Hoofdstuk 15

165 5 0
                                    

De zwijgzaamheid van Soumaya bleek een kortstondige stilte voor de storm........

In luttele seconden maakte die serene rust weer plaats voor een rumoerige kippenhok........

De dames begonnen wederom te kibbelen......

Dit keer stak ik daar tijdig een stokje voor.........

"Hó! Ik heb géén tijd hiervoor!
Voor mij is het een drukke dag, waarin ik geen energie meer in dit soort futiliteiten ga steken!

"Mijn prangende vraag die ik op feiten baseer, is wat jullie NU gaan doen?!

"Moes is thuis en heeft géén flauw benul dat zijn echtgenote en minnares, ergens in een cafetaria naarstig om hem zitten te vechten.

"Eerlijkheidshalve moet hij die keuze zelf maken! Het draait jullie tenslotte om hem!

"Aangezien beiden er nóóit samen uit zullen komen, zal hij die beslissing moeten nemen.
Immers, jullie laten hem JULLIE hele leven bepalen. Neem het voortouw en geef aan wat JULLIE van hem verlangen of misschien wel EISEN.

"Want zal ik je een geheimpje verklappen??
Niet hij moet kiezen, JULLIE MOET KIEZEN.

Selma en Soumaya keken elkaar aan. murw geslagen ontaarde er een moment van bezinning.

"Mohim, het interesseert mij geen moer! Ik ga nu naar Moes toe! Vandaag zal hij knopen moeten doorhakken! Riep Selma strijdvaardig.

Ze stond op, gooide een flink aantal Dirham's bovenop de nota afrekening op tafel, en beende hyper richting haar auto...........

"Hell no sekreet! Riep Soumaya. Jij komt ons huis niet in! Ze propte een geldbedrag in de hand van de glunderende manager, en rende naar de uitgang.

Nadat ik mij nogmaals voor alle commotie verontschuldigde bij de begripvolle eigenaar, die zich plots rijk waande na de optelsom van zijn verkregen fooi, liep ik al roepend achter beiden dames aan.

Selma was al met plankgas richting het huis van Moes en Soumaya gereden.

Soumaya die mij vroeg om mee te gaan stapte in en reed vóór mij uit richting hun appartement.

Onderweg belde Dries mij op.
Ze waren nog in Ouarzazate.
Omdat hij nog zo ver weg was lichte ik hem gemakshalve nog niet in over de drama die zich inmiddels afspeelde.

Hij miste mij en wilde even mij stem horen. Dat had hij steevast als we een hele dag afzonderlijk op pad waren.

Na zijn telefoontje zag ik een aantal gemiste oproepen van Ramona, net voor ik bij het huis van Soumaya aankwam, belde ik haar terug.

"Hele Rwina hier met Soumaya en Selma! Riep ik geïrriteerd. Ramona begon te lachen.

"Wat is dat toch met al de getrouwde mannen die vreemdgaan?
Hun hersenencellen zit in die pielemuis vol lust.

"Waarom voor eentje gaan als hij allebei kan krijgen? Hoe fijn is het om als man, de uitzinnige keus te hebben, en van twee verschillende cake soorten te mogen snoepen? Zeg maar néé! Dan krijg je er twee. Gierde ze van het lachen.

"Luister Mop! Tamimount brengt mij effe die kant op! Ik heb nog een afspraak bij Jamila-Zianna daar in de buurt. Dan rijden we samen terug naar huis oké?! Zei Ramona vermakelijk.

Aangekomen bij het appartement van Soumaya, zag ik Selma's cabrio schuin foutgeparkeerd, haverwege de oprit staan. Ze was nergens op straat te bekennen.
Soumaya en ik stapten gelijktijdig uit onze auto's.

"Die vrijpostig misbaksel is gewoon mijn huis ingedrongen! Klaagde Soumaya, terwijl ze voor mij uit liep en de deur met haar sleutels opendraaide.

We liepen bij binnenkomst direct door naar de woonkamer waar we Selma's verhevende stem de toon hoorden vieren.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu