen 1, N yani Azot 14, Karbon 12, AU yani Aurum yani altın 197, Fe Ferro yani Demir 56 diye başladım aklımda kalan periyodik tablodaki elementlerin atom ağırlıklarını saymaya.

Şöyle 10 tane kadar saydıktan sonra durdum: Şimdi diktrin gidin dışarıda, etütte çalışın, bir daha beni uyandırırsanız kimyanızı bozarım laynnn diye böğürdüm.

Çocuklar ben tabloyu ezberden hem de uykulu haldeyken okuyunca şok olmuşlar. Tabii girdikleri sınavda çakmışlar. Akşam odaya geldiğimde ikisi de bana yalvarmaya başladı.

Reis sınavda çaktık! Allah'ını seversen bize kimya çalıştır! Şu soruyu yapamadık sence nasıl olmalı zart zurt!

Ulan zaten Avrupa Birliği Hukuku sınavından çıkmışım, moralim sıfır, AET kanunlarını bilemeyip göçmüşüm şimdi iki zibidi vıdı vıdı yapıyordu!

Ulan dedim siz nasıl ÖSS'yi kazandınız, nasıl ÖYS'de hadi gececi bölümünü geçtik gündüzlü Veterinerlik fakültesini kazandınız layynnn diye kükredim.

Benim bro da üstelik de benim liseden, benden 1 sene sonra mezun olduğu halde ilk girişte üniversiteyi kazanamamıştı (çok yüksek yazmıştı kerata) sonra ikinci girişte İstanbul Vet Fakültesini kazanmıştı.

Ulan dedim Uludağ'ın Vet Fak memleketteki en iyi 5. fakülte, siz bu cahillikle nasıl kazandınız?

İşte biz matemeatik yaptık cart curt! Tabii yemedim bu bahaneleri! Ama kafama da uzun yıllar takıldı!

Ulan ben lise 1 ve 2'de gördüğüm çok bilinmeyenli denklemleri, Fizikte gördüğüm mesela ivme kanunu filan bugün bile hatırlıyorum da bu dingiller nasıl bi halt bilmiyorlar, aynı ÖSS-ÖYS'ye girmiyor muyduk?

KORE MAHALLESİ'NDEKİ TÜRK'ÜN DÖNÜŞÜHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin