Hij trok mij dichter naar zich toe en tuurde met een serieuze blik in mijn ogen...........................
"Nadia, jij en onze kinderen zijn alles voor mij! Daarom zou ik jullie nooit pijn doen, of een rigoureuze beslissing nemen, die jullie zou schaden.
"Vandaag heb ik na aanleiding van onze ondernemingsplan in Marokko, telefonisch een verhelderend gesprek met mijn vader gehad.
"Zoals je weet moeten we nu Leila zwanger is, beslissen wie de bedrijven vanuit Marokko gaat runnen.
Reza heeft al zijn handen vol om z'n eigen bedrijf te runnen."Met onze ondernemingen in Nederland loopt alles op rolletjes dankzij de inzet van mijn broers Hafid & Bilal.
We willen in Marokko met een vernieuwde concept een aantal horecazaken starten."Wat zou je ervan vinden als we
Een poosje in Marokko blijven wonen, zodat Mounir en ik de bestaande zaak kunnen runnen, en onze nieuwe onderneming kunnen opzetten?In tweestrijd luisterde ik naar zijn logische relaas.
"En Imane dan? Die vind het helemaal niets in Marokko! Ze heeft daar vriendinnetjes en is gewend aan Nederland!"Kinderen kunnen zich snel aanpassen. Ze kan hier naar dezelfde internationale privéschool als de kinderen van onze families en Tamimount.
"En mocht ze pertinent niet willen dan mag ze van mij ook bij onze ouders blijven. Ze kan dan ook in de vakanties overkomen. We zullen immers niet permanent hier blijven.
"Eigenlijk is het is gewoon heel simpel Nadia. We doen het of we doen het niet! Volgens mij zit daar niks tussenin. Ik vraag je alleen of je mij daarin wilt steunen.
"Tuurlijk wil ik je bijstaan! Maar Dries, ik vind het moeilijk om zo'n snel een keuze te maken. Marokko ligt me na aan het hart, en Ja, we wonen hier al praktische. Maar toch......
Hij sloeg zijn armen over elkaar. "Ik snap niet wat daar nou zo moeilijk aan is! voegde hij er aan toe.
Ik slaakte een diepe zucht...........
"Dries, ik zie het toch anders. Ik hoor jou niet over het gemis van familie of vrienden.
Jullie mannen kunnen dat veel makkelijker loslaten dan wij vrouwen."Wat doen we bijvoorbeeld als ik plots heimwee naar Nederland krijgt? Of als het mij tegenvalt? Daar denk je niet over na!
"Ewa, natuurlijk wel! Zei Dries. Volgens mij heeft het weinig zin om te bedenken wat er allemaal mis kan gaan? Een probleem moet je tackelen als het zich voordoet. Eerder niet.
"Ik wil gewoon een besluit nemen! zei hij. Maar jij ziet alleen maar beren op de weg. Als je niet wilt, dan doen we het toch gewoon niet?!
"Maar daar gaat het helemaal niet om, Dries. "Ik zeg niet dat ik niet wil. Ik wil gewoon weten wat die beren zijn!
Dat jullie succesvol kunnen ondernemen is een feit. Kijk alleen al naar de enorme toeristische zakelijke winst die jullie in Casablanca, Fes en Marrakech omzetten.
Als echtgenote sta ik altijd vierkant achter jouw!
"Dat weet ik schat! Daarom wil ik dit eerst met jouw overleggen. Door jou ondersteuning ben ik zo ver gekomen in het zakenleven. Je weet wat ze zeggen: 'Achter elk succesvolle man, staat een sterke vrouw.
Luister Dries, ik ga je ook niet hier alléén achterlaten om met de kinderen in Nederland op jou te gaan zitten wachten Dries! Ik vertrouw jou wel, maar die losbandige Marokkaanse vrouwen hier zijn soms ongenadig!
Je weet zelf dat ik Marokko een geweldig land vind. Ik kan continu ontroerd raken van de prachtige cultuur en natuur die adembenemend en puur is.
Ook geniet ik intens van het landschap dat uiteen loopt van Middelandse zee kust tot groene weides, robuuste atlas bergen, lege, rotsachtige maanopeervlaktes tot hoge zandduinen van de Sahara-woestijn.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...