Hoofdstuk 1

757 13 0
                                    

Een maand na de bruiloft van Leila vertrokken we samen met de familie vanuit Marokko naar Ibiza voor Ramona en Mounir's bruiloft.

Leila en Reza waren inmiddels terug van hun huwelijksreis naar Dubai.
Imane kon haar geluk niet op toen Dries en ik haar het nieuws over mijn zwangerschap vertelden....

Ze was een trotse grote zus in spé die zich nu al op de geboorte van haar kleine broertje of zusje verheugde.

Door continu haar veelvuldige vragen over de baby in mama's buik te beantwoorden, konden we haar ongeduldige nieuwsgierigheid enigzins in toom houden.....

Na een korte ochtendvlucht en goed aan te zijn gekomen in Ibiza betraden we Samira en Abdel's grote appartement met uitzicht op zee.
De Bohemian bruiloft vakantie kon beginnen....

Dries en de mannen waren één dag eerder met hun autostoet vanuit Marokko naar Ibiza gereden.
De reisduur was inclusief de ferry vaart velen malen korter dan vanaf Nederland naar Marokko rijden.....

Alle clichés van de sfeerimpressie op Ibiza zijn waar: de plek slokt je op, maakt je stil en doet je even tot rust komen. Je zou er uren kunnen zitten en alle antwoorden die je wil hebben kunnen krijgen, de villa en omgeving was in één woord magisch.

Ibiza heeft een prachtige mediteraans klimaat.
We waren net gesetteld in de grote villa of de ouders en familie van Ramona voegden zich vanuit Nederland bij ons aan.

Met haar luchtige linnen Boho dress, leek de rasechte Kamper Ria identiek op haar dochter Ramona die schitterde in haar smaragd groene broderie tuniek met stoere Gypsy chic slippers en accessoires.

Terwijl wij ons installeerde op onze kamers, genoten de ouders van Dries zichtbaar van het spontane gezelschap van Ramona's ouders.

Je kon bijna niet indenken dat ze vóór de geboorte van Aicha lijnrecht tegenover elkaar stonden.
Indirect was hun afwijzing toendertijd de reden waarom Ramona en Mounir nu pas hun geloften afleggen.

Gelukkig staan ze nu alemaal achter de bruiloft en heeft Ria met haar vlotte ondernemers babbel en inzet er voor gezorgd dat een Nederlandse trouwambtenaar zonder moeite naar Ibiza kon overvliegen, om het huwelijk volgens de Nederlandse wet te voltrekken.

Anders zou het huwelijk niet rechtmatig zijn.
Dat kwam omdat je officieel alleen wettelijk kunt trouwen op Ibiza als je er zelf ook woont.

De serre die behangen was van wilde mediterraans bloemen, die aan onze kamer grensde was echt een rustplek waar je tot jezelf komt. Bij de grote zwembad pal in het midden van de grote hectaren grond rondom de villa, kon je heerlijk ontspannen.

Daardoor proefde je vanzelf de bohemian sfeer om je heen. De ligging die omgeven werd door het strand en de subtiele rotsen en bomen is lekker veelzijdig

Terwijl de anderen zich luidruchtig vermaakten in de villa besloten Dries en ik een eindje met de onvermoeibare Imane te gaan rijden.

De onwerkelijke prachtig uitzicht over het zuidwesten met de zee voor je doemde op tussen de pijnbomen. Dit was an sich al adembenemend.

Tot we op de mirador kwamen, ofwel de uitkijkplaats. Ineens sta je daar nietig te zijn voor deze mooie rots.
Imane wilde graag Spaanse ijs eten, waardoor we op de drukke Spaanse boulevard in Ibiza belanden.

Rond de siësta toen alle winkels vóór de middag sluiting dicht gingen togen we naar huis met een vermoeide slapende Imane op de achterbank.

Vanaf de weg was de Spaanse Hacienda van Samira en Abdel door de mooie bebossing nauwelijks te zien.
Eenmaal aangekomen bij de grasveld naast het huis zagen we Ramona's Spaanse weddingplanner Pilar samen met haar team de trouwlocatie om en in het huis versieren en decoreren.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu