Huh? Felicity? Verliefd? Hier in Marokko? Op wie dan?............
Er bekroop mij een gevoel dat ik iets gemist had.......Gezien de geheimzinnige samenzwerende glimlach van de meiden, werd mijn nieuwsgierigheid nog meer gevoed......................
Voor zover ik wist had Felicity één relatie achter de rug met Fouad. Hij bedroog haar, en bleek achteraf een vrouw en kind te hebben.
Ze volgde haar intuïtie en liet zijn gegevens via een vriendin die bij de GBA werkte, natrekken. Daarna beëindigde ze hun relatie. Een ilussie armer zwoer ze 'For Ever Alone' te blijven.
Ze storte zich toen volledig op haar Hostess studie. Na haar internationale eindstage in Amerika, kreeg ze daar een vaste leidinggevend aanstelling aangeboden. Zodoende woonde ze ruim 6 jaar in de USA.
Door een onverhoedse levensomslag besloot ze na aanleiding van alle hectiek in haar leven een sabbatical te nemen. Ze nam onbetaald verlof en reisde de halve wereld over.
Het werkende leven kan best overweldigend zijn. Je baas verwacht van alles van je en soms leg je zelf de lat nog net even iets hoger. Je houdt je bezig met persoonlijke ontwikkeling, en het tevreden houden van anderen. Dan zijn er ook nog die targets die je bijna perfectionistisch probeert te overtreffen.
Steeds probeer je weer een stapje harder te lopen. Hetzelfde geldt voor je sociale leven. Soms lijkt het alsof je meegevoerd wordt in een stroomversnelling. Dit is bij verre de grootste oorzaak van de onvermijdelijke Burn-Out!
Bewust een Time- Out sabbatical nemen en even een tijdje niet werken, kan een goede manier zijn om uit die 'Ratrace' te stappen en jezelf wat rust te gunnen. Tijd om over dingen na te denken of nieuwe hobby's uit te proberen.
Felicity die een geboren carrière tijger was, voelde zich al langere tijd futloos en was haar creativiteit, inspiratie en het plezier in haar werk plus sociale leven even kwijt.
Die bewuste congé gaf haar weer nieuwe levenslust en wilskracht. Doordat ze de tijd nam om eens even echt goed uit te rusten en alles wat energie verslond achter zich te laten, kwam ze los van al het onverwerkte oudezeer.
Door die oplevende ervaring, kon ze in alle rust haar toekomstperspectieven overdenken. Na één jaar onbeperkt over de wereld reizen, besloot ze om weer naar Nederland terug te keren.
Inmiddels is ze alweer een paar maanden terug van haar wereldreis. Sinds Ramona en Aicha in Marokko verblijven, woont ze tot grote genoegen van Ria en hun vader Çiprian, weer in Nederland. Ze woont nu in Ramona's leegstaande huis.
Sinds kort heeft ze ook een vaste aanstelling in een Hostess management functie op Schiphol. Ze geniet met volle teugen van het leven.
Anders dan Ramona geloofde ze na Fouad's bedrog nóóit meer in de ware liefde."Oké! Brand los! Kom maar op Felicity! Shoot! Vertel alle détails! Stamelde ik nieuwsgierig,..........Aandachtig luisterden we adembenemend naar Felicity's liefdes betoog.....
"Geloven jullie in één ware liefde? Of denken jullie ook dat iedereen een tweede herkansing in de liefde verdiend?.............En als je hem ontmoet, zou je het dan ook direct aanvoelen?
"Na Fouad wilde ik pertinent vrijgezel blijven. De pijn die hij mij aandeed en de deceptie die ik na jaren nog voelde, wilde ik niet nogmaals meemaken! Waarom zou je persé in een destructieve relatie moeten zitten, als je net zo goed probleemloos Solo kan functioneren?
"De motto: 'Liever alleen, dan eenzaam in een relatie', werd mijn lijfspreuk. Als vrijgezel ontdekte ik dat je eerst van jezelf moet leren houden, alvorens je bij een man liefde, bevestiging en erkenning gaat zoeken.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...