Hoofdstuk 7

178 5 0
                                    

"Welou droom man?!.................
Hij is 55 jaar, gescheiden, heeft een hangbuik, 9 volwassenen kinderen, 11 kleinkinderen en 3 opdringerige ex-vrouwen! Gierde Bouchra hardop.

Haar leedvermaak werd wreed verstoord door Ouafa's vliegende slipper, die als een Torpedo op haar hoofd terechtkwam............................

"Á kleine Tamshount! Allemaal Tnawies van Bouchra! Gilde Ouafa geïrriteerd.
Hij ziet er goed uit maar is wat ouder het is hem niet aan te zien, eerlijk is eerlijk!

Ik ken hem nog van vroeger uit de Anasheed huwelijks band waar ik in zong.
Hij verhuurde een trouwzaal waar wij bijna wekelijks optraden
We waren toen beiden getrouwd. Hij is altijd al een rustige, respectvolle man geweest.

Zijn vrouw verliet hem een aantal jaar geleden voor een Algerijnse zakenman uit Zaio.
Meestal hoor je nooit dit soort omgekeerde verhalen.
Maar de vrouw kan zich in een huwelijk ook met gemak tot een Sharmotta transformeren!

Mohim!......ik ben verliefd! Ik vind hem een charmante man, en wij delen dezelfde humor.
We zijn graag in elkaars buurt en eigenlijk is alles meer dan leuk. Ik had dit expres niet naar hem verwoord, tot hij er zelf mee kwam.

Natuurlijk verliep het in het begin niet van een leien dakje!
Je ben in het begin vooral bang om een relatie te beginnen. Hij was het die mij over de drempel trok en er iets moois van wilde maken.

Ik merkte alleen dat ik steeds aan de toekomst moet denken en me dan afvroeg hoe alles er over 10 jaar uit zou zien.
Het zijn luxe problemen, van onze beider volwassen kinderen, ik in de overgang, hij in de midlifecrisis etc.
Dat was niet echt een bepaald ideaal plaatje die ik altijd voor ogen had........

Deze gedachten staan mij in de weg.
Hem niet! Hij zegt: "Ouafa, ik snap je wel! Maar ik word niet jonger het is nou eenmaal zo.

Eerlijkheidshalve ken ik óók eigenlijk niemand die op zo'n dergelijk leeftijd nog geluk in de liefde vinden.
Meestal gebeurt het wel, maar word het door bemoeienissen van kinderen en familie gestagneerd.

"Ewa wij wonen nog ongehuwd thuis en Yemma word als een losgeslagen tiener verliefd.
Ze slaat onbewust een gewillige man aan de haak! Riep Rachida vermakelijk.

"Dat heet Charisma! Sommigen vrouwen trekken onbewust potentiële mannen naar zich toe! Tante Ouafa is nou eenmaal een vrouw die met haar spontaniteit allerlei mensen naar zich toe trekt! Lachte Leila.

"Ik wou dat ik ook zo'n goede man ontmoete! Voorlopig is het inkt op de scheidings papieren van mij en die schurk Ahmed nog maar net droog! Riep Tamimount mijmerend.

"Moge Allah swt jouw ook een vrome man schenken! Mohammed zei gisteren nog dat zijn neef Zouhail een ideale match voor jou zou zijn! Riep Zahira kalm.

"Wesh denken jullie? Het leven is géén mini versie van de soap Samini waar huwelijks kandidaten uit het niets op je deur kloppen! Zei Bouchra bedenkelijk.

"Wat ben jij een ondankbare zeikerd Bouchra! Je bent al twee keer ten huwelijk gevraagd en beiden keren maakten de heren door jouw hoogmoed, onverichterzaken rechtsomkeer naar huis! Siste Rachida.

"Yek! De ene had nog maar 4 gele tanden in zijn mond. En de ander eiste dominant dat ik samen met hem naar Nador verhuisde! Kifesh? Zie ik er zo wanhopig uit?!

"Ewa we zitten niet meer in de tijdperk van gearrangeerde 'Blinde date' huwelijken! Het oog wil ook wat! Riep Bouchra resoluut.

"Geniet er gewoon van en maak je geen zorgen over de toekomst, want niks is zeker. Het kan toch nog alle kanten op?

"Lá yemma, wees niet bang! Je bent verliefd, en hij ook: dat is toch fantastisch?
Laat het over je heen komen en maak je geen zorgen over de toekomst, want niks is zeker. Het kan toch nog alle kanten op en jullie Mektab staat immers allang beschreven! Zei Rachida wijselijk tegen Ouafa.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu