Mounsif vloekte en tierde er op los..............
"Tfoe Alek! Je moet niet met mij gaan Fokken Maysa! Wesh denk je ik ga voor je kruipen ofzo?! Yeeee Boizan, loop maar weg! ga,ga!!
"Wahekela! Als je vandaag niet naar mij toe kom ga je zien! Kanbrik Bezaf! Dat weet je! Mohim, maar als het moet schiet ik zonder pardoes een kogel door je kop!
Opnieuw verbrak hij agressief de verbinding. Maysa gooide haar gsm op het voeteneind van haar bed, en kroop angstig ineen. Selma ging troostend naast haar liggen, en Ramona omhelsde haar.
"Ik voel mij soms net als het beeld van Zadkine! Dat is de enige vergelijking die ik als klein kind al begreep. Ik voel mij gewoon verwaarloosd! Eerst mijn ouders, en nu Mounsif............
"Hoeveel is er nog over van mijn hart? Verscheurd, uitgerukt, gebombardeerd, hoeveel kan een mens nóg verdragen? Maar ik ga door! Ik moet wel! Ik zal wel een heel slecht mens zijn, dat ik dit verdien! Jammerde Maysa snikkend.
"Néé Maysa! Je bent een volwaardig mens en óók jij
verdient het om gelukkig te zijn! Er is géén enkel mens die jaar in jaar uit onbeperkt gelukkig is! Niemand ontkomt aan die keerzijde van tegenslag!"We lopen allemaal rond met een vracht gevuld met lijdzaamheid en hartzeer! Vergis je niet, we krijgen allemaal te maken met levens issues en ontberingen!
"Het probleem is dat sommigen het héél goed weten te verbergen. Die spelen enkel 'mooi weer'! Maar niets is wat het lijkt Meis! Geloof niet alles wat je ziet. Zelfs zout ziet eruit als suiker!
"Maar effe serieus, deze gozer is een dubieuze man. Naar mijn mening praat hij alléén maar gebakken lucht! Aan de ander kant zal hij zich triomfantelijk elke avond kapot lachen om jou! Hij heeft gewoon een goedgelovig meisje in z'n grip die 'Ja' en 'Ameen' knikt!!
"Je klinkt weifelend en naïef. Hoe kun je nu toch denken dat zijn liefde voor jou wederzijds is?? Dat heeft hij je alleen maar wijsgemaakt. Wat voor vent is hij uberhaupt als hij jou als een voetveeg gebruikt?!
"Ik spuug op dit soort gasten! Na vandaag zal hij je niet meer lastig vallen! Dat beloof ik je!
Selma merkte op dat Mounsif niet zomaar zaken met 'Jan en Alleman' deed. "Ey, je komt alléén undercover via een vriend bij hem terecht! Als je Benaouf uit West ook kent, dan ben je binnen!
"Bedoel je Benaouf uit Oud-West, die altijd met Fouad liep? Die ken ik via mijn zusje. Felicity ging vroeger met Fouad. Zei Ramona ad rem
Ze liep haastig weg, en stormde al vuurspuwend, als Keith Flint van de Prodigy in de clip 'The Firestarter' de trap op.
Vrijpostig drong ze Felicity's kamer binnen. "Djeez Moon! Ben je helemaal leip geworden!
Felicity trok daarop demonstratief het laken over haar hoofd.Ramona liep naar het raam en schoof de gordijnen open. Daarna ging ze bij Felicity op bed zitten. Ze slaakte een diepe zucht en ging rechtop in bed zitten.
"Kanonnen! Wat nou weer? Wat ben je allemaal aan het bekokstoven? Vroeg ze nog met een suf en slaperig gelaat.
"Bel Benaouf op, die vriend van Fouad! Vraag hem om een gunst!
"Ben je helemaal van de pot afgerukt?! Die heb ik al een poos niet meer gesproken! Stamelde Felicity.
Ramona griste Felicity's gsm van het nachtkastjes en scrolde naar het opgeslagen mobiele nummer van Benaouf. Ze propte de telefoon in Felicity's hand.
"Jij gaat Benaouf bellen om via Mounsif die zakelijke transactie van zijn zaak die nu te koop staat, aan mij over te dragen!
Mounsif en Benaouf waren oude straatschoffie's en nu bevriende zakenpartners. Als Selma gelijk had, dan zou hij zijn zaak enkel van de hand doen aan een betrouwbaar persoon, die door een dierbare vriend word aangeraden.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...