Als een op hol geslagen Drone volgde Selma met haviksogen de nog onwetende Numidia en haar nicht Asma....
Numidia en Asma waren net een paar uur terug uit de Sahara woestijn en besloten een hapje te eten bij 'Le Jardin'.
Totaal in het ongewisse dat Selma en de meiden toevallig ook aanwezig waren ploften ze vermoeid neer in de lounge gedeelte.
"Ga je mij nog vertellen of je zijdelings betrokken was bij die miskramen van Belaid's echtgenote?, vroeg Asma wederom na de eerste onbeantwoorde vraag.
Numidia zuchte diep....
"Ey? Je doet net alsof ik eigenhandig heb mee gewerkt aan die miskraam! Laat ik het zo zéggen.....Ik wist dat het zou gaan gebeuren!
Asma boog voorover en tuurde Numidia vol onbegrip aan.....
"Oké! Maar het is niet wat jij denkt Asma!.....Ik was naar een helderziende in een labyrint van de atlasgebergte geweest omdat ik nogal twijfelde over m'n hopeloze toekomst met Belaid.
'Het was echt ontzettend raar. omdat er zoveel klopte wat die vrouw zei met betrekking tot mijn karakter, liefdesverhaal enzovoorts. Alles leek ineens veel duidelijker. Tot ze vertelde dat er een vrucht opgeofferd zou worden als zijnde beproeving.
"Het duurde even alvorens ik de puzzelstukjes in elkaar kon rijmen. Tot ik via Kaoutar hoorde dat Selma een miskraam had gekregen. Ondanks dat Belaid en ik géén toekomst meer hadden zijn onze zussen Kaoutar en Safya nog steeds hartsvriendinnen.
Kaoutar weet echter niet dat ik nog steeds gevoelens voor Belaid koester. Hierdoor krijg ik als haar geliefde zusje regelmatig onbedoeld info over Belaid's huwelijksleven.
Asma zuchte diep en schudde tegelijkertijd meewarig haar hoofd.....
"Waar haal je het lef vandaan om zo'n vage vrouw te consulteren Numidia? Kom me niet overtuigen dar het met Sabab te maken heeft! Er zijn tegenwoordig veel meiden in Marokko die zich bezig houden met dit soort praktijken.
"Maar ik zeg je eerlijk, ik durf het niet! Eén keer ben ik naar zo'n iemand geweest en die zei dat ik vroeg doodging, nou mij niet meer gezien bij zulke creepy mensen hoor! Zucht!
"Pfff.....Ik weet het Asma. Dit moet ook echt tussen ons blijven. Maar wonderen bestaan. Deze vrouw heeft mij dingen verteld over mijzelf, die ze nooit had kunnen weten. Ze wist precies tot in de detail hoe mijn verleden eruit zag, en hoe Belaid's huwelijk tot dusverre zou verlopen, terwijl ze zowel mij als Belaid niet eens kende.
"En zo ging het hetzelfde met die miskraam van Belaid's vrouw en hun mislukte pogingen om zwanger te raken. Ze vertelde me ook dingen die ik niet kon weten, maar die toch heel herkenbaar op me overkwamen. Echt een heel vreemde gewaarwording was dat.........
Numidia en Asma waren zo diepzinnig in gesprek dat ze totaal niet doorhadden dat Selma vanuit de loungehoek achter een palmboom hen nauwlettend in de gaten hield...
Ramona, Felicty, Aicha en Maysa volgden Selma's oogreflex waarna ze Numidia en Asma ongestoord zagen zitten.
Ramona voelde al bij voorbaat natigheid en waaschuwde Selma met klem om géén paranoïde acties te ondernemen....
"Laat het gaan...Laat het los Selma! Het sop is de kool niet waard! Deze Chick heeft duidelijk géén eigen leven. Bedenk hoe zielig je moet zijn om enigzins zo geobsedeerd te zijn met het huwelijksleven van een onbeantwoorde ex liefde!
Selma bleef naar de twee meiden staren.....
"Het boeit mij niet wat voor kronkel dat wijf wij in haar zaagsel hoofd heeft zitten! Maar van mijn privéleven blijf je af! Ik zal haar hoe dan ook confronteren met het feit dat ze out of the blue aan Belaid détails over mijn miskraam en kinderloosheid prijsgaf.
Felicity pakte Selma's hand beet.....
"Dusssss?.....Ze wist Belaid over jóuw miskraam te vertellen en dan?! Wat koopt ze daarvoor? Inmiddels ben je 'pats boem' zwanger! Welke krachten zijn sterker? Die van Allah swt of die Shaytan waarzegster?!
"Vrouwen kunnen niet goed tegen vrouwen met superioriteitsgevoelens.
sommigen met deze instelling organiseren maar wat graag een aanval methode., riep Felicty wijs.Maysa richten zich naar Selma toe en sloeg een arm om haar heen....
"Het vrouwelijke geslacht zou het zachtere geslacht moeten zijn. Lief, verzorgend en warm. Toch gedragen sommigen gedumpte zuurpruimen zich meer als een stel ruziënde katten in een ware 'Catfight.
"De mythe dat vrouwelijke concurrenten elkaar eindeloos in de haren vliegen word werkelijkheid. Het ergste is dat vrouwen - zowel de echtgenote als de gepeste ex in dit scenario- er steeds weer intrappen en dit spel meespelen.
"Van mannen, huizen, sieraden, haardracht, kleding, smartphones, banen, auto's en zelfs hun kinderen weten ze competitiewedstrijden van te maken.
Aicha knikte instemmend.....
"Ergens tussen valse bescheidenheid en een kwetsbaar zelfbeeld is de stilzwijgende afspraak ontstaan dat een gehuwde vrouw jaloezie wegwuift en je nooit of te nimmer haar eigen afgunst laat zien.
"Selma? Is Belaid ooit thuisgekomen met: "Schat, wat ik noú heb gehoord! Je mag dit dus aan niemand verder vertellen maar die en die heeft...". Nee dus!
"What happens on guys night stays there!.... Daar kunnen vrouwen onderling nog wel wat van leren. Wij laten ons in alle zwakte meeslepen in alle Tnawies en WesWes die expres voor onze voeten worden gestrooid! Dit is één van de oorzaken van die enorme toename in echtscheidingen.
"Zodra wij beseffen dat er een ex is of iets geheimzinnigs is in het verleden van onze mannen, begint onze tong al te jeuken. Vrouwen beseffen niet dat juist dit soort praatjes in de trant van ' Het paard van Troje' als een tijdbom in hun huwelijk word geslingerd!
"Helaas lijken sommigen vrouwen net zo loslippig over hun eigen huwelijksperikelen als over willekeurige vreemden. Ook weer een onderdeel van die eeuwige competitie tussen vrouwen. Misschien is dat wat mannen doen veel handiger: gewoon de schouders ophalen girlfriend!
Maar Selma had ondanks alle peptalk van de meiden, al een hele doemscenario bedacht......
Numidia zou hoe dan ook verantwoording aan haar moeten afleggen...........................
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...