Met veel 'tam tam' maakten Ouafa en Ria hun intrede in het Penthouse.......
"Waar zit die bende van ellende?, vroeg Ria hardop met haar handen in de zij.
Ouafa opende een paar deuren en besefte zich prompt dat iedereen zich aan het voorbereiden was op het concert van Lartiste & Maitre Gimms in Marrakech...
"Kom Rimaja! We gaan in de keuken genieten van al die Marokkaanse lekkernijen. Volgens Ramona is er onder andere: Couscous lamsvlees, Bestilla, Kip Beldi-Zitoen uit de oven, Mgharba salades en weet ik veel wat nog meer aan voedsel verspilling.
"Ze wonen hier met nóg geen 14 man en koken voor een heel weeshuis. We gaan al vóór de Ramadan eten aan de minderbedeelden in de Jbel dorpen uitdelen Ria! Men zou eigenlijk dagelijks de goede Ramadan daden moeten verichten.
Ria begon te lachen om Ouafa's opmerking....
"Klinkt net als kerst in Nederland. Opeens verbergt een ieder z'n haat en nijd jegens elkander. Familie die 20 jaar de negeer modes hanteerden, zitten plotsklaps met hun gezworen vijanden aan tafel met het kerstdiner. Na het nieuwe jaar slaan ze elkaar weer de hersens in.
Ouafa schudde haar hoofd....
"We leven in een verrotte maatschappij! De jeugd van tegenwoordig verkoopt zelfs hun ouders vóór een Louis Vuitton tas of de nieuwe Volkswagen golf serie.
"Yek! Schoonzussen worden vijanden, schoonmoeders worden aan de hoogste boom gehangen. Moeders worden belogen. Vaders word zand in de ogen gestrooid. De mannen gaan vreemd bij de vleet.
Vrouwen vragen nog sneller dan de wind een echtscheiding aan. Kinderen chanteren hun ouders. Haram geld word ingeruild voor zondes en karakter moord. Jouw beste vriendinnen verachten je om jouw huis, meubels, huwelijk, kids en vermogen. Snap jij het nog Ria?
"Einde der tijden is in zicht. Men leeft liever hier in Yolo style in plaats van zich zorgen maken op de dag des oordeels! Het paradijs zal over 50 jaar leeg zijn. Door alle Fitna en afgunst word het nummertjes trekken in de gloeiende hel.
De dames verschaften zich zelf vrijpostig rondom de keukeneiland en openden alle pannen en eetschalen. Op hun dooie akkertje deden ze zich tegoed aan allerlei culinaire Marokkaanse gerechten.
"Tamimount komt strak bij ons zitten. Ze word doodziek van Ahmed die nu op één steenworp afstand woont, riep Ouafa terwijl ze de kip beldi al smikkelend ontlede.
Ria concentreerde zich op de rijkelijk gevulde garnalen-zeevruchten schotel.....
"Mo de kok van Mounsif is echt een baas! Als Melina met Jadir gaat trouwen moeten we hem en Zahira de catering laten doen! Wat Tamimount betreft: laat haar maar effe in d'r sop gaar koken! Wij hebben haar never geboeid om met Darrys te trouwen! Ja toch?!
"Eindstand zit Ahmed in haar hart en ligt Darrys legaal in haar nest. Niets meer aan doen zou ik zeggen! Ahmed is een slechte partner en Darrys een betrouwbare echtgenoot. Soms moet je offers maken om het hoofd boven water te houden!
Ramona, Aicha, Felicty, en Maysa kwamen opgedirkt de keuken in lopen met Shira en Ayran...
"Zo Mam & Ouafa! Voel je vooral thuis. Mi casa, su casa. Jullie zullen je dit weekend niet vervelen met de kids in het Penthouse. Wij vertrekken over 30 minuten. De mannen zijn al bij de auto's. We wachten alléén nog op Selma en Belaid en dan vertrekken we richting Marrakech.
Ria schudde haar hoofd....
"Dus wij moeten heel het weekend hier op Ayran en Shira passen omdat 'La tiet' & 'Matte gym' in Marokko is? Kunnen we überhaupt deze week nog naar huis? Badr en Mounia de schoonouders van jou en Selma wonen ook in Marrakech. Volstaat 3 dagen of moeten we Hamza en Cyprian hier naar toe laten verhuizen?!
De meiden begonnen te schateren. Ria bleef met een pokerface luisteren. Ze meende wat ze zei. Maar toen ze haar kleindochter Shira in de armen nam, vergat ze al haar synische opmerkingen. De meiden liepen al gierend van het lachen naar buiten.
Selma en Belaid kwamen als laatst beneden. Ouafa en Ria keken haar meewarig aan...
"Je straalt Selma!, floepten ze in koor uit. Selma kuste Ouafa en Ria vluchtig gedag en rende gehaast naar buiten. Belaid bleef geïntegreerd staan...
"Ewa met jullie kan ik zaken doen! Wesh denken jullie? Ziet Selma er nou wel of niet anders uit? Ria en Ouafa knikten...
"Het zou mij niet verbazen als ze zwanger blijkt te zijn! Riepen de vrouwem lachend.
Belaid glimlachte trots....
"Die vrouwtje van mij zit in haar ontkenningsfase. Net een psycho schizofreen kip die zich een eend waant. Ze hoeft enkel nog te kwakkelen en in de sloot te springen! Maar ey? Wie ben ik? Ik voel mij Wahed buiten gesloten!
Na ruim een kwartier vertok de ploeg richting Marrakech....
Belaid probeerde Selma onderweg op te monteren...
"Schatje? Wist je dat mijn geboorteplaats Marrakech, ook wel bekend staat als 'De rode stad'? Het word omgeven door de zandige sahara muren, en bevolkt door over het algemeen in Jellabas gehulde urban locals met een Berber-Amzigh-Tmazight roots. Het herinnerd mij exact waar ik nu sta in deze vergane wereld.
"Wist je dat de scènes met Daenerys in the Game of Thrones, onder anderen ook hier in Marrakech is gefilmd? De moorse architectuur design is dit weekend onze achtergrond van de vierdaagse Oasis festival Inoe.
Selma hoorde de helft van Belaid's betoog over Marrakech al niet meer......
Ze voelde een golf van misselijkheid opkomen.
Maar? Waar moest ze nu exact braken? Belaid reed al ruim 160km per uur, in kolone op de snelweg achter Mounsif en de anderen aan.
"B-Be-Belaidddddd??.......Stop de auto....NU!!.......................................
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
No FicciónHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...