Hoofdstuk 39

161 6 1
                                    

"Eum,..Dries!?.... Ik ben nu op de zaak, maar ik rij zo wel naar huis....................

Peinzend verbrak Ramona de verbinding. Wat was er nou zo belangrijk dat Dries haar ASAP wilde spreken?

Mounsif trok haar naar zich toe. Hij kuste haar voorhoofd. "Ga je me nog vertellen wat er aan de hand is? Vroeg hij bezorgd.

Het liefst wilde ze meteen verdwijnen. Even leek het allemaal vergeefs. Mounsif had zijn vaste plaats. Maar zij zelf voelde zich een passant. Ze was nog lang niet eens waar ze wilde wezen.

"Ey! Ramona?! Praat met me! Ik ben hier erg slecht in! Dus ik breek met alle standaard regels en laat jou de eerste move maken als je dat goed vindt! Maar sluit me alstublieft niet buiten! Je kunt mij alles vertellen.

"Mounsif ik moet nu naar huis! Mischien kunnen we elkaar ooit nog eens een keer zien?

Hij keek bedrukt................"Als je terugkomt kun je me zien! Anders niet!!

Haar hart maakte kloppende salto's. "Tuurlijk kom ik terug. Ik zie je straks! Maar nu moet ik echt gaan!

"Mohim Yalla! Ga je nu serieus zeuren omdat je even weg moet? Ik wacht al m'n hele leven op jou. Dit kan er ook wel bij. Lachte hij.

Het leek alsof hij aan het aftasten was, of zijn naam inmiddels in Ramona's hart stond gegriffeld. In werkelijkheid was ook hij gewoon bang om gekwetst te worden.

Ze rukte zich los uit zijn stevige omhelzing, waarna hij haar nog één keer intens kuste. Ze werd meegezogen in zijn hartstochtelijk liefde voor haar.

Ze griste haar tas en trok vluchtig haar Givenchy sleehaken aan. Ze keek hem nog nogmaals liefdevol aan en rende haastige de deur uit

"Tranquile! Je hoeft niet zo te blozen. Ik kan echt wel zien dat je verliefd op me bent. Ik kan het je horen zeggen. Riep hij haar nóg na......

"Ach! Man ga lekker buiten spelen! Done this, Been there and Didn't like it! Gilde ze nog plagerig terug.

Hij sloeg machteloos met zijn hand tegen de muur! Nog nooit was hij zo uitzinnig verliefd op een vrouw. Hij rende naar de boven verdieping, en opende de deur van zijn oude slaapkamer.

Al zijn spullen stonden er nog. Hij liep naar zijn inloopkast en trok zijn Valentino tracksuit en sneakers aan. Hij pakte zijn Drè Beats headset en plugde het in zijn MP3 speler. Nadat hij de oordopjes in zijn oorschelp plaatste, rende hij sparend naar beneden.

Hij besloot een eind te gaan joggen. Even zijn gedachten en gevoelens voor Ramona ventileren. Terwijl hij richting het park rende, werd hij vergezeld door de headset klanken van Sexion D'Assaut - 'Ma Direction'

Ondertussen in de familie villa..

Terwijl Maysa, Selma en Aicha zich luidruchtig in het zwembad vermaakten, kletsten Leila en ik liggend op de stretcher, over onze zwangere buikjes en Mama-In-Spé onderwerpen. Felicity was met Ismailiya naar het Anfa-Shoppingcenter.

Dries en Reza kwamen met een bekommerd gezicht terug uit Fes."Wat kijken jullie somber? Vroeg Leila terwijl ze bezorgd haar zonnebril afdeed.

Zahira voorzag ons van Ne3ne3 Atay en vers gebakken Basboussa cake. Reza probeerde nog om de hete brei heen te draaien, en vroeg Zahira hoe ze toch altijd die héérlijke Atay klaarmaakte.

"Dat is een geheim van mijn overgrootmoeder Allahie Ra7moeh! Zei Zahira gevleid. Het is heel simpel. Eerst water laten koken, dan de losse zwarte thee korrels in de Tagalacht theepot doen.

"Vervolgens gekookte water in de pot gieten. 5min laten rusten, spoelen, ne3ne3 erin, suiker er in. De Tagalacht op het vuur zetten, gekookt water er in, het vuur hoog, dan komt de thee naar boven.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu