In Al-Hoceima.
Ria, Cyprian, Ouafa, Hamza, Dries, Nadia, Leila, Reza, Mounir, Latifa, Ramona, Mounsif, Felicty, Adil, Maysa, Bilal, Aicha, Nabil, Zahira en Mohammed en alle kinderen, kwamen bij het huis van Darrys ouders aan.
Tamimount en Darrys besloten gewoon in stilte naar de gemeente te gaan. Ze wilden daarna een simpele trouwceremonie gezegend door een Imam. En dat was het.
Alle overdreven Mgharba feestelijkheden en het de gemeenschap vertellen of alternatieven voor trouwringen komen ter zijner tijd wel als ze de behoeften hadden om het groots te vieren.
Bij de voordeur begonnen Ria en Ouafa hun broodnodige commentaar te geven. Hen kennende staken ze die niet gecombineerd met Hachouma schaamte onder 'stoelen of banken...
"Nou, Nou! Tamimount en Darrys trouwen nu in stilte en misschien over een paar maanden groots. Dus dan zou ik tegen die tijd de al voltrokken huwelijk groots aankondigen en dan ook aangeven dat ze al ruim van te voren voor de wet zijn getrouwd, maar nu geen trek hebben om een huwelijksfeest spektakel te gaan geven.
Ouafa bekeek Ria met een scheef gezicht....
"Het zijn de simpelste bruiloften die de meeste zegeningen en Baraka verdienen! Als je de slechte verhoudingen niet slechter wil maken, zou ik het vooral stil houden want eens kletst iemand zijn mond voorbij en dan zijn de ongenodigen Ze3ma zeer gekwetst.
"Mohim, je weet hoe wij Mgharba's zijn. Wij willen alles weten, en het liefst tussen het nieuwbakken echtpaar inliggen, om tijdens hun huwelijksnacht mee te gluren! Welou privacy? Yek!
Ria draaide zich om, terwijl de anderen aandachtig naar haar luisterden.....
"Wij Hollanders kunnen er ook wat van. Ik kreeg ooit een uitnodiging waarvoor ik 3 uur moest rijden en manlief Cyprian was niet welkom. Aangekomen werd ik verwend met 1 glas ranja siroop en 3 bitterballen en hoppa ik mocht weer naar huis rijden....
"Als ik nu dus een uitnodiging voor een bruiloft krijg en Cyprian is niet welkom dan ga ik dus niet meer. Waarom zou ik het geluk van twee mensen mee gaan vieren als zij mijn huwelijk 'als niet bestaand/onbelangrijk' beschouwen?
"Dus pleit ik ervoor; ofwel mond houden tegen iedereen en trouwen met 'stille getuigen' en over een jaar groot uitpakken, of een kleine ceremonie zoals die van Tamimount met enkel haar dierbaren erbij.
Ramona en Felicty begonnen te lachen...
"Lijkt me heerlijk Mam, in stilte trouwen. Het voorkomt een hele hoop zenuwen en inmenging van anderen, het is des te romantischer en je bent vervolgens toch echt getrouwd!
Ik zou het nu ook klein houden met elk het eigen gezin. Plain and simple trouwen, zonder poespas! Daarna samen lunchen, en klaar!Dat gezegd hebbend liepen ze naar binnen, waarna Tamimount en Darrys hun ja-woord gaven......
Sommige liefdesverhalen zijn zo ontroerend. Zo ook het verhaal van Tamimount en Darrys. Ze waren elkaars soulmate. Al na een verloving van krap twee maanden gaven ze elkaar het jawoord.
Ze gingen sinds de feestelijke opening van Ramona's zaak voor het eerst met elkaar om. Hun band werd steeds sterker. Voor de dolverliefde Darrys waren Tamimount's zes kinderen ook een beetje zijn kids. Hij zou hemel en aarde voor zijn geliefde Tamimount bewegen.
Maar emotioneel werd het ook. Zo moest Darrys best even slikken toen hij, met Tamimount's zes kinderen, aan het wachten was in de versierde salon en Tamimount aan kwam lopen. Het was de eerste keer dat hij zijn bruid zag in haar prachtige adembenemende Lebsa trouwjurk. Slechts een handjevol mensen waren getuigen van het ontroerende moment.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...