Hoofdstuk 5

230 7 0
                                    

"Normaal gesproken stel ik me nooit zo kwetsbaar op, maar ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer, en heb echt hulp nodig! Vertelde Soumaya emotioneel.

Het telefoongesprek met Soumaya begon voor mij erg ongemakkelijk en toch was er iets wat mij aantrok om naar haar relaas te luisteren..................

Waarom wilde ze mij spreken?
En hoe kwam het toch dat Siham zoveel vertrouwen in haar had, dat ze mijn telefoonnummer had doorgegeven?............................

Soumaya vertelde dat ze in Casablanca was om Moes in de penitentiaire inrichting op te zoeken. Hij was drie weken geleden door de Marokkaanse politie opgepakt bij een inval in de club van zijn vriend.

"Dries vertelde mij dat jij gezinscoach van beroep bent.
Ik wilde jou graag om advies vragen aangezien ik niemand in Casablanca ken. Begon Soumaya haar verhaal.

"Ik kom oorspronkelijk uit Oujda én ik verblijf nu hier in onze appartement.
De tante van Moes woont met haar gezin bij ons in, maar ik wil haar niet lastig vallen met onze privé problemen.

"Is het mogelijk dat we in de Launchonette kunnen afspreken? Vroeg Soumaya.

Oeps! same thought's! Ik was benieuwd waarover Soumaya mij wilde spreken.
Met de belofte dat ik haar binnen 5 minuten terug zou bellen, stuurde ik Dries een App bericht.

Hij belde mij direct terug en beaamde dat hij net als Siham, Soumaya had geadviseerd om mij te bellen.

"Ewa ik ben géén zielenknijper! Ze heeft teveel problemen en ik vind dat jij met jouw sociale psychologie specialisatie, concreter probleem oplossend met haar kunt communiceren.

Na 10 minuten belde ik Soumaya om onze afspraak in de Launchonette te bevestigen.
Dries zou mij over een paar uurtjes daar ophalen.
Daarna zouden we samen naar de kliniek gaan voor mijn eerste zwangerschap controle.

Tamimount die toevallig haar kinderen naar de privé school ging brengen, zette mij alvorens ze aan het werk ging bij de Launchonette af.

Bij binnenkomst zag ik een goed verzorgde dame, gehuld in Céline designer kleding bij het raam van de drukbezochte zaak zitten.
Ze stond beleefd op en stelde zich netjes voor.

Ze had een tenger postuur en donker gezwollen kringen onder haar ogen. Je kon duidelijk merken dat de stress haar niet in de koude kleren was gaan zitten.

"Momenteel ga ik door een ware helse periode.
Sinds Moes is opgepakt bevind ik mij gevoelsmatig in een cycloon achtbaan vol problemen!

"Waar ik sinds ons huwelijk nooit op de centen hoefde te letten, bevind ik mij nu in een spiraal van onheil.
Sinds Moes's detentie word ik door onze beider familie en vrienden, waaronder Dries ondersteunt.

"Totaal ontredderd door mijn acute benarde positie, appte ik Dries regelmatig, tot hij twee weken geleden aangaf dat jullie problemen kregen door onze App contact.

"Net vóór ik naar Marokko vertrok, sprak ik met Siham die vroeger gezinscoach van mijn nicht was. Ze adviseerde mij om in Marokko contact met jou op te nemen.

"Ik hoop dat je het niet vrijpostig vind dat ik om jou nummer heb gevraagd! Vertelde Soumaya verlegen.

"Normaal gesproken runde ik zonder problemen onze kledingzaak in Nederland.
De laatste jaren was Moes regelmatig in Marokko om zijn andere horecazaken te runnen.
Achteraf blijkt dat mijn eigen man twee gezichten heeft.

Nu pas vallen alle puzzelstukjes in elkaar.
In de eerste week dat hij vast zat, kwam ik tijdens het zoeken van belangrijke doccumenten erachter dat hij al geruime tijd vreemd ging met een huppel trutje van 21 jaar.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu