Hoofdstuk 156

101 6 0
                                    

Felicty snapte er niets meer  van......

"Waarom fluisterde Selma zo geheimzinnig? En hoe kwam het dat ze Belaid en Adil samen met Ayran naar de pizzeria restaurant in de airport stuurde?

Selma sleurde haar mee naar de lege damestoilet.....

"Fil?....Eum....Ik ben volgens  mij eindelijk na die nasty miskraam weer spontaan zwanger geraakt! Ben oprecht blij en supergelukkig!

Maar ik wil het pas na minstens twee positieve testen alleen nog maar aan Belaid en naaste familie en goede vrienden vertellen.

"Nu ik weer zwanger ben, zullen Belaid en onze families lyrisch zijn. De eerste keer zei mijn vader trots tegen iedereen:.."Ik word voor het eerst opa. Daarna moest ik hen allemaal wederom teleurstellen.

Mijn ouders en ik hebben zo'n goede band en het deed me echt heel erg zeer toen die zwangerschap in een miskraam resulteerde.

De tranen baggeren al weer over Selma's gezicht....

Felicty gaf haar een stevige knuffel....

"Lieverd, ik weet hoe het voelt.
trek je er niks van aan meid het komt wel goed. Als je 12 weken zwanger bent en meer zekerheid plus een goede echo, heb je meer fut om iedereen in te lichten. Hou de moed er in. voor je het weet ben je 3 maanden verder.

"Dit hadden wij ook toen Ramona net zwanger raakte van Shira. Weet je nog? Toen zij en Mounsif  het aan mensen vertelden, kregen zij ook steeds te horen van:.."Ohhh..er kan nog van alles gebeuren.
ik had zoiets van je kan toch óók gewoon een beetje blij zijn voor hun?!?

"Mijn mening is, gewoon eerlijk tegen Belaid zijn, anders gaat het bij jou ook een eigen leven leiden. Het kan maar beter meteen uitgesproken worden tussen jullie twee. Hij is tenslotte de vader, het is óók zijn kind Selma.

Selma schudde haar hoofd....

"Dat is het hem nou juist! Belaid kan ook erg onlogisch en overbezorgd reageren op mijn zwangerschap. gelukkig vraagt hij wel regelmatig hoe het gaat met zwanger raken enzo en hij  komt zelf regelmatige met een kleinigheidje of overdreven veel Cartier sieraden aanzetten.

"Maar als ik eerlijk met hem deel dat het zwanger raken mij te lang duurt, komt er bij hem onbewust een teleurstellende reactie. ik probeer hem dit maar niet kwalijk te nemen. Het ligt niet aan hem dat ik moeizaam zwanger raak. Dat frustreerde mij maanden na die eerste miskraam.

"Die nare gedachten van, waarom ik Belaid géén 'Papa' kan maken, is echt killing! Hoe was het mogelijk dat we 24/7 vrijden en ik maar geen voldragen zwangerschap ervaarde? 

"Ik bedoel....Ramona was in no time bingo zwanger. En ik zag elke maand mijn menstruatie met lede ogen aan.

Wat was er toch mis met mij? Gezien het feit dat Mounsif géén losse flodders schoot bij Ramona, kon ik bij Belaid als zijnde diens tweelingbroer, daar niet aan twijfelen. Weet je hoe machteloos het aanvoelt, als je niet eens een rake bevruchting van jouw man fatsoenlijk kan voldragen??

Felicty knikte instemmend en pakte haar hand beet...

"Daar heb je gelijk in lieverd. Ik ben soms ook bang dat ik ook wel eens verkeerde opmerkingen heb gemaakt toen ik zelf nog geen kinderwens had...

"Maar iemand feliciteren lijkt me geen grote moeite. Ik feliciteer degene altijd en zeg dat ik hoop dat alles goed blijft gaan. Maar dat geldt natuurlijk vóór de gehele zwangerschap, niet alleen tot de 12 weken.

"Ik zeg het ook alleen omdat ik het echt meen, niet om iemands gelukgevoel de grond in te boren. Ga gewoon lekker genieten van deze zwangerschap, het is heel bijzonder dat Allah swt jullie nogmaals zegend met een nieuwe zwangerschap.

"Insha' Allah zal alles dit keer goed gaan! En wij zijn niet stom, we weten dat het tot twaalf weken afwachten is.

Belaid kwam bij de uitgang van de damestoiletten opeens tussen beiden......

Felicity probeerde zich zo onopvallend mogelijk te houden. Ze beende vliegensvlug naar Adil die samen met Ayran vliegtuigen zaten te spoten.

Selma kreeg steeds meer moeite met haar verborgen prille zwangerschap. Ze zou het van de daken willen schreeuwen en het Belaid direct mede willen delen.

Niets mis mee toch?....Zij het niet dat Selma onzeker was. Na haar miskraam had ze een soort van mededelings angst ontwikkeld. Zelfs haar geliefde moeder Ikram durfde ze nog niets te vertellen.

Voorlopig wilde ze het enkel met Felicity, Ramona, Aicha en Maysa delen. Hun waren haar Ride or Die crew die haar weer down to earth konden krijgen.

En ja! Belaid is haar ware Mektab soulmate en geliefde echtgenoot. Maar hem nu al blij maken met een omhulsel was vóór Selma een brug te ver.

Ze hield zoveel van hem, dat ze enkel feiten met hem wilden delen. Selma wilde géén gebakken lucht of "wat als" & "Misschien" praatjes rondbazuinen!....Punt!.....

Belaid staarde observerend  naar de dromerige Selma.....

"Selma, lieverd, kom eens hier!, zei hij met een dominante verleiding in zijn stem....

Hij drukte Selma bij de drempel dicht tegen zich aan en zoende haar eerst in de nek en toen op de weelderig bos krullen.

Hij keek haar gericht aan en fluisterde heel zachtjes in haar oren.....

"Inoe??...Je gaat mij NU vertellen wat er met je aan de hand is!!......................................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu