Hoofdstuk 63

141 6 0
                                    

Dries was buiten zinnen. Zijn nekharen stonden recht overeind...

Mounir bleef als een paranoïde psychopaat schreeuwen....

"Safie Dries! Ik steek Wahed die Shaytana en het hele huis in de hens!

"Mounir! Weet je nog hoelang ik bij je moest soebatten? Ik vroeg je met klem, om te kappen met die heks! Maar je weigerde mij te geloven.

"Ewa! Ik heb je letterlijk op mijn knieën gesmeekt. En wat deed jij? Jij gooide die halsstarrige Zehma wijze antwoorden voor mijn voeten.

"Zelfs bij jou op bezoek in het ziekenhuis konden Reza en ik onverichte zaken naar huis vertrekken. Jij deinsde nergens vóór terug! Je raaskalde zelfs nog dat Latifa bij jou op ziekenbezoek was! Leiperd!

"Zoek het nu ook maar ZELF uit! Wij gaan naar Selma's bruiloft in Marrakech! Klaar. En mocht je alsnog onze familie villa inclusief jezelf en Latifa in de fik steken. Dan zal ik jou als een goed mens herdenken! Domme Hmar!

Dries hing gefrustreerd op. We keken hem allemaal verbaasd aan. Tamimount stapte uit haar busje en klopte op de auto raam. Mohim, wat is er aan de hand? Waarom staan wij met twee auto's een eeuwigheid op de vluchtstrook? Vroeg ze bezorgd.

"Latifa is zwanger van Mounir! Riep Dries kwaad.

"Astaghfirullah! Ya'rabbi! Layhfed! Zeg dat je een grapje maakt?! Gilde Tamimount. Zahira begon hard op te bidden en Leila begon te huilen.

"Hou op jullie! En nu instappen! We gaan gewoon naar het huis van Badr & Mounia in Marrakech! Schreeuwde Dries.

"Maar Broer? Stel dat hij echt zo Loco is om jullie huis in de fik te steken? Zei Reza gepreciseerd.

"Dries! Luister! Mama & Papa zijn al op hoge leeftijd. Ze hebben zich uit de naad gewerkt voor al onze huizen! Je laat Mounir dat toch niet one-time naar de filistijnen helpen? Stotterde Leila.

"Lieverd, Leila en ik zijn zwanger! Waar gaan we heen als het huis in zak en as is? Ik ga niet met Imane plus een baby op komst naar jullie andere huis in Fes! En ik kan niet zonder Ramona en de meiden. Die heeft hier net een eigen zaak gestart. Riep ik in paniek.

"Waga! Jullie hebben gelijk! Wij zijn nu toch al te ver van Casablanca. Ik heb de perfecte mensen in gedachten die met daadkracht een einde kunnen maken aan Mounir's waanzin! We keken hem allen benieuwd aan. "Wie dan?.....

"Ouafa en Ria! Van mij part gaan ze samen met Raqi Ismail het kwaad uit Mounir drijven!want ik heb er géén geduld meer vóór! Foeterde hij.

Hij belde Ouafa op....................

"Waafje? Je huistelefoon rinkelt! Riep Ria vanuit de badkamer. Ouafa rende vanuit de keuken met haar beplakte hand vol Msemem meel naar de woonkamer.

"Alo? Dries? Zijn jullie er al? Wij vertrekken zodra ik de laatste baksel af heb! Ik had Mounia beloofd om ook de Rfissa klaar te maken vóór Selma's bruiloft! Ratelde Ouafa aan één stuk door.

Tot Dries haar over het drama in de familie villa vertelde.......

"Wat????...."La Hawla Wa La Quwwata illa Billah!! Is Mounir van zijn geloof gevallen? Ze hing op en rende naar de keuken. Ze waste haar handen en gillde naar Ria.

Ria kwam met haar badjas, op blote voeten naar de keuken gerend. "Trek je kleren aan Rimaja! Wij hebben een taak te voltooien! Zei Ouafa standvastig met haar handen in de zij.

"Hamza?? Let samen met Cyprian op mijn Bestilla in de oven! Zal je net zien dat Bouchra en Rachida naar de bruiloft in Marrakech zijn vertrokken. Ze trok haar slippers aan en pakte Hamza's massief houten Reggada stok uit de berging.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu