Hoofdstuk 168

98 6 0
                                    

Nadia liep nadat ze de kinderen uit school gehaald, sámen met hen tamimount's keuken binnen.....

Azra kreeg geen kans om haar gestelde vraag aan Ahmed, enigzins beantwoord terug te ontvangen....

Met een kreet van blijdschap waren Jihane, Faisel en Junayda opgesprongen, zodra ze geroezemoes van hun vader Ahmed in de keuken hoorden...

Hun Papa en held Ahmed ving ze van blijdschap op met beiden handen. Al zijn jongsten prinsesjes en prins tegen zich aandrukkend, liep hij, zonder op Azra's verontwaardigd protest te letten, zijn kinderen tegemoet.

"Leuk, dat jullie er al zijn! Kom gauw hier zitten en vertel nog over jullie schooldag. - Wat hebben jullie allemaal gedaan? En hoe zijn mijn hartendiefjes deze warme middag tussen de schoolbanken doorgekomen?

"Jaaaaa Papa,...Het was een leuke schooldag !, riepen ze allen in koor. Hè wat zijn jullie toch smoezelig! Nog bedankt voor het ophalen Nadia! Ahmed bukte zich, en streek over de bolletjes van zijn kinderen, die genegen naar hem toekwamen. Langs zijn wang, tilde hij Jihane de jongste op, die aanhalig haar armpjes om zijn hals sloeg.

"Zo mijn Djely kinderen, ik ben blij, dat ik hier eindelijk weer eens ben. waar zijn de anderen?

"Ahmich is bij zijn vriendje Omar blijven spelen. Dat doet hij altijd op donderdag. De vader van Omar is een gendarmerie bij de Casablanca politie éénheid., vertelde Faysel terwijl Ahmed hen meenam richting de badkamer om ze eerst te douchen en omkleden vóór het eten.

     ~~In het Penthouse~~

Tamimount liet onverstoord al haar tranen de vrije loop, in 't veilig besef dat zij deze dag niets op tijd hoefde te doen: geen kinderen die naar school moesten, geen eten klaarmaken of huis schoonmaken die binnen vijf minuten wederom een grote bende werd.

Niet hoeven luisteren naar een stereo gegil en geblér van 6 kinderen tegelijk. Laat Ahmed nu maar zijn handjes effectief wapperen. Zo kon hij letterlijk en figuurlijk aanvoelen wat Tamimount al die jaren tijdens zijn detentie had doorstaan.

Darrys was in verband met de opkomende Ramadan drukte, voorlopig in Berkane waar het hoofdkantoor van zijn familiale slagerijen was gevestigd. Er moest een hoop geregeld worden qua bestellingen en mega inkopen om een ieders aanvraag tijdens de Ramadan te verwerken.

Deze Quality time met Ouafa, Ria en Samira was voor Tamimount goud waard. Gewoon relaxen in de zonnige Riad-tuin en heerlijk eten plus  genieten en ongestoord kletsen,  over hun soms roerige huwelijk en liefdesleven.

Over die expliciete onderwerp was het rustpunt in de zeven dagen van die week een lange wedloop, met al de puzzels en moeilijkheden van hun zo drukke huishouden. En ze genoten met volle teugen van elkanders gezelschap, die godzijdank een heel ongedwongen sfeer met zich medebracht.

Ria werd prompt door Ramona gebeld....

"Heyyyy lieffie!!.....Wacht ik zet je op video-call. Dan kan je effe van een slapende Shira genieten!, lachte Ria terwijl ze haar gsm richting Shira projecteerde.....

"Awhhhh....Mam! Wat is onze prinsesje toch mooooieeee!! Ma Sha Allah! Mounsif zit hier ook en we missen haar onnoemelijk veel. Daar belden wij eigenlijk voor. Badr en Mounia willen jullie uitnodigen om hier in Marrakech tijdens de Ramadan bij ons te kunnen zijn.

"Dan kunnen jullie gelijk Shira en Ayran meeneem. Belaid en Selma missen hem ook heel erg. Mam? Hoor je mij wel?..

Mounsif nam de gsm van Ramona over.....

"Salam Ouafa en Ria. Owh...Wacht ik zie Samira ook, en Tamimount kijkt alsof ze door een stoommachine is neer gewalst. Wat vieren jullie heimelijk in mijn huis? De 50+ Mgharba vrouwen club?

"Yallah bel Hamza en Cyprian en kom allen deze kant op. Mounsif hing al op alvorens de dames degelijk op zijn verleidelijk uitnodiging konden reageren.....

Ouafa stond op en griste haar gsm uit haar dure Louis Vuitton handtas...

"Zo, zo....Chique hoor die dure tas! Je lijkt wel een meid van 20 jaar Ouafa!, lachte Samira.

"Shouf! Niet lachen, maar deze heb ik van Rachida gepikt, toen zij en Bouchra naar Spanje vetrokken. Ik zeg je eerlijk, heb er géén spijt van. Vooral toen ze opmerkte dat ze van mijn zuur verdiende geld een nieuwe Balenciaga in Madrid zou kopen!

"Yek! Dochters van tegenwoordig denken enkel aan merk tassen en Hayek dure Talon designer hakken. Dan moeten ze ook maar hun excessieve materie met hun armoedige Yemma's delen! Deze kleurcombinatie van bruin en beige past perfect bij mijn designer Takshita's van Jamila's shop.

"Maar Ouafa? Gaan we nou wel of niet naar Marrakech? Dan moeten we snel vertrekken alvorens we in de file komen te staan!, merkte Ria op.

Ouafa knikte eenstemmig.....

"Je hebt gelijk Ria-Rimaja! Ik bel direct Hamza en Cyprian op. Het word tijd voor een korte vakantie trip richting Marrakech. Ik kan niet wachten om die héérlijke authentieke Tanjia van Mounia te verorberen......................................

        ~~In Marrakech~~

Belaid, Selma, Maysa, Bilal, Felicty, Adil, Aicha en Nabil waren gezamenlijk in de Lotus Club, bij Rue Ahmed Chaouqi in Marrakech gaan uiteten.....

"Selma schatje, volgens mij mag je géén rauwe vis tijdens de zwangerschap., waarschuwde Belaid bezorgd.

"Pfffff....Duhhh Belaid! What's New! Tuurlijk weet ik dat! Er word hier ook gegaard halal vlees geserveerd. Check dan!, Selma schoof het veelzijdige menukaart onder Belaid's neus.

"Ewa vrouwen! Ik zeg je eerlijk Shab's, de dag dat wij onze wispelturige echtgenotes gaan begrijpen, liggen we 6 meter onder de grond. En dan nog hebben we de helft van hun cryptische karaktereigenschappen niet kunnen ontcijferen!, lachte Belaid, terwijl hij een joelende hige Five en bijval van Adil, Bilal en Nabil kreeg.

"Ik snap ze ook niet broer!, riep Adil grijnzend. Ze doen onmin moeilijke om de simpelste dingen, maar een belachelijke nieuwe garderobe met jackpot prijzen is niet bespreekbaar. Vatten jullie het nog? Ik ook niet!

"En toch kunnen wij niet zonder hun multitasking. Maysa is mijn redder in nood wat betreft het vinden van mijn spoorloze matchende sokken en t-shirt's!, gierde Bilal.

"Wat dachten jullie van de dagelijkse planningen? Zonder Aicha's continue reminders zou ik elke dag te laat komen op mijn werk bij de plaatselijke nieuwsblad redactie van Casablanca!, knipoogde Nabil terwijl hij liefdevol een arm om Aicha sloeg.

Tijdens het voorgerecht stopten de heren prompt met grapjes maken.....

Bij de entree van het restaurant stonden twee wulpse dames op hun tafel te wachten.

De ene met lange Balayage haren, had prompt meer oog voor Belaid dan de ober die hen vriendelijk naar hun tafel wilde begeleiden...

Selma merkte als eerste op dat die bewuste dame wel héél verdacht lang naar Belaid zat te staren...............................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu