Hoofdstuk 136

89 5 0
                                    

Mizra haalde de kleine Ayran uit het speeltuintje.....

Hoe precair ook zijn thuissituatie was, aan de speelse huppelende Ayran was niets op te merken.

Selma en Belaid renden naar hem toe en knuffelde hem bijna fijn....

"Bent u die beste vriend van mijn papa?, vroeg Ayran terwijl hij aan Belaid's petje frunikte.

Belaid knikte en gaf hem een boks...

"Klopt! Ik ken jouw papa sinds onze 13e jaar. We deden alles samen met mijn tweelingbroer Mounsif. Ewa we sliepen zelfs in dezelfde bed, we aten uit hetzelfde bord, en dronken uit één glas!

Er ontstond direct een soort stoere vaderlijke band tussen Belaid en ayran. Hij tilde Ayran op en legde hem al zittend op z'n schouders. Selma probeerde haar tranen vluchtig weg te vegen. Ze streek heel liefdevol over de ronde appel wangetjes  van Ayran...

"Omdat jouw papa en mama beiden langdurig ziek zijn, gaan wij vanaf vandaag vóór jou zorgen Ayran. Je mag met ons mee naar huis in Casablanca.

"Opa Patron en oma Salima zitten daar ook met smacht op jou te wachten., zei Selma bedaard. Ze overhandigde Ayran een ingepakte presentje.

Hij pakte gretig het kadootje uit...

"Wowhhh....Mcqueen van Cars,..Yesss.....En ook Takelwagen, en Cruz Ramirez!!, ratelde Ayran euforisch, terwijl hij op de grond ging liggen en een mini race wedstrijd tussen de Cars grandprix auto's nabootste.

Mizra vroeg nog even tijd om de laatste details met Selma en Belaid in haar kantoor te bespreken....

"Willen jullie nog Ayran's naam in de toekomst veranderen?

Belaid en Selma staarden elkaar secuur aan en schudde hun hoofd unaniem...

"Ayran heeft al een naam. Immers hij heeft nog steeds een eigen biologische vader en moeder, die helaas niet voor hem kunnen zorgen, maar hem wel een naam hebben kunnen geven.

"Dat is misschien niet de naam die wij zelf zouden hebben verzonnen, maar het definieert wie Ayran is. Redouan en Aliana zijn ernstig ziek doch  niet overleden. Wij respecteren hierbij de geste van zijn grootouders Patron en Salima., zei Belaid kordaat.

"Nou uuuh nee, Ayran is ons pleegkind!….. het zou een beetje raar zijn om een kaartje te sturen voor een kind van iemand anders. En, nee, ik zet ook geen 'hoera-geboren-bord' in de riad-tuin van ons penthouse! !

"Ik heb dan wel gemist dat er een kindje in mij buik groeit, maar nu Ayran er is, wil ik net als andere moeders ervoor zorgen als een moederleeuw., zei Selma standvastig.

Mizra glunderde van oor tot oor...

"Wat ben ik blij met zulke barmhartige pleegouders! Samenwerken en één lijn trekken is cruciaal binnen een kersvers pleeggezin. Niet alleen met de partner en familieleden, maar ook met scholen, therapeuten en als het over een aantal jaar mogelijk is, óók met de biologische ouders.

"Officieel horen de ouders bij het kind en zijn in principe van harte welkom. Maar in het geval van Ayran's ouders ligt het volgens mij complexer in verband met de psychose van Aliana en de catatonisme van Redouan. Moge Allah swt hen een voorspoedig herstel en wijsheid schenken.

Na een uitgebreid afscheid van Mizra en de anderen medewerkers en kids van het weeshuis, greep Ayran vol vertrouwen de uitgestoken handen van Selma en  Belaid.

Bij het instappen in de SUV bleef Ayran stilletjes naar Selma turen....

"U heeft dezelfde Marokkaanse elftal trainingspak tenue aan als mijn Mama!, riep Ayran enthousiast.

Selma voelde voor het eerst haar godgegeven moederhart vol liefde kloppen.

Ze tilde Ayran op en gaf hem een stevige knuffel....

"Weet je wat Ayran? Morgen gaan we exact dezelfde Maroc equipe tenue voor jou in de shoppingcenter kopen.

Ayran omhelsde haar stevig en gaf een blije kreet van blijdschap.....

"Dan ga ik er elke dag in slapen! Zo heb ik toch een beetje iets van Mama bij mij., riep Ayran terwijl hij uit zich zelf op de achterbank in de SUV ging zitten.

Selma en Belaid keken elkaar daadkrachtig aan....

"Can we kick it?!....Yes we can!!!, antwoorde Selma waarna ze elkaar met een sprong in de lucht een high five gaven.

Onderweg naar Casablanca kon hun dag niet meer stuk. Alles leek als een ontbrekende puzzel stuk in elkaar te passen.

Het plaatje van een spelende Ayran op de achterbank en een trotse Selma en Belaid, als pleegouders sprak boekdelen..

Belaid's woorden waren even overbodig, hij kreeg er een brok in de keel van.

Stilletjes draaide hij de volumeknop van de cd-speler op Yosylvio - 'Catch up'.

Na ruim een dikke uur op de snelweg rinkelde Selma's gsm. Ze nam op en werd even stil....

"Eum.....Belaid???....Mounsif zegt dat Ramona's vliezen net zijn gebroken..........................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu