Hoofdstuk 86

127 4 0
                                    

Nabil kneep zachtjes in Aicha's hand.......

Zijn dolverliefde blik op haar smaragd groene iris gericht, sprak boekdelen...........

Aicha herleefde opnieuw de vlinders in haar buik. Die waren sinds zij Nabil op het vliegveld ontmoete in principe nooit weggeweest.

Zelfs na hun langdurige verloving was er niets veranderd, aan hun onvoorwaardelijke passie voor elkander........

Die liefde tussen hen was super intens. Het openbaarde zich al vanaf het eerste ogenblik l dat ze elkaar zagen. Het was een pure wederzijds liefde die zo sterk is dat het leek alsof ze pas echt gingen leven nadat elkander waren tegengekomen.

Hun liefde op het eerste gezicht was enkel een kwestie van 'The Right place & Right time'. Er wordt altijd gezegd dat waneer je op zoek gaat naar liefde, deze juist averechts werkt. Dat klopt als een bus! Immers,...Mektab en Sabr zijn daarbij het sleutelwoord.

Net op het moment dat Aicha het had opgegeven kwam Nabil om de hoek kijken. Liefde op het eerste gezicht heeft te maken met synchronicity: de juiste timing en de juiste plaats. Voor hun was dat op een random vlucht onderweg naar Marokko.

Nabil keek zijn ouders zelfverzekerd aan. "Safi Yemma en Papa. We zullen het met Ramona en Mounir overleggen. Dan kunnen Aicha en ik zo snel mogelijk een datum prikken.

Nour slaakte een zucht van verlichting. Aziz gaf Nabil een kordate schouderklopje. Hij lachte vriendelijk naar de twee tortelduifjes. "Aicha is veel meer dan een schoondochter vóór ons!

~~Damaya's Appartement~~

Salima en Damaya kregen de schrik van hun leven......

Aliana's kamer was leeg. Het leek alsof ze in alle haast met de kleine Ayran was gevlucht......

Salima plaatste met open mond en tranen in de ogen een bevende hand op haar lippen.

"Ya'Rabbi! Wat ben ik toch naïef geweest! Ik ben ondoordacht ook een beetje af gegaan op de Ze3ma eerlijkheid van Aliana! Die beweerd gehuld in Tnawies dat Ayran bij haar goed terecht was gekomen. Dit gaf mij het gevoel dat ze bij volle verstand was en als moeder netjes gehandeld had. Helaas heb ik me dus vergist.

"Mohim, als ik inderdaad verder dan mijn neus lang had gekeken, besef ik me ook dat Aliana een vies spelletje heeft gespeeld. Damaya? Ik vindt het heel erg voor ons die in volle vertrouwen Ayran in Aliana's handen vertrouwden. En nu weten wij beiden niet waar ze zijn gebleven.

Damaya staarde nog geschokeeerd voor zich uit. "Salima? Ik vind het een raar, onsamenhangend ontknoping. Eerst beschuldigd ze mensen van een niet bestaand feit. Vervolgens vertrekt ze geruisloos met de noorderzon!

"Als het allemaal zo zielig en oneerlijk was en ze zich van geen kwaad bewust was, dan had aliana allang gezegd 'joh, het zit zo en zo, ik zit daar en daar en Ayran word goed verzorgd. Maar dat is nu eenmaal niet de werkelijkheid. Dus het is ook niet zo heel raar dat mensen er geen vertrouwen in hebben dat het allemaal zo netjes en eerlijk is gegaan, als Aliana ons probeert te doen geloven.

Damaya pakte de telefoon en belde Rachid op.

   ~~In het Penthouse~~

Ramona en Mounsif bedankten persoonlijk alle afscheid nemende gasten. Toen de laatste genodigden vertrokken zuchte Ramona vermoeid doch voldaan.

Mounsif nam haar trots in de armen. Ramona lacht en versnelt haar opgeluchte ademhaling. "Gelukkig is het openings feest zonder verdere rampen afgelopen. Hij kuste haar voorhoofd. "Ik ben supertrots op jou Inoe! Je bent een vrouw naar mijn hart!

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu