Hoofdstuk 153

83 4 0
                                    

Nog geheel in het ongewisse van wat Selma exact mankeerde, snoerde Belaid passioneel haar lippen.....

Terwijl hij haar ondoordacht liefdevol beminde, bedacht Selma zich dat het nog te voorbarig was om Belaid nu al in te lichten.

Ze kon en wilde niet nogmaals zijn teleurgestelde gezicht zien bij wederom een valse zwangerschap alarm. Die machteloze blik in zijn ogen gaf haar bij voorbaat al kippenvel.

Ze hoorde allerlei adviserende intuïtieve stemmen en doemscenario's in haar hoofd.......

"Wees niet bang Selma: je flapt het er binnenkort echt wel gewoon uit. Je zal tegen die tijd zo gestresst zijn dat nadenken geen optie meer is.

"Je bent hier niet 'schuldig' aan, dus hoef je jezelf ook niet rouwig te voelen ten opzichte van Belaid. Kweek eerst 100% zekerheid en ga dan met hem in gesprek, vertel dan pas wat je te weten bent gekomen., fluisterde ze moedwillig in zichzelf....

Belaid merkte na het vrijen dat Selma stilletjes en teruggetrokken was. Hij trok haar dichter tegen zich aan en probeerde de bezorgde uitdrukking op haar gezicht weg te kussen....

Selma kreeg spontaan last van een huilbui......

Mocht het zo zijn, dan is deze wonder-baby meer dan welkom. Aangezien zij en Belaid een diep gekoesterde kinderwens hadden zou dit een ware mirakel zijn.

Qua ouderschap hadden ze dusdanig hun toekomstig gezins perspectief op een rijtje, dat ze er net zo liefdevol voor zouden zorgen als bij Ayran..

Selma bedacht zich dat Belaid net zoals zij ook verrast zal zijn en ontzettend lyrisch zou reageren. Ze wist dat hij heel graag vader wilde worden, nog meer dan haar zelfs. Belaid heeft ook weleens kenbaar gemaakt dat hij nooit z'n kind 'in de steek' zou laten omdat hij zelf liefdevol en suportend door zijn vader Badr was opgevoed.

Hij en Mounsif hadden géén geheimen voor hun vader. Ze konden letterlijk alles met hem bespreken. Badr was wars van de bekende Mgharba 'Vader-zoon issues'. Je kent dat wel: Een autoritaire vader die dominant bepaalt dat zijn zoon een vrome man moet worden.

Heel soms werkt zo'n dominante vader-zoon relatie averechts. De zoon krijgt onbewust het gevoel dat hij geen fouten mag maken, waardoor hij onterecht naar perfectie gaat streven.

Eindstand worden zulke jongens, die opgelegde selfmade keurslijf in de loop der jaren zat, waarna ze zich op de verkeerde pad gaan storten. Immers als ze hun ouders met veel haram-geld blij kunnen maken, dan zijn ze in hun beleving automatisch van die pusherige ouderlijke dwang af. Fout! Nya voed je juist door zelfbewustzijn

Zo creëer je als ouder onwetend de grootste monsters. Het ergste van alles is dat je zo'n  loslopend crimineel projectiel nooit meer kan transformeren. Mits hij het uiteraad zelf wilt en berouw toont.

Selma dacht onterecht dat het lastig was om het nieuws minder shockerend te maken. Het is zoals het is. Belaid springt geheid een gat in de lucht van blijdschap. En dan zal je zien dat ze zich voor niks zorgen had zitten maken over hoe de boodschap over te brengen.

Belaid staarde de dromerige Selma secuur aan....

"Inou?.....Wat scheelt er met je??....................................................

~Tamimount's Appartement~

Terwijl Darrys en Tamimount nog aan het keuvelen waren, klopte Jadir op de deur.....

Hij had de nacht bij Ahmed doorgebracht aangezien het al middernacht was toen iedereen naar huis ging. Voor hem was deze netelige situatie net zo verwarrend als vóór Melina.

Het ging immers om haar ouders en stiefvader. Jadir kon  er eerlijkheidshalve ook niet meer onderuit. Hij was immers al reeds verloofd met Melina. Het was dus erop of eronder.

Jadir besloot met die gedachten Melina al vroeg op te halen om samen in de shoppingcenter te ontbijten. Even weg van alle drama met een dikke Rwina streep erdoor heen.

Toen Darrys opgewekt Jadir binnen liet, zag Melina haar kans schoon. Ze griste haar studie boekentas uit de garderobe in de gang, en duwde Jadir richting de uitgang....

"Tot vanmiddag Yemma! Na het ontbijten brengt Jadir mij naar college. Daarna gaan we bij Jadir's ouders eten. En weg waren ze....

Tamimount was zo van haar ápropos dat ze de helft van Melina's gedane uitspraken niet had horen vallen. Ze sjokte naar de keuken om ontbijt voor haar gezin klaar te maken.

Darrys was bij lange na niet uitgesproken over Ahmed...

"Tamimount?! Als jij mij buiten blijf sluiten en niet openlijk met mij durft te communiceren, dan ga ik nu stanté pedé naar Ahmed's studio toe. Het kost mij niets om daar het gevecht met hem aan te gaan! Smerig mannetje dat hij is! Tfoe!

      ~~Onderweg naar het Shoppingcenter ~~

Al rijdend probeerde Jadir Melina op te monteren.....

"Schatje van me? Het valt zeker niet mee om uitgerekend nu met zowel jouw veelbesproken  vader als jouw zorgzame stiefvader te worden geconfronteerd éh?

Melina knikte zichtbaar emotioneel....

"Pffffff......Waarom uitgerekend NU waneer ik dolgelukkig verloofd ben? Weet je Jadir? Het allermoeilijkste is dat ik ondanks zijn zondes nog steeds zielsveel van mijn vader houd. Ik was echt een papa's lieveling.

"Als oudste dochter kreeg ik als eerst een band met hem. En ik zeg je eerlijk, vroeger was hij echt niet zo. Voor mij is hij nog stééds die lieve Papa die met mij speelde, ik mocht altijd mee naar Mellila en in de auto konden we uren praten over de gekste dingen.

"Hij begreep mij altijd en beschermde mij onvoorwaardelijk. Toen hij vast zat miste ik hem vreselijk.

Ik bad tot Allah swt om hem wijsheid en vooral vergiffenis te schenken. Maar nu ben ik verward.....

Moet ik nou loyaal zijn aan mijn vader of Darrys...of misschien beiden??

~~In Tamimount's  keuken~~

Darrys maakte net aanstalten om richting Ahmed's studio te stappen......

Hij had nóg géén stap vooruit gezet, of Ahmed kwam met een big smile vrijpostig de keuken in lopen.

"Shab el ghair allemaal! Hmmmm....Ik kon al vanuit mijn slaapkamer die héérlijke versgebakken Msemmen van jou ruiken Tami!

Al grinnikend nam Ahmed plaats aan de keukentafel.

Tamimount pakte haar hete koekenpan beet, en staarde geïrriteerd naar Ahmed...

Darrys ondernam twee stevige stappen richting Ahmed...

"Moet ik hem nou wurgen of tot tien tellen?!, vroeg hij zich hardop af.........................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu