Hoofdstuk 123

93 5 0
                                    

Belaid schrok op en zag Selma met een draaiende blik naar hem staren.....

Ze was lichtelijk aan het hyperventileren en greep met een pijnlijke blik naar haar buik.

Hij bedacht zicht géén moment en reed plankgas naar de privékliniek.

Terwijl hij met racende 180 toeren per minuut reed, belde hij Selma's arts Saidina op......

~~In de Familie-Villa~~

Tamimount griste het briefje uit Melina's handen....

Luttele seconden tuurde ze naar het handgeschreven telefoonnummer van Louisa, de moeder van Jandir. Ze wilde net van wal steken, toen Melina met het schaamrood op haar kaken terug naar diens kamer rende..

"MELINA???.......Riep Tamimount haar nog na.

Nadia pakte het briefje en overhandigde Tamimount haar IPhone.....

"Bel Jandir's moeder maar op. Als je dit negeert dan zit er een grote kans in dat Melina en Jandir op de haram wijze verder gaan. Geloof me, ik zie het tegenwoordig te vaak gebeuren onder de jeugd. Alles word met een westers sausje met de ze3ma mantel der liefde bedekt.

Tamimount vertikte het om Louisa op te bellen.....

"Nadia? Ze word 17 jaar! Ze moet eerst naar school afnamen! Wat moet ik tegen Ahmed zeggen? Hoe kan ik Darrys mijn echtgenote er het beste bij betrekken?

Nadia ging kalm naast Tamimount zitten....

"Habiba, Je kunt niets zeggen om een gesprek met de moeder van Jandir te omzeilen. Melina zal er zelf achter moeten komen. Als ze de relatie verbreekt omdat jij het een verkeerde keuze vindt, dan zal ze dat in haar achterhoofd jou altijd kwalijk blijven nemen. Je zult moeten wachten tot ze het zelf inziet en ja, dat kan soms helaas lang duren.

"Ik denk dat ze in jou een moeder zoekt die haar steunt, en luistert naar haar verhalen. Je mag je mening geven, maar blijf niet herhalen dat het zo'n foute jongen is. Dat is hij niet. Als hij een charmeur is komt ze daar vanzelf ook wel achter.

"Wil je Melina niet nu al kwijtraken en wil je blijven weten wat haar bezighoudt? Pķrobeer dan oplossingen te zoeken met haar. En laat weten dat er je voor haar bent.

"Je doet niks fout Tamimount. Vanuit jouw moeder zijn wil je haar beschermen en waarschuwen, en het liefste wil je dat haar niets overkomt. Maar, ook zij moet leren met vallen en opstaan, en al zie jij door ervaring allerlei valkuilen voor haar opdoemen, zij zal toch haar eigen keuzes moeten maken, hoe fout ook.

"Soms blijven mensen bij een partner omdat ze niet weg durven, maar meestal omdat het hen toch íets oplevert, ook al ziet de buitenwereld dat niet. Misschien is ze voor de rest wel hartstikke gelukkig met hem als persoon, omdat hij lief voor haar is, of ze samen lol hebben.

"Tja, 'liefde maakt blind' en door schade en schande word je wijs, het zijn bekende spreuken en helemaal van toepassing in jouw geval! Je kunt helaas niet meer doen dan een luisterend oor te bieden. Als ze weer eens vraagt;.."mam, wat moet ik doen"? Zeg dan;..." Laat hem eersr bij MIJ en jouw vader komen om je hand te vragen

~~In de Mansion~~

Patron probeerde Azra al 4 keer op haar gsm te bereiken, maar kreeg continu nul op rekwest via de voicemail.....

"SALIMA???....Ik rij nu naar het Strandhuis! Ik heb een naar voorgevoel. Azra neemt niet op en Karima's oom belde mij net dat ze richting Taghazout was vertrokken met de kinderen.

"Ik heb het vermoeden dat Brahym in een lastige parket zit. Die Karima is een volhouder. Ik wil Azra daar niet meer tussen hebben. Volgens mij zijn Brahym en Karim nog lang niet klaar met het moddergooien naar elkander!

Salima liep naar hem toe en vroeg hem even te gaan zitten.

"Als Azra met Brahyms vervelende kanten kan leven omdat er genoeg Baraka in hun verloving zit, dan is het haar keuze, en hun El'Mektab. En dan is er helemaal geen sprake van dat hij niet de juiste is voor haar, dan is het alleen dat de slechte eigenschappen van zijn ex Karima, wat teveel de overhand krijgen en zij daar samen wat aan moeten doen.

Patron verloor zijn geduld....

"Salima, ik wacht allang niet meer op de 'ideale schoonzoon', maar wel op iemand waar zij gelukkig mee is, op haar manier. Meestal bemoei ik me niet met haar privéleven en als ze advies vraagt zeg ik haar wat ik er van vind of wat IK zou doen. Verder leg ik me nu neer bij haar partnerkeuze vóór Brahym.

"Azra weet heel goed hoe ik er over denk, maar mijn band met haar staat voorop. Als Brahym haar kwaad zou doen , in welke zin dan ook, dan zal hij het heel slecht krijgen; en dan zou ik volledig ingrijpen!! Dat zal hopelijk niet nodig zijn omdat ze heel goed voor zichzelf op kan komen.

"Ilias, mijn advies aan jou; stel de relatie tussen jou en onze dochter centraal, luister naar haar verhalen, en leg je neer bij haar keuze van partner.

"Hoe meer je zegt hoe "fout" Brahym is, hoe meer tegenstand je van Azra zult krijgen. Je kan je bezorgdheid uiten maar zij is uiteindelijk degene die beslist of ze met deze man verder gaat of niet. Zij is degene die beslist over haar eigen leven. Op deze manier wordt de relatie tussen jou en je dochter alleen maar verstoord.

"Je kunt het beter aan haarzelf over laten, en er gewoon voor haar zijn als ze je nodig heeft. En vooral niet zeggen "zie je wel dat ik gelijk heb/had". Zo heeft ze het gevoel en vertrouwen dat ze altijd bij je terecht kan.

"Want nu ga je een situatie kweken dat ze juist niet meer naar je toekomt met haar problemen omdat ze toch alleen maar kritiek krijgt. En dat is juist wat ze niet wil horen. Ze gaat dan vanzelfsprekend in de verdediging.

"Je bedoelt het goed, je bent bezorgd want je houd van haar en wil dat ze gelukkig word. En je zal best gelijk hebben. Maar echt, laat het aan haar over en geef haar een vertrouwd gevoel. Dat ze altijd alles tegen je durft te zeggen zonder dat er geoordeeld word.

"Als Azra echt van hem houdt dan gaat ze voor zijn eigen belang hem ertoe dwingen ook bij te dragen. Zeg nooit dat je hem niet mag, dat het een verwende profiteur is o.i.d. want daarmee strijk je haar tegen de haren. Speel in op haar rechtvaardigheidsgevoel.

Patron schudde meewarig zijn hoofd....

"Mijn zus Miloua had vroeger ook zo'n ex-echtgenoot. En we hebben achteraf veel gepraat over haar situatie toen. Ik heb het wel beter leren begrijpen. Iedere keer als ik iets negatiefs over haar man zei, voelde zij zich verplicht om hem te verdedigen. Ze wist diep in haar hart dat ik gelijk had, maar kon gewoon hem niet afvallen.

"Het voelde voor haar alsof ik haar ook afwees. Zij had voor hem gekozen, dus ik wees haar keuze af. Uiteindelijk kon ze dus bij de mensen die negatief en kritisch over haar partner waren haar verhaal nooit kwijt. Dit zorgde ervoor dat ze zich enorm eenzaam voelde.

"Dit wil ik niet nog eens herbeleven met onze dochter!

~~In het Privékliniek ~~

Nerveus wachte Belaid in de hal op Selma, die door Saidina in de onderzoek kamer volledig werd onderzocht....

De tranen biggelden ongecontroleerd over zijn wangen...

"Damn! Laat alles goed zijn met Selma! Ik trek het niet ze ernstig ziek word!!!!

Saidina kwam na ruim een kwartier de gang opgelopen...

"Belaid???....I-Ikkk.........................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu