Hoofdstuk 25

148 5 1
                                    

Genadeloos viel Mounir als een vliegende tijger Maysa aan....................

Haar ordinaire klederdracht werkte bij Mounir als een rode lap op een stier. Razend gaf hij haar een keiharde rake klap in haar gezicht. Hij verscheurde haar jumsuit tot een verfrommeld vodje.

Maysa werd draaierig en legde haar handen verontwaardigd tussen haar neus en lippen, die begon te bloeden..................

Ramona rende in haar badjas de trap af en ging beschermend vóór Maysa staan. Dries riep Mounir met verheffende stem  tot kalmte, en trok hem samen met Reza met brute kracht van Maysa af.

Dries schreeuwde naar mij om met hun mee te lopen. Aicha, Felicity, en Leila ontfermden zich over de ontredderde Maysa. Ramona kwam op hoge poten achter ons aan. Reza liep met Zahira mee naar de keuken om ijsblokken tegen de zwelling op te halen.

Woedend duwde Dries de opgefokte Mounir richting de woonkamer, en sloot loeihard de deur. "Ben je helemaal leip geworden éh Sahbi?! Wat denk je dat er gebeurt als je haar dood slaat?

"Wil je een toekomstige contact verbod met je bloedeigen dochter? Of wil je haar deze week nog begraven? Safi Ik ben ook vóór sancties, maar je dochter zó ernstig mishandelen draagt daar niets aan bij éh Broer!!!

Beduusd keek Mounir voor zich uit. "Mohim Maysa haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan! En dan is het moeilijk om juist te handelen. Haar moeder heeft er ook geen zin meer in en laat haar los of negeert haar opstandigheid.

"Wat Khadija niet is gelukt, is Maysa af te leren om een grote mond te hebben, waardoor ik weer de controle verlies en haar ga slaan. Door Khadija's verzwakte opvoed methode doet Maysa nu waar ze zelf zin in heeft!

"Hoe denk je dat ze in al die Fitna plaatsen terecht is gekomen, en nachten doorhaalt met die smerige schurk Monsif? Mijn grootste nachtmerrie was altijd dat mijn dochters alvorens ze trouwen, hun onschuld zouden verliezen! En zie daar! Het overkomt mij gewoon!

"En nu wil Khadija haar óók niet meer terug! Tuurlijk! Die wast slinks haar handen in onschuld. Nu mag ik onze onwrikbare tiener opvoeden en bijschaven! Khadija is gewoon een smerige Mesgota. Ze heeft Maysa vast op aanraden van die loser Farid aan mij overgedragen!

Ik heb altijd maar gedacht dat het wel goed kwam met Maysa. Ze is een rebel en anders dan al mijn kinderen. Ik dacht dat het maar een fase was. Vanochtend is de bom echter gebarsten en ik weet me even geen raad met haar.

"Doe ik het allemaal verkeerd? Mankeert ze wat? Wat moet ik doen? Mijn vader vind dat ik te soft ben. Hij loste dat vroeger wel anders op! Eén Wahed klap op je hoofd met een dikke Reggada stok, en je was als kind gelijk 'genezen' van jouw streken.

"Ja maar vroeger was alles anders schat! We leven niet in de verleden tijd Moun! Riep Ramona verbolgen.

"Maysa heeft altijd al een eigen willetje gehad........Als baby was ze heel makkelijk en tevreden. Een droomkind. Ze was pienter en snel in de ontwikkeling. Ze liep nooit met iets achter.

"Naarmate ze ouder werd en dus ook mondiger, begon het eigen willetje zicht steeds meer te ontwikkelen. In het begin vonden we het reuze vermakelijk. Maar volgens Khadija is het sinds een jaar allesbehalve leuk.

Alles moet gaan zoals zij het wil. Verandert er ook maar iets in het patroon of heeft ze iets anders voor ogen dan dat haar moeder doet, dan is het gestrekt op de vloer stampen en hysterisch brullen.

Die uitzinnigheid sierde haar niet. Dit kon gaan om de kleur van haar kamer interieur, de hoogte van het bedrag van haar zakgeld, of het type eten dat ze krijgt en de ordinaire kleren die ze aantrekt.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu