Hoofdstuk 10

199 6 1
                                    

Ikram tierde er onbeschaafd op los........
Ze creëerde bij zichzelf een onterechte vorm van superioriteit.

Typisch een ontkennende moeder die ondanks haar dochters fouten, haar kind met hand & tand bleef verdedigen in de trant van: MIJN KIND doet DAT NIET.

Het was duidelijk hoorbaar dat ze maar één kant van het verhaal kende.
Welteverstaan, Selma's waarheid.................................

"Gatverdamme! Wat ben jij een pathetisch Bitch! Dat je nog het lef hebt om voor die pedofiele Zbel man van jouw op te komen! Mijn dochter is hier het slachtoffer!

We luisterden perplex naar Ikram's ordinaire tirade.
Je kon hoorbaar merken dat ze Selma onvoorwaardelijk in bescherming nam.

De welbekende leuzen in de trant van: 'Dat doet mijn kind niet' théorie is een naïeve vluchtroute uit de werkelijkheid, voor de ouders als ze geconfronteerd worden met de pijnlijk waarheid of ongewenst gedrag van hun kind.

Samen met de: 'Ik kan me niet voorstellen dat mijn kind zoiets zou doen' is dit de basis van de eeuwig durende loyaliteit die maakt dat ouders ten alle tijden soms onterecht hun kind beschermen. Ze stoppen subjectief zonder wederhoor hun hand in het vuur voor hun kroost.

Er zit voor zulke ouders een keerzijde aan de medaille; dat is het kantelpunt waarop blindelings vertrouwen omslaat in naïviteit. Het is pure onachtzaamheid van ouders die je geen enkel ontspoord kind toewenst.

Op het moment dat het kind zich op een dieptepunt in hun leven begeeft, blijken de ouders alle buitensporige gedragingen te ontkennen, waar maar enigszins gerichte ondersteuning of hulp geboden zou kunnen worden.

Selma was duidelijk de weg kwijt. Waneer je als 17 jarige een affaire aanknoopt met een gehuwde man, dan mis je mentaal een flinke dosis aan moraliteit en zelfvertrouwen.

Soumaya leunde tegen haar auto aan en ging vol in de aanval.

"Kowed 3lik! Hou op met iets recht te praten wat krom is!
Jij bent een gefrustreerde bemoeial! Waarom schreeuw je zo tegen mij?! Nu is Selma opeens een Zhema onschuldige engel en mijn man een pedofiel?! Éh domme Hmára!

"Vanaf het moment dat Selma mijn huwelijk was binnengedrongen door VRIJWILLIG een relatie met mijn man aan te gaan heb ik noodgedwongen met haar te maken!

"Selma heeft er zelf voor gekozen om zich zo te gedragen, en openlijk een affaire met een getrouwde man te beginnen.
Daarmee nam ze ook het risico dat ze met MIJ als zijnde de echtgenote te maken kreeg.

"Je kan van hier tot Tokio brullen! Maar ik laat het kaas niet van mijn brood eten! Zij wist dondersgoed waar ze mee bezig was! Wie zijn billen brand, moet op de blaren zitten! Zei Soumaya resoluut.

"Ik zeg je eerlijk, eerst wist ik dit allemaal nog niet. Ik wist niet dat zij met mijn man de koffer indook. Het is een gegeven dat Selma tussen ons in zit!

"Dat is de keiharde waarheid! Zij liet hem in haar hoofd! zijn woorden, zijn leugens vulden haar gekoesterde verlangens.

"Het is een feit dat die kleine Sloerie van jou, de oorzaak is van mijn onrust en het verdriet die bij mij verwarde gevoelens ontwaakte. Toen kon ik het nog geen naam geven. Ik dacht dat het alleen aan mij lag. Achteraf gezien was zij er al.

Besef je wel dat ze bereid was mijn gezin te verwoesten om een eigen nest te creëren? Het ging haar enkel om Moes! Onze kinderen en ik speelden bijrollen in haar perspectief. Na aanleiding daarvan ben ik terecht in de aanval gegaan!

Ikram viel even stil................................ Waarschijnlijk strookte Selma's versie niet met Soumaya's verhaallijn.

"Á domme ezel! Je bent gestoord! Wat voor nut heeft het om al je deceptie op Selma te richten? Jouw man gaat vreemd! Ga lekker op hem afreageren! Hij heeft ervoor 'gekozen' jullie gezin schade aan te richten, niet zij!

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu