Hoofdstuk 146

101 6 0
                                    

Ahmed liet zich door niets of niemand commanderen....

Niemand kon hem domineren of vertellen wat hij wel en niet moest laten...

Hij moest en zou stante péde met Darrys de echtgenoot van zijn ex-vrouw Tamimount spreken.

In zijn beleving was hij naast haar ex-man nog steeds de vader van hun kindern waarvoor hij zich persoonlijk nog steeds verantwoordelijk voelde.

Selma probeerde hem te tackelen.....

"Bléh Ahmed! Door zulke mannen als jij raken vrouwen het spoor bijster! Ik had ook zo'n aangetrouwde neef! Die heeft mijn nicht het leven zuur gemaakt! En ja! Ook na hun scheiding!

"Nu zit ze levenslang aan de anti depresiva medicatie, terwijl hij opnieuw is getrouwd met zo'n 'ou passporte visa' chick hier in Marokko die elke dag zijn voeten wast! Let wel: Tot ze haar felbegeerde passpoort in handen heeft.Yek!

Ramona begon te lachen....

"Ey,....Ik had ook zo'n destructieve so called 'huwelijk' met Mounir. Die lag met Latifa zijn ex te pompen, terwijl ik nietsvermoedend dacht dat ik een man uit duizenden in handen had. Hij was verdorie mij eerste liefde, vader van onze eerste kind. Ships man! Niet alles wat blinkt is goud.

"En nu heb ik na ruim 21 jaar vechten voor een beetje oprechte liefde, een ware liefdevolle droom man in Mounsif gevonden. We zijn nu de trotse ouders van Shira, terwijl ik na Mounir had gezworen dat ik nóóit meer kinderen wilde.

"Door mijn eigen geluk te koesteren, heb ik Mounir zijn vreemdgaande, liegende fratsen al reeds vergeven. Niet omdat ik het ben vergeten, maar eerder om met een schone lei iets van mijn tweede huwelijk te maken. Dat zou jij ook moeten doen Ahmed!

Ahmed schudde resoluut zijn hoofd en opende onopgemerkt  de deurklink....

Als drie verstopte poppen in een bedstee-kast, rolden Ahmed, Ramona en Selma overelkaar heen met de deur in huis....Op de vloer in Tamimount's keuken welteverstaan.

Zahira gilde het uit, terwijl Tamimount een harde kreet slaakte en de tajine deksel uit haar handen liet vallen. Nadia rende de gang op om te peilen of Darrys nog in de badkamer was. Ze bleef halverwege de keuken en de gang op uitkijk.

Zahira schoof Nadia opzij en nam de uitkijkpost over. Nadia liep ziedend naar Ahmed toe.

In de tussentijd probeerden Ramona en Selma de eigengereide Ahmed met 'man en macht' uit de keuken te werken.

Latifa en Samira kwamen de keuken in lopen...

"Wat gebeurd er hier in vredesnaam?.....Leila, Aicha en Maysa zijn met de kinderen aan het zwemmen. Wij wilden jullie net roepen om samen te eten. Wie is deze man?, vroeg Samira achterdochtig met de handen in haar zij.

"Dat is mijn ex-man Ahmed! Rechtstreeks uit hel geland om in mijn huis fitna te zaaien!, riep Tamimount zichtbaar furieus.

"Kifesh?....Zal je net zien dat de mannen naar het moskee dodengebed voor Reza's geliquideerde neef zijn! Meskina! Waar halen wij dit soort onhandelbare mannen toch elke keer vandaan?

"Hij lijkt Patron wel. Als ik vroeger ruzie met Ilias had en hem de deur wees, dan ging hij op z'n dooie gemak in de fauteuil zitten terwijl hij mij lachend aan bleef staren.

"Met deze mannen valt niet te onderhandelen. Of je vermoord ze ter plekke, en beland Wahed Loco in een kliniek, of je word ironisch genoeg samen oud. En waarom vind jij het nodig om schaamteloos in het huis van jouw ex stampij te maken?, vroeg Samira terwijl ze pal voor Ahmed ging staan.

Ouafa en Ria liepen kalm de keuken in.......

"Wie heeft Zahira als spotter ingehuurd?, vroeg Ria nuchter terwijl ze richting Ahmed liep.

Ouafa liet er geen gras over groeien...

"AHMED?!......Ben je nou helemaal van de pot afgerukt?! Je had de afslag richting Mellila moeten nemen! Jouw vader Idriss zou maar wat graag jouw hersenen willen ontkoppelen in plaats van Perzisch tapijten knopen.

Al lachend nam Ahmed plaats aan de volgedekte tafel. Hij schepte schaamteloos een bord Marmita op, terwijl hij de verbijsterde vrouwen aankeek.

"Yallah! Gooien jullie maar de criminele Ahmed eruit. Die slagerszoon of ze3ma koorknaapje mag wel lekker los gaan met mijn vrouw éh!? Waar moet ik naar toe? Mijn vader is 85 en mijn moeder is al blij dat ze dagelijks door Allah gezegend zijn om nog enigszins gezond hun ogen te mogen openen.

"Ik GA nergens heen! Ik heb zes kinderen met Tami. Jihane is net 5,  Faisel 7, Junaida 9, Ahmich 11, Zouhayra 15, en Melina 17 jaar. Ik zweer jullie! Ik hou van al mijn kinderen. Vóór hen BLIJF ik hier in Casablanca.

"Ewa, dat zat eerst niet in mijn planning. Maar sinds mij verteld is dat mijn oudste dochter Melina verloofd is terwijl ze nog studeerd, ga ik precies NERGENS heen.

Ouafa keek de vrouwen met toegeknepen ogen aan.....

"Hebben jullie nóg steeds niet door dat Ahmed gereed staat voor een Rwina met Darrys?! We pakken hem NU met z'n allen beet en geven hem die morfine spuitjes die Mohammed voor zijn versleten knieën kreeg!

Nadia schudde haar hoofd...

"Deze mannetje zou nog zelfs in stukken gesneden of verbrand en al uit de dood opstaan. Ducktape plakband laat nog sneller los dan Ahmed.

Ria kreeg prompt een subliem idéé....

"Oké...bedank mij maar later...

"Waarom moet Ahmed weg? Darrys mag toch wel weten wat voor een straattuig hij is? Laat ze kennismaken. Als Melina gaat trouwen, kun je onmogelijk om haar biologische vader heen. Wij zitten ons hier  om Ahmed druk te maken, terwijl de Marmita en vers gebakken brood afkoelt. Ughhh!

Ze ging aan tafel zitten waarna Ouafa naast haar plaatsnam en eten begon op te scheppen...

"Tuurlijk! Dat jullie twee nog gerust kunnen slapen, nadat jullie Tamimount aan een man hielpen! Kifesh met de bemoeizucht van die ouderen vrouwen?!, klaagde Ahmed.

Ouafa sloeg hem keihard op z'n achterhoofd...

"Kop dicht! Ik eet niet omdat ik er de tijd voor heb. Ik ben aan het nadenken hoe wij jou als onkruid kunnen verdelgen alvorens Darrys hier in de keuken staat!, siste Ouafa geagiteerd.

Ondertussen zag Zahira van ver af Darrys aankomen.....

Haar keel leek acuut dichtgeknepen.

Terwijl haar ogen uitpuilden, kwam er geen geluid meer uit haar mond.....

Het voelde net zo'n droom waarbij je van alles keihard wilt uitschreeuwen, terwijl de klank die je uitkraamt geluidloos blijft.

Ze gooide de keuken deur met een harde zwaai open....

Vervolgens begon Zahira in paniek non-verbaal, Darrys naam in hints naar de anderen toe te spellen..............................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu