Door haar snode plannen had de sluwe Aliana nog niet goed in de gaten, dat het alweer dageraad was.......
Rondom de drukke steeg in Casablanca ontstond er al een bedrijvige sfeer van marktkooplui en ploertende mensen die naar hun werk sjeesden.......
Maar Aliana liet zich niet zo snel van haar á propos brengen....
Ze knikte met één dichtgeknepen oor bij elke opdracht die ze via een samenzwerende ondertoon, door de telefoon te horen kreeg.........
Aliana antwoorde alsof ze de woorden door haar mond lieten rollen als de befaamde taaie Marokkaanse kauwgom waar ze zich geen raad mee wist.
Ze kromp van de zenuwen inéén. Ze moest alle kwaadwillenden info even goed laten bezinken. Deze sluwe plan kon echter geen uitstel van executie zijn om op slag te doven.
Tot het begon te dagen wat de opdrachtgever haar probeerde te vertellen. "Huh?...Wat??...Er Kom gewoon niets meer fout gaan.
Deze aanpak was de ultieme rancuneuze setting op de tweeling, hun neefje, beste vriend en hun gezin.....
In het Penthouse........................
.......................................................In de vroege ochtend stond Safia als een opdringerige paparazzi-fotograaf voor de deur.......
Mounsif en Belaid onthaalde haar met open armen. Ze kon gelijk aan de gezellige mega-ontbijt tafel deelnemen.....
Met een drukke bezetting van: Adil, Felicity, Ramona, Mounsif, Belaid, Selma, Maysa, Bilal, Aicha en Nabil, Mania & Yazid was het een drukke doch knusse ontbijt sfeer op het rijkelijk bedekte buiten-riad.
Mounsif keek trots naar de bonte gezelschap in zijn Penthouse.
"Mohim, wie ochtend stond,...heeft goud in de mond. Het blijkt in vele gevallen werkelijkheid. Ewa, de meeste mensen zijn in de vroege uurtjes vaak het scherpst, snelst en On Top of Their Game! Lachte Mounsif.
Safia de zus van Mounsif & Belaid was een energieke, betrouwbare vrouw die met beide benen op de grond stond. Zo'n vrouw die niet bang was om offers te brengen vóór haar zoon Bilal.
En toch zat haar iets niet lekker. Safia stak van wal. Ze keek Belaid en Mounsif aan.
"Wisten jullie dat Bilal & Maysa gehuwd zijn?.....
Ramona stikte zowat in haar mok koffie. Mounsif liet het brood uit zijn handen vallen. Belaid sproeide zijn slok jus de orange op de vloer, en Selma kneep haar Beghrir pannenkoek fijn........................
Adil en Felicity begonnen ongecontroleerd te lachen. Mania & Yazid riepen in koor "Mabrouk". Aicha en Nabil waren de enige die nergens van opkeken.............
De Nikah huwelijk van Bilal en Maysa was voor hen beiden de perfecte oplossing voor al hun problemen geweest. Ze konden nu halal hun leven samen verder trotseren....
Mounsif keek hen hoofdschuddend aan............
"Bij ons in de familie zitten enkel getrouwde mensen. Maar dat jullie op eigen houtje een Nikah zijn ondergaan, vind ik als broer van jouw moeder en respectievelijk jouw Oom, op z'n minst dat jullie ons erbij konden betrekken! Ik vind deze snelle-Jelle van jullie twee een beetje Hayek raar!
Belaid begon te lachen. "Jullie hadden Shi naar Las Vegas af moeten reizen! En dan op Ze3ma Elvis Presley style het 'Ja-woord' geven!
"Nou zeg! Waren wij niet gezellig genoeg om meegevraagd te worden? Zei Ramona boven een dampende mok warme Marokkaanse koffie.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...