Hoofdstuk 58

124 6 0
                                    

Maysa was erop voorbereid om een fikse ruzie met Latifa en diens zus Malika te bewerkstelligen...........................

Met haar furieuze verstand op: 'Attack' en 'Kill, had ze in haar wraaklustig gedachtengang, Latifa al reeds in haar fantasieën, met allerlei zwaar geschut aangevallen.

"Maysa? Misschien kunnen wij beter rechtsomkeer maken! Hakkelde Aicha.

"Hoezo? Latifa nam toch ook niet tijdig gas terug toen ze onze vader liet beheksen?! Of wel?

"Maar Papa is toch alweer beter? Zei Aicha.

"Never Aicha! Waarom? Omdat het de naakte waarheid is en die moet vastgelegd worden', zei Maysa listig.

"Heel even besefte Aicha dat het weinig zin zou hebben. Het was zelfs ongepast om Latifa te confronteren, met het feit dat Maysa haar Shaytan streken niet meer pikte!

Misschien is ze er niet eens! En wil die Malika er de moeite niet voor nemen? Vroeg Aicha.

En toch was Maysa pertinent geneigd, om Latifa te confronteren met de bewijzen.

Ze liepen het restaurant binnen. Daar werden ze vriendelijk verwelkomd door de spontane Malika.

"Salam dames! Willen jullie alvast iets bestellen? Of toch liever eerst het menukaart bekijken? Vroeg ze met een vriendelijke toon.

"Dat is aardig van u mevrouw! Maar we vroegen ons af of we ook de andere manager konden spreken? We zijn zeer te spreken over de recensies van jullie zaak! Loog Maysa.

Malika keek hen dankbaar, doch peinzend aan. "Eum, bedoelen jullie mijn zus? Vroeg ze nog geheel in het ongewisse.

"Juist! Die bedoel ik. Komt ze vandaag nog langs? Vroeg Maysa quasi geïnteresseerd.

"Mohim, jullie hebben geluk. Ze doet wekelijks onze administratie. Ik verwacht haar binnen een halfuur hier. Willen jullie in de tussentijd wat drinken? Vroeg ze glimlachend.

"Ja graag! Hebt u ZamZam water? Vroeg Maysa zonder schroom. Aicha gaf haar een rake poor onder de tafel...

"Wablief? Vroeg Malika ter verduidelijking.

"Ze bedoelt of u een koude Sidi Ali Bronwater voor ons heeft! Let maar niet op haar. Ze heeft waarschijnlijk last van een zonnesteek! Verontschuldigde Aicha zich vliegensvlug.

Ondertussen in Assilah.............

"Wat? Trouwen? Waar hebt u het over Yemma?! Mounsif was in alle staten. Na een tientallen minuten verbrak hij de verbinding.

Hij begon als een razende de koffers in te pakken.....

"Mounsif? We zouden toch eind van de avond naar Casablanca vertrekken? Vroeg Ramona onthutst, vanuit de badkamer.

"Schat, je gaat dit niet geloven! Brieste hij.

"Wat? Vroeg Ramona met de hete föhn in haar handen.

"Belaid en Selma gaan trouwen! Snap jij het nog? Of ben ik nou seniel aan het worden? Riep hij kwaad. Hij propte de Louis Vuitton koffers en zette alles bij de deur. Daarna belde hij via de hotel portofoon systeem, de Piccolo om alles naar beneden te brengen.

"Hey! Mounsif? Doe eens niet zo Freaky! Wou je hem tegen houden? Wat ben je van plan? Gilde Ramona.

"Wat ik van plan ben? Kun je niet beter vragen wat Belaid met Selma heeft uitgevreten?? Siste Mounsif.

"Waar heb je het over? Ik volg je even niet meer Schat! Zei ze.

"Ramona denk nou eens na! Belaid en Selma zijn respectievelijk: Lont & vuur! Wat veroorzaakt die combi? Juist! Hij heeft haar verleid! Als ik niet beter wist, zou ik denken dat die twéé momenteel zelfs 'As We Speak' al in bed liggen! Wedden???

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu