Hoofdstuk 21

149 6 1
                                    

Onwillekeurig kregen Ramona en ik een déjà vu, met in ons achterhoofd Malika's restaurant nóg vers in ons geheugen gegrift..........................................

Nu waren de rapen helemaal gaar!......................

Ongelooflijk! Was Malika nou die 'goede vriendin' van Adil, en eigenaresse van DE bewuste visrestaurant waar Felicity & Adil die avond zouden gaan dineren?.....

Hoe ironisch allemaal! Hierdoor kon onze undercover actie aldaar nog eens wrang tot een grote luchtbel uitéén spatten...............

Als Dries en Mounir er ooit achterkomen dat wij daar als zogenaamde ondernemers een toneelspel hadden opgevoerd, zijn we geheid de Sjaak!

En als vice versa Malika zou ontdekken dat Ramona en ik, in werkelijkheid de echtgenotes van Dries en Mounir zijn, dan krijg je de poppen aan het dansen!

Ramona en ik keken elkaar minutenlang geruisloos aan. "Welke visrestaurant Zussie? Vroeg Ramona nieuwsgierig.

"Het is hier vlakbij de Boulevard aan de kant van de Brasserie! Antwoorde Felicity ondoordacht.

De rillingen liepen over mijn lijf. Ramona zette zich schrap en probeerde zich een houding te aan te nemen........

Felicity keek ons observerend aan. Ze voelde al nattigheid.
"Mag ik weten waarom jullie zo geheimzinnig doen? Wat scheelt er met die visrestaurant? Vroeg Felicity scherpzinnig.

Leila begon keihard te lachen.
" Je kunt ze beter vragen wat ze daar hebben uitgevreten! Zehma Sherlock Holmes en Miss Marple op zoek naar de clue!

Ramona schraapte haar keel.
"Malika is de ex van Dries! We zijn daar op zoek naar anwoorden incognito beland!
Om het nog ingewikkelder te maken, is zij ook het zusje van Latifa, de ex van Mounir! Zei ze zonder blikken of blozen.

"Huh? Is zij nou die nieuwe Marokkaanse zakenpartner van Roxanne? Toevallig vertelde ze op de verjaardag van Chantal dat het haar zakelijk voor de wind ging. Ze had dankzij jou connectie in Noord-Afrika haar Horeca Servies Designer collectie kunnen uitbreiden!

"Eerlijk gezegd had ik er niet bij stilgestaan dat er een onderliggende oorzaak achter zat! Zei Felicity.

"Nou wijfie! Roxanne heeft ons dus uit die benarde positie bevrijd. Door haar konden we in het geniep als de 'Paard van Troje' dieper graven in Dries's verleden, door Malika op slinkse wijze uit te horen!

"En ja! Voor wat, hoort wat! Door onze undercover actie als 'vertegenwoordigers' van Rox's servies collectie, raakte Malika dus echt geïnteresseerd in haar collectie. Ze belde na ons vertek, via de portfolio die wij achterlieten, met Rox's  hoofdkantoor in Nederland.

"Na aanleiding daarvan vroeg Rox mij een gunst om die zogenaamde zakendeal af te sluiten. Het was de laatste keer dat we Malika zagen. Ik heb nog slaande ruzie met Mounir gehad door een App die ik Nadia over de visrestaurant had gestuurd.

"Nadia kreeg op haar beurt mot en gezeik, nadat Dries achterdochtig, door haar telefoon ging en die bewuste App achterhaalde. Ondanks dat het een haartje scheelde, voor ze erachter kwamen, konden ze het gelukkig niet glashard bewijzen.

"En nu is Adil weer goed bevriend met die Bitch?! Pfffff Story of My Life! De ene drama na de ander! Zuchte Ramona.

"Stel dat jullie ooit gaan trouwen en wij worden ondoordacht met Malika en Latifa geconfronteerd?

"Ewa dan is jullie naam Shi Haas! Gierde Leila.

"Ja lach er maar om! Ik vind er niets aan! Het lijkt alsof die heksen ons als een stel plaaggeesten blijven achtervolgen! Mijmerde Ramona.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu