Ramona en Felicity voelden gelijktijdig de welbekende zenuwen Rush.....................
Het woelde als een ongecontroleerde adrenaline-shot, zwermend door hun vege lijf........................................
En toch waren ze totaal niet geïntimideerd door Mounsif's agressieve handelswijze. Ze waren allesbehalve angstig voor zijn reputatie.
Mounsif sprak ongeduldig, kort, in verhullende cryptische, symbooltaal door de telefoon.
Dat hij wat te verbergen had was onmiskenbaar.......................Ramona schoof haar hoofd onopvallend synchroon richting die van Felicity. "Het riekt hier naar de misdaad Sis!...................
"Sjooww! En hoe! Twee zielen één gedachten! Hoorde je dat over die 'Ripdeal? Wat was er allemaal aan de hand? Fluisterde Felicity in Ramona's oor.
"Dat weet ik nog niet exact! Hij deed heel geheimzinnig, en besprak niet alles via de telefoon. Ik vermoed dat Maysa die bewuste 'Chimie' is die hij naarstig zoekt! Lispelde Ramona terug.
Ze konden beiden nog niet, de link leggen tussen Maysa en een ripdeal. Ze had weliswaar een grote mond, maar zo'n ongure driftige type als Mounsif bestelen, was weer een hele andere gangster Chick level 2.0.
Mounsif beëindigde het telefoongesprek met een kort onverstaanbaar riedeltje. Hij keerde terug naar de lounge gedeelte, waar Ramona en Felicity hun Macchiato zaten te nuttigen.
Ze tuurden automatisch diep in zijn ondeugdelijke hazelnoot kleurige ogen. Hij kon zo geraffineerd pathologisch liegen dat zijn iris er spontaan zwart van kleurde. Zijn scheve glimlachje paste perfect bij z'n louche grimas.
Ramona en Felicity waren er van overtuigd, dat er iets vreselijks, of iets gruwelijks aan de hand was. Het was zo schimmig dat je het niet per direct kan begrijpen, en zéér zeker niet eenvoudig uitgelegd of gevat kan worden.
Ramona veegde haar klame handpalmen over haar knieën. Vervolgens sloeg ze met de muis van de rechterhand tegen haar voorhoofd. Alsof ze daar helderder van zou worden!
Het probleem is dat ze wel de klok hebben horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt. Mocht hun doemscenario kloppen, en blijkt Maysa inderdaad die bewuste ripper te zijn,.......Dan waren de rapen pas gaar!
Ze zou haar leven niet meer zeker zijn! Het is alsof je met een aflopende zandloper van de Engel des doods, gekerfd op je voorhoofd rondloopt. Op elk gegeven moment kan je laatste levensuur inslaan.
Mounir zou deze nekslag nooit meer te boven komen. Erger nog; Hij zou Mounsif 6 meter onder de grond begraven, en voor decennia lang de cel in draaien.
Bij die gedachten alleen al, liep Ramona's hartslag ondertussen richting de 160 slagen per minuut.......
Daar zat ze dan. Midden in een zakendeal met een geduchte schurk, die waarschijnlijk ook nog eens door haar eigen stiefdochter was bestolen...........
Ze voelde aan haar water dat er een mega bom zou barsten, waar de gehele familie op z'n zachtst gezegd, helemaal niet blij van zou worden.......
"En dames? Hebben wij een deal of niet? Grinnikend hervatte Mounsief de overdracht transactie van het pand...........
Ramona keek hem wazig aan.
Op haar lippen brande nog, de prangende vraag over zijn geheimzinnige telefoontje.........."Tranquil dames! Jullie mogen er ook nog eens goed over nadenken. Maar voor die lage Floes bedrag, waarvoor ik het van de hand doe, zou ik niet twee keer hoeven nadenken!
Hij excuseerde zich heel even om het opgestelde contract achterin bij zijn kantoor op te halen. "Dan kunnen jullie nog even samen brainstormen! Riep hij enthousiast.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...