Hoofdstuk 120

104 6 0
                                    

De ochtendgloren had zich al stralend aangediend in Casablanca......

Terwijl Mounsif, Ramona, Aicha, Nabil, Maysa en Bilal uitgebreid zaten te ontbijten, werden ze kort na aanvang van 't ontbijt in hun bezigheden gestoord door de komst van Felicty, Adil, Ria en Ouafa.

Felicity liet er geen gras over heen groeien, en rende al gillend naar het ontbijttafel..

"Joehoeeeeeee....Adil én ik gaan zaterdag TROUWEN!!!!!!

Terwijl de anderen verrast hun bestek neerlegden en Felicty om de hals sprongen, schudde Ria haar hoofd....

"Als ik ooit nog ga trouwen is het stiekem ergens op een eiland ver weg! Bléh...Maar dat zal wel nooit gebeuren, aangezien Cyprian mijn eeuwige poepie is.

Ouafa ging erbij zitten, en pakte vrijpostig een bord, waarna ze de vers gebakken Msemem, rijkelijk met honing belegde...

"Wisten jullie dat Hamza en ik al maanden in het geniep getrouwd zijn? Alléén Ria en Cyprian waren erbij toen onze goede vriend Ismail onze huwelijk voltrok.

De meiden stopten met het hysterisch gillen en staarden Ouafa verbaasd aan....

"Tante Ouafa? Jij rockt!!! Lachten Aicha en Maysa.

Felicty en Ramona konden hun oren niet geloven....

"Echt iets voor Ouafa! Zo eigengereid als wat! Of beter gezegd: "Hoe ouder hoe gekker"

Mounsif en de mannen kwamen niet meer bij van het lachen...

"Mabrouk Ouafa!....Waneer kunnen we een baby van jou en Hamza in de familie verwachten????

Ouafa duwde kwaad haar bord opzij, en beende vliegensvlug achter de mannen aan. Wijselijk renden Mounsif, Adil, Bilal en Nabil richting de Sta7 dakterras....

"Éh Hmar eng-nekken! Laat mij jullie niet grijpen want ik wurg jullie één voor één! Mohim,...Als genoegdoening draai ik een Shwa-shoarma stokje van jullie! Yek! En dan zijn jullie ook nog allen Ze3ma vroom gehuwd met mijn nichtjes?!

Toen de mannen uit haar zicht verdwenen, zuchte Ouafa diep en nam weer gulzig plaats aan de vol gedekte ontbijttafel.

Ria kwam niet meer bij van het lachen....

"Je had ze gewoon moeten volgen naar het dakkteras en ze een dikke pakkie moeten geven' Waafje'!....Alsof trouwen op oudere leeftijd een vloek is! Mijn jeugd vriendin Marina, scheide op haar 45e jaar van haar eerste vreemdgaande man.

"Na 3 jaar leerde ze haar nu tweede echtgenoot Mario kennen. Ik heb haar op zien bloeien van Trailler Trash uitgebluste echtgenote, tot een mooie goed verzorgde hertrouwde vrouw met flair en heel véél hernieuwde liefde in haar hart.

"Mario liet haar weer zien dat zij als vrouw er wel degelijk toe deed. Waar haar ex-man Estefano de liefde op straat zocht, liet Mario haar de liefde in zijn hart voelen. Hij adoreert  Marina en is zelfs de leukste stiefvader voor haar nu volwassen kinderen. Hij respecteert ze nog meer dan hun eigen waardeloze vader! Klaploper!

Ramona en Felicty luisterden erkentelijk....

"Mam? Je bedoeld zeker Marina de moeder van onze vriendin Roxanne?

Ria knikte.....

"Juist! Estefano, die smerige vader van Roxanne was een boef en schuinmarcheerder 1e klas! Ik heb hem ooit nog uit de penarie gehaald. Hij kwam vroeger vaak bij mij in mijn bruincafé in Oud-West. Tot de dag dat hij gezocht werd door de recherche. Hij had geld witgewassen. Ik heb hem toen maandenlang een onderduikadres in de voorraadkelder van mijn café gegeven.

"En wat denken jullie dat er gebeurde? Marina mijn beste vriendin bracht hem één dag een prakkie stamppot rauwe andijvie, met een klapstuk,....En het gevolg??......Ze werden verliefd! Hoe verzin je dit?! Zeg hier maar niéts over tegen Roxanne. Die denkt dat haar vader altijd de keurige eigenaar van die friettent is. Ik lach me rot!

Na een lange keuvel sessie, begonnen de dames over Felicty's snelle aankomende trouwdag. Ramona wreef over haar 30 weken zwangere buik...

"Niet dat ik niet voor mijn lieftallige zusje de benen uit mijn lijf wil rennen, maar ik ben ook zwanger, en toch wil geen ik nanoseconde van deze dag missen zussie!

Toen Felicity besefte dat Ramona zich zeker wel 100% betrokken voelde bij dit super bijzondere moment in haar leven,.....was de lucht rondom Ramona's zwangerschap direct geklaard. Felicty hoefde zich niet schuldig te voelen dat ze haar hoogzwanger zus aan het werk zette.

Ramona was vanaf dat moment een sparringpartner voor Felicty's last minute Wedding-boards tot het passen van de Ferragamo designer trouw jurk-perikelen.

Ria keek bedenkelijk vóór zich uit.....

"Hey meissies van me?! Het is sowieso wijs om even te bedenken of je jouw zus vriendinnen, nichtjes etcetera wil opzadelen met zo’n groot levenswerk als je bruiloft.

"Als je het zelf beter denkt te kunnen, doe het dan gewoon zelf, en als je het teveel moeite vindt om zelf te doen, regel een professionele wedding planner, en als dat te duur is maak je dag dan minder gecompliceerd.

"In Nederland is het gebruikelijk om je zus of beste vriendin als ceremoniemeester te vragen voor de dag der dagen, je bruiloft. Hoe anders is het in bijvoorbeeld Amerika, waar het 'zware werk' wordt verricht door een wedding planner. 

"Felicty liefie,...Jouw eerste ingeving is wellicht als volgt: al sinds kleins af aan wisselden jullie ideëen uit over hoe de bruidsjurk eruit zou zien, waar je zou gaan trouwen. Je mijmerde toen al van:.."wordt het in een sprookjesbos nabij huis of ergens in Verweggistan aan het strand of in het stadhuis? Waarom zou dan niet juist Ramona, je allerliefste vriendin en zus, je naaste confidante en ultieme partner-in-crime zijn tijdens jouw echte trouwdag?!...........................

~In het Taghazout strandhuis~

Karima had een vuurspuwende 'kill and attack' waas in haar ogen......

Brahym stond aan de grond genageld en Azra kreeg een Matrix Jnoen moment.

Karima lachte bijna identiek een krijsende voldane heks....

"Ouagha! Je hoort het goed Azra! Hij sliep bij mij! In mijn huis! Die hij maandelijks betaalt!!!..........................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu