Ongedurig stond Ria onder aan de trap.
"Waafje?....Zijn die twee Satans al wakker?
Terwijl ze stond te wachten stuurde ze Dries en Ramona een sms'je hoe laat wij vanuit Marrakech zouden vertrekken.
Ook al dacht ze dat Mounir misschien een beetje gepikeerd was door de bemoeienissen van haar en Ouafa, ze was ervan overtuigd, dat hun de juiste keuze hadden gemaakt.
Ze liet haar gedachten vanaf Ouafa's stokslag en Mounir's ondergang de revue passeren.
Nadat Ouafa Mounir met de Reggada-stok knockout had geslagen, sjorrden ze hem naar zijn slaapkamer en smeten hem zonder pardoes op bed.Latifa kreeg door alle heibel van Mounir een inzinking. Ze kon niet meer zelf terug naar huis rijden. Aangezien ze zwanger was van Ouafa's neefje, leek het hen niet verstandig om haar in die toestand heen te sturen. Ze lieten haar in de logeerkamer slapen, waar ze uitgeblust in een diepe slaap viel.
Ouafa belde toen direct naar hun mannen Hamza en Cyprian, met de update dat het vóór haar en Ria een nachtdienst in de familie villa zou worden. Door alle consternatie vergat cyprian ook nog eens de inmiddels aangebrande Bestilla in de oven.
Gelukkig kwam hun goede vriend Ismail op bezoek. Die nodigde hun uit om bij hem te eten. Daar konden ze gezellig een warme Loubia-bonen-schotel nuttigen.
Voor de twee dames was het nog veels te vroeg. Ria en ouafa zaten als twee gesedeerde zuipschuiten aan de keukentafel. Doodmoe en onderuit gezakt dronken ze sjagerijnig hun versgezete zwarte koffie op.
Ze waren het er unaniem overeens dat ze zichzelf qua festiviteiten flink te kort hadden gedaan, door toedoen van Mounir's streken.
"Door die psychopaat hebben wij wel zijn pleziertje om wraak te kunnen nemen op Latiffa afgenomen. Gelukkig konden we hem nog vóór hij zijn duivelse streek kon bewerkstelligen, nokie slaan. Mijmerde Ouafa.
Maar de prijs die beiden dames eindstand daarvoor betaalden was hoog. De twee feestbeesten hadden verdorie het veelbesproken grote bruiloftfeest van Selma & Belaid moeten missen.
Ria zuchtte diep. "Liever te dik in de doodskist dan weer een feestje gemist! Bléhh! Gisteren hebben ze vast allemaal heerlijk gedanst en genoten. En wij leken wel de goedkope versie babysit van een 'Home Alone' Lunatic Kloothommel!
"Tranquil Maja! Wat Mounir en Latifa deden kon toch echt niet door de beugel hè? En als Mounir een gezond verstand had, dan deed hij zoiets toch niet éh? Het idee van een verdorven jeugd revolutie leek een nogal onbekend verschijnsel voor de twee daadkrachtige dames.
Vanwege het toekomstige
veiligheid van het huis en de inwonende families, moesten ze Mounir wel in het gedrang houden.Mounir kwam slaperig de keuken in lopen. Ouafa keek even op en gebaarde hem om aan tafel plaats te nemen.
Ria staarde gericht naar hem. "Wil je koffie met Wij-water of Zamzam-water? Stuk verdriet! Ga eerst zitten psycho!
Mounir keek haar venijnig aan. "Néé dank je! Ik stap nog liever creperend mijn graf in. Anders neem ik wel Cyanide-Rattengif in. Hij reikte moeiteloos naar het bovenste keukenkastje en pakte zijn medicijnen die hij vanuit het ziekenhuis meekreeg.
"Ewa sinds die heks met kop-en-staart in mijn leven roert, zit ik nu zelfs aan de hoge bloeddruk tabletten. Ik snap nog steeds niet waarom Dries zo gezegend is?.....En ik?......Mijn hele leven ploeter ik met helse problemen door toedoen van vrouwen!
Ria bekeek hem secuur. "Mounir? Kom ons niet wijs maken dat jij de 'ideale schoonzoon' bent. Jij blijkt maar een paar gevoelsprieten te bezitten. In mijn ogen zijn het géén oprechte emoties! Ze keek hem aan alsof ze te maken had met een verwarde dorpsgek die net uit het gesticht was ontsnapt.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...