Hoofdstuk 129

87 5 0
                                    

"Azra?....Vóór het eerst in mijn leven heb ik het besef hoe speciaal ik je vindt!

"Duh Brahym! Je flapt zo nu en dan een one liner: Azra je bent de enige die ik wil…er uit. Hopelijk in positieve vorm natuurlijk, en geen: Azra je bent de enige die mij tot waanzin drijft. Mijn gok?: Jij weet al wat je aan wilt op onze  bruiloft! Maar effe serieus? Hoe zit het nu tussen jou en Karima?

Brahym schudde geïrriteerd zijn hoofd....

"Maar Azra? waarom blijf je azijnzeiken over Karima? Zij is mijn ex en moeder van mijn kinderen. Meer niet!

"Het liefst wil ik jouw zo snel mogelijk trouwen. Dit betekent overigens ook dat ik totaal niet meer zonder je kan!

"Ik zit al uren geduldig op je te wachten tijdens deze Shi driedaagse bruiloft. Ik vind het geen probleem om nog één keer mee te gaan naar je ouders om met jouw autoritaire vader Patron en jouw begripvolle  moeder Salima te praten.

"Ewa Azra,....Stop met zeuren. Ik hou als het moet zelfs je haar vast als je ziek bent en boven het toilet hangt! IK ben 'The one'! En Jij beseft dat je dat ook voor mij bent. Marriage material ben je vóór mij. Punt!

    ~~In de trouwzaal ~~

Tamimount had niet in de gaten dat Louisa de moeder van Brahym en Jadir inmiddels  vrijpostig naast haar kwam zitten.

Ze stelde zich netjes voor....

"IK geloof dat mijn zoon hotteldebotel op uw dochter is. Hij heeft mij verteld dat Melina u mijn gsm nummer zou overhandigen. Vol verwachting heb ik uw belletje afgewacht.

"Gezien Patron ons meevroeg naar deze bruiloft, geloof ik niet meer in toeval....Eerder in El-Mektab....Wat denkt u zelf?

Tamimount lachte als één boer met kiespijn, doch vriendelijk...

"Geachte Louisa,....Uw familie doet de laatste tijd wel heel geheimzinnig. Wat verbergen jullie voor ons? Waarschijnlijk dragen u en uw man een steentje bij aan het huwelijksaanzoek van mijn dochter Melina? Of misschien komt jullie zoon Jandir wel heel degelijk om Melina's hand vragen bij mij alszijnde de toekomstige schoonmoeder?

"Ik heb begrepen dat zijn roepnaam Jadir is? Altijd interessant om Marokkanen van Portugese orgine te ontmoeten. Wij komen zelf uit Mellila. Daardoor spreek ik naast Marokkaans ook vloeiend Spaans.

"Melina's vader is een draaideur crimineel en zit momenteel vast. Wat vind u daarvan?? Valt ze alsnog in De categorie "Ideale schoondochter"?

"Ahmed, Melina's vader en tevens biologische schoonvader van uw zoon Jandir is een crimineel. Kunt u daar mee leven? Of mag mijn huidige hardwerkende echtgenoot Darrys de Wali honneurs voor Melina waarnemen?

Louis begon te lachen en sloeg gemoedelijk een arm om Tamimount heen...

"Mijn gewaardeerde Tamimount, mijn  eigen vader was een gevangenisbewaarder ten tijde van koning Hassan. Ik durf niet te tellen hoeveel gevangenen hij in 1958 heeft mishandeld en verdonkeremaand.

"Ben ik dan als dochter niet meer huwbaar? Moet ik voor de vroeger zondes van mijn vader boeten? Had mijn man Manu mijn hand niet mogen vragen?

"Zowel Melina als Ik hebben niets met onze vaders verleden te maken. Dáárom accepteer ik haar al bij voorbaat op Jandir's woord als MIJN toekomstige schoondochter. Waar zijn die twee eigenlijk??.............................

  ~~In het buitenverblijf ~~

Jadir sprak de woorden in Melina's gezicht en hield haar nog even stevig vast. Met gesloten ogen bad ze om een 'Nee', maar hij pakte haar nog iets intenser vast en schudde zijn hoofd.

Hij klemde Melina terwijl hij haar haren tussen zijn vingers door liet vallen. Met zijn blik op haar gericht zei Jadir: 'Je kunt me onmogelijk meer haten dan ik mezelf.

"Owhhh,...Jawel!, beet ze hem toe.....

Hij pakte haar vast, tilde haar op en wilde haar hartstochtelijk kussen, maar het werd een tedere kus, Het kleine beetje gezond verstand dat hij nog had,weerhield hem daarvan. Hij wilde immers geen zina met haar plegen.....

Met een frons tussen zijn wenkbrauwen pakte hij Melina's hand vast.

"Daar kan ik niet echt antwoord op geven. Dat kan niemand tegenwoordig. Het hangt van zoveel dingen af. Het is verleidelijk om jou nu ter plekke niet te beminnen. Maar het getuigt van daadkracht als ik eerst jouw hand officieel mag vragen. Ik hoop dat mijn moeder Louisa er uitkomt met jouw moeder Tamimount, lieve prinsesje van mij.....

     ~~In het Trouwzaal~~

Mounir zocht al gauw de gezelschap van Ramona en zijn dochters Aicha en Maysa....

"Alhamdullilah....Wat ben ik een trotse vader als ik zo mijn beiden gehuwden dochters mag aanschouwen. Ramona? Mag ik jouw bedanken vóór alle correcte opvoed skills?

Maysa raakte gepikeerd en Aicha zuchte diep.....

"Pap? Kun je alstublieft stoppen met nog meer kids fokken bij jou heksen echtgenote Latifa?Mohim, we zijn echt dolblij met de geboorte van ons stiefbroertje Younas!, maar wij schelen meer dan 20 jaar met hem.

"Op zich geen probleem, tot jij beweerde dat Latifa jouw zaad had gestolen? En nu speel je mooi weer tot ze weer opnieuw zwanger raakt! Papa? Je word bijna opa! Kifesh met die oversekste mannen van tegenwoordig?

Mounir werd witheet,...en smolt tegelijkertijd ook bij de woorden: OPA....

"Kifesh OPA?......Mijn geliefde dochters....Wie van jullie is voor het eerst zwanger?????.................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu