Ramona en ik keken elkaar bedenkelijk aan...........
Eerlijkheidshalve moesten we omwille van Maysa's geborgenheid, de waarheid vertellen..............
Een kind mag best eens flink op haar smoeltje gaan, maar als de situatie haar ernstig beschadigd, kan je niet altijd lijdzaam toekijken.
Op een gegeven moment is de maat vol. Toch? Je dochter is jouw kind!.....maar dat betekent niet dat je álles maar lijdzaam moet pikken!
Huh? 1+1=2! Ik kreeg abrupt een heldere ingeving. Naar mijn idee werden we allemaal door Maysa om de tuin geleid!
Het is géén toeval dat Selma in Casablanca verblijft, en Maysa zogenaamd is weggelopen vanwege een zogenaamd 'akkefietje' met haar moeder.
Er bekroop mij een naar gevoel dat die hele debacle rondom Maysa in scène was gezet! Hier is meer aan de hand! Als het klopt wat ik vermoed, dan kan het niet anders dat Mounsif óók in Marokko is! Mounir had gelijk!
Die hele 'wegloop' verhaal is een bewuste afleidingsmanoeuvre van Maysa, om bij haar vriendin Selma en haar geliefde Mounsif in Marokko te kunnen zijn.
Ramona en ik keken elkaar instemmend aan............
Ze liep naar Maysa toe en pakte haar stevig bij diens arm..........
"Zo meis, wij tweeën gaan even naar Aicha's kamer! Niets aan de hand hoor! Gewoon effe een 'Chit-Chat onderonsje tussen stiefmoeder en stiefdochter!Maysa probeerde zich verontwaardigd los te rukken, maar Ramona sleurde haar onverbiddelijk mee naar boven.
"Waag het niet om mij op te fokken wijfie! Je vader blaast nog hoog van de toren, maar ik duw je er ongenadig vanaf als je niet luistert! Lispelde Ramona.
Maysa had géén keus. Gedwongen liep ze schoorvoetend met Ramona mee richting de hal..............
Mounir sloeg alles kalm gade.
"Weet je, soms ben ik zo boos op haar, dan is mijn vader liefde voor haar ver te zoeken. Maar aan de andere kant, als ik niet meer van haar zou houden, zou ik er natuurlijk ook niet zo'n problemen mee hebben."Wat dat betreft voel ik me met de rug tegen de muur staan, alsof ik moet toekijken hoe mijn dochter zichzelf op deze manier de vernieling in helpt! Waar heb ik dit toch aan verdiend?
Empathisch trok ik Mounir op de Sedari.
"Nee Mounir, met alle respect! Maar je bent een dwaas door te denken dat jij alles weet wat je dochter uitspookt, en daadwerkelijk heeft uitgehaald."jij lijkt mij geen slechte ouder om te hebben. Maar je moet wel leren omgaan met de keiharde beproevingen van jouw kinderen.
"Het wordt mij koud om het hart als ik alle drama's van ouders en hun puber kids om mij heen zie! Besef je wel dat de pubertijd voor veel kinderen een helse worsteling is?
"Snap je nu dat die kinderen zich vaak heel ongelukkig en onzeker voelen? Dat hun hersenen simpelweg nog niet voldoende volgroeid zijn om de juiste verbanden te leggen?
"En dat ze juist daardoor de onvoorwaardelijke liefde en steun van zowel hun moeder, en vader dringend nodig hebben?
Mounir staarde machteloos voor zich uit.
"Het spookt al de hele dag door mijn hoofd. Behalve dat ik echt boos ben, ben ik vooral ontzettend bezorgd. Wat moet er in hemelsnaam van haar terecht komen??"Haar smerige Shmetta vriendje is weliswaar geen loverboy, maar toch, hij heeft al meerdere keren in de gevangenis gezeten. De vreselijkste scenario's gaan er door me heen. Drugs, duistere Sisha lounges, prostitutie. Allemaal dingen, die je je dochter wil besparen!
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...