Nijdig observeerde Darrys snel om zich heen. Er werd niets meer gezegd.....
Hij wilde Tamimount er niet bij betrekken, dus hield hij zich wijselijk stil. Ahmed staarde hem vermakelijk aan.
Tamimount deed net of ze Ahmed niet hoorde, en hield haar liefdevolle blik op Darrys rode verwrongen gezicht gericht...
Hij wilde zijn armen naar haar uitstrekken maar bedacht zich. Darrys zag eruit alsof hij Ahmed het liefst een beuk op z'n harsen wilde geven.
Maar Tamimount's verontruste blik had hetzelfde effect op hem als één uitgedeelde vuistslag.....
Hij voelde er niets voor om uit te leggen waarom hij Ahmed het liefst met de grond gelijkmaakte.
Ahmed stond op. Graaide de bord versgebakken Msemem van de aanrecht. Ging zitten. En begon relaxed aan het ontbijt.....
Er knapte iets in Darrys, wat ontaardde in een harde vuistslag tegen Ahmed's wang.....
Nogmaals wilde hij hem een kaakslag verkopen, en Ahmed verpulveren om wat hij tegen Tami had zitten zeveren....
Ahmed? Kowed met jou sluwe streken! Tami is MIJN vrouw! Ik adviseer jou om er één te zoeken op Corniche. Ma3lish, zolang het maar één gat heeft en zichzelf terecht of onterecht ze3ma 'vrouw' noemt!
Ahmed stond op, en ging pal vóór Darrys staan.
Hij griste langzaam het document uit z'n spijkerbroek pocket...............................................
~~In het Penthouse ~~
Belaid kreeg na lang aanhouden géén enkele antwoord op zijn prangende vragen van Selma....
Tja....Eerlijkheid is iets wat we allemaal waarderen. Vaak voelen mensen het als een persoonlijke aanval als andere mensen iets bewust achterhouden. Het is een eigenschap waar we graag zonder kunnen; als het tegen ons gericht is welteverstaan.
Maar hoe zit het nou met onszelf, als we uit voorzorg even de waarheid onthouden van onze partners?, is dat niet net zo slecht, of erger, als wanneer mensen tegen ons liegen? En hoe zit het met het jokken tegen onszelf? Wie houden we dan eigenlijk voor de gek?
Ten eerste,.....De meest voor de hand liggende reden, is dat de waarheid onnodig achterhouden een slechte eigenschap is. Je kunt het letterlijk voelen in je lichaam, als een negatief vibes, wanneer je om de hete brei blijft heendraaien.
Met die gegeven kun je daarmee ook jouw naasten en geliefden onbedoeld kwetsen met een onschuldige leugentje om bestwil. Iemand voor de gek houden werkt voor een tijdje, maar uiteindelijk zal de waarheid aan het licht komen. Ook kan het geweten gaan knagen, stress veroorzaken, en je misschien zelfs 's nachts wakker houden.
Dus waarom zou je zoveel negatieve energie verbruiken om te liegen, fouten te verhullen, excuses verzinnen, geheimen bewaren en dit ook nog uit elkaar proberen te houden?
Je moet immers secuur bij gaan houden wie je wat verteld. Het is dan toch veel simpeler om gewoon de waarheid te vertellen?
Maar Selma hanteerde de legale aanpak dat er ook 'witte onschuldige' waarheden bestaan die je kortdurend tussen jou en de schepper mag behouden.
Een plan van aanpak is een must, alvorens je iemand overrompeld met een lege omhulsel. Bezint eer gij begint.....
Selma tuurde weifelend in de vragende puppy ogen van Belaid......
Het werd het uur van de waarheid.....Tot Belaid's mobiel afging.....Hij kuste haar vluchtig en plaatste zijn gsm opgewekt tegen zijn oorschelp aan.
Selma slaakte een zucht van verlichting....."Saved by the bell! Big time!, bedacht ze zich, terwijl ze met een laken om haar lichaam de badkamer in vluchte. Belaid was al rap klaar met bellen en keek achterdochtig om zich heen.
Hij fronste zijn wenkbrauwen....
"Ewa?...Sinds waneer wikkelt Selma nou een compleet lakenset om haar lichaam? Ze liep toch altijd naakt rond als ze samen waren? Hij stond op en liep achter haar aan de badkamer in.
Bij de ingang bleef hij staan. Selma schrok en wikkelde de inmiddels afgezakte laken om haar buik heen.
Alsof Belaid zou kunnen ruiken dat ze héél misschien zwanger kon zijn?
Belaid schudde zijn hoofd......
"Ik weet niet wat er allemaal in dat mooie eigenwijze Ait Wayagher hoofdje van jou speelt, maar iets is niet in de haak! Wat is er toch met jou Selma?!?
Ze deed een paar stappen achteruit en keek Belaid eindelijk gericht aan.....
"Waarom nou gelijk Ait Wayagher shizzles?! Jouw vader en oma zijn toch ook Ait Wayagher? Wat is daar nou zo eigenwijs aan. Ik heb zin om jouw een klap vóór je muil te geven Belaid! Uggh! Marrakech Jbel Dwaas!
Hij begon te schateren en trok in één beweging het laken van haar lichaam....
"Kop maar op! Doe dan, Hbiba van mij! Wil je een rechtse of een linkerhoek aan mij geven?
Lachend tilde hij de naakte Selma op en gooide haar over zijn schouders. Bij het bed legde hij haar opnieuw neer. Selma schoof omhoog, maar had niet de kracht om hem van zich af te duwen. Met haar 1,54m tegen zijn 1,89m lengte had ze geen schijn van kans....
Belaid begon haar opnieuw te beminnen....
"Ships Belaid!! Wat hebben jij en Mounsif op het Sta7 ontbeten? Lustopwekkende Harca's ofzo? Damn! Irritante Shab's all over in de ochtend! Pffff.......
Grinnikend bevredigde Belaid haar zonder een enkele weerwoord. In extase vergat Selma héél éven alle sores en liet zich passioneel meedeinen in de golf van een gezamenlijke extase die eindigde in een vloed van apotheose....
Voldaan liet ze zich op Belaid's borstkas vallen. Hij tilde haar met één hand op en plaatste Selma pal boven op hem...
"Ik moet je wat vertellen Inoe. Felicity en Adil komen vandaag terug van hun huwelijksreis. Ze belden net of wij ze bij de Casablanca Mohammed V International Airport kunnen ophalen?
"Daarna wil ik dat je de gehele dag vrijhoud. Aicha en Maysa redden het vandaag heus wel saampjes in jullie Beauty-center. Toch?....Inoe?...Luister je wel??...............................................
~~Bij Tamimount thuis~~
In de keuken van Tamimount ging het er minder gemoedelijker aan toe....
Terwijl Darrys en Ahmed als twee kemphanen tegenover elkaar stonden, zag Tamimount dat Ahmed het document uit zijn broekzak griste....
Alvorens ze de mannen uit elkaar kon trekken voelde ze een krampachtige pijn op haar borstkas...
Ze werd licht in haar hoofd en viel acuut met de koekenpan geklemd in haar hand, flauw op de grond................................................
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...