Tamimount staarde angstig vóór zich uit......
Hoorde ze het nou goed? Eisen de ouders van Darrys nu een kleinkind van haar?
Zijn ze helemaal van de pot afgerukt?! Ze had zelf al 6 kinderen! En nu leek het alsof haar aanstaande schoonouders, een voorwaarden stelden aan haar ophanden zijnde huwelijk met Darrys.
Tamimount keek Mousa nerveus aan....
"Mo-h-im, Meneer Mousa......Met alle respect respect! Maar ik heb al 6 lieve kids. Het zijn heerlijke kinderen.....Eum...en ik hou vreselijk veel van ze. Ik ben zeer zeker géén legbatterij kip. Wella??
Mousa begon te lachen....
"Ewa,...Je bent met recht een vrouw met een sterke eigen wil! Tranquille lieve aanstaande schoondochter, het was maar een cynische Mgharba grap. Hafida begon keihard te schateren.
"Let niet op jouw schoonvader 'Marokkaanse grappen' eindstand lacht hij zelf het hardst om zijn uit de toon vallende, misplaatste grappen. Hij bedoeld dat hij het leuk zou vinden als jij onze eerste kleinkind kon baren.....
Hafida werd prompt emotioneel.......
Alleen Allah swt de almachtige weet waarom hij ons met één biologische zoon heeft gezegend. Een bittere traan rolde over haar wangen....
"Nadat Mousa en ik gehuwd waren, heb ik er in totaal 4 jaar tergende jaren over gedaan om überhaupt zwanger te raken. Ik voelde daarbij de druk van mijn bemoeizuchtige schoonmoeder, om haar Shi snel een kleinkind te baren...
"Hier in het dorp begonnen ze al Wahed na een jaar te roddelen. De één beweerde dat er Shir bij mij was gedaan. De ander meende dat ik expres geen kinderen met Mousa wilde. Tenslotte was hij ruim 10 jaar ouder dan ik. Toen we trouwden was ik 16 jaar en hij 26 jaar. Ik werd ziek van de Mgharba roddels. In paniek liet ik mij door mijn broer Tarik naar mijn geboortestad Tetouan brengen.
"Daar kwam ik eindelijk bij van alle Wes-Wes en Tnawies. Je zult het niet geloven maar binnen twee weken ontdekte ik dat ik Alhamdullilah zwanger was! Mousa liet zich euforisch door zijn neef in een schapen veevoer wagen naar Tetouan brengen. We waren zo dolgelukkig, dat we uit angst voor de negatieve energie van boze tongen, gedurende mijn precaire zwangerschap van Darrys, bij mijn ouders in Tetouan bleven wonen.
"Pas na Darrys geboorte gingen we na bijna één jaar weer terug naar onze eigen huis in Al-Hoceima. Mijn schoonmoeder kuste nog net niet mijn voeten. Van binnen ging ze waarschijnlijk kapot door haar eigen geroddel en gestook. Ik had het haar echter vergeven. Als iemand slecht over jou praat, dan moet je alle boosheid wegvagen en die persoon aan Allah swt overlaten. Hij is de enige die bepaald of iemand straf of Karma verdiend. Wij niet! Nimmer! Onthoud dat!
"Ondanks dat mijn schoonfamilie mij na de geboorte van Darrys op handen droeg, lukte het mij niet meer zelf om nog meerderen kinderen te baren. Na 3 miskramen gaven wij de moed op. Nadat mijn zusje Nouhaila in haar kraambed overleed, schonk mijn zwager haar man, Khalid ons 3 van hun 7 kinderen. Zelfs nadat hij met een jongedame uit Zaio trouwde, liet hij zijn kinderen: Mohammed, Lina en Tamzi, permanent bij ons.
"We waren dus oprecht gezegend met 4 kinderen. Ik heb ze als mijn eigen bloed opgevoed. De liefde die ik vóór hen had, en nog heb, was evenveel als de affectie die wij voor Darrys hadden. Tot de dag van vandaag noemt Darrys hen ook zijn rechtmatige broers en zusje.
Tamimount kreeg tranen in haar ogen van Hafida's emotionele relaas....
"Maakt u zich géén zorgen. Als Allah swt het heeft voorgeschreven, dan zullen Darrys en ik Insha' Allah samen een kind krijgen. Ik hoop eentje zonder ADHD of Terror-kid karakter.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...