Leila perste gillend met haar laatste reserve krachten de weeën uit...............
Uiteindelijk zat ze aan de maximale 10 cm ontsluiting.
Latifa schreeuwde dat ze moest doorzetten. De baby zou in een mum van tijd geboren worden. "Leila? Yallah! Je kunt nu gaan persen!!....Reza kwam samen met de vroed-vrouw Yamina naar boven gerend. Ze liep direct naar de badkamer en waste snel haar handen. Daarna vulde ze een meegenomen steenrode waterkom met lauw water.
Leila's bevalling was al ver gevorderd. Latifa bleef meedraaien met de baby, die al ver door het geboortekanaal was gedaald. Ze bleef Leila instructies geven en begeleide haar door het laatste stuk.
Intussen maakte Yamina alles gereed voor de geboorte van de baby. Daarna hielp ze latifa assisterend bij de bevalling. De geboorte van een baby kost veel energie. Het vergt een tomeloze oer-kracht die elke vrouw op het eind bijna niet meer lijkt te hebben.
Vandaar dat ze altijd een hoop Sabon onzin uitkramen in de trant van: Ik wil nóóit meer bevallen. Of hun man allerlei verwensingen naar het hoofd slingeren of spugen. Toch lukt het Leila telkens weer om in alle rust, zonder praatjes, de moed te verzamelen om door te persen.
Toen het hoofdje onder het schaambeen door gleed, kreeg Latifa steeds meer van het harige hoofdje aan het einde van het geboortekanaal te zien. Het vergde Leila nog wel kracht om dat laatste stukje weg te puffen, maar het einde was al reeds in zicht.
Nadat het hoofdje van de baby er uit was schoof de baby weer opzij. Latifa en de vroedvrouw draaiden naar links, rechts en weer omhoog met het hoofd en de rest van zijn lichaam, opdat de baby kon worden geboren.
Prompt hoorden wij de baby luid krijsen. Tranen vloeiden over onze wangen. Reza knielde in schock neer. Latifa wikkelde de baby in de warme flanellen laken. De vroedvrouw zoog voorzichtig het overtollige slijm met een tuitjes-riet uit het mondje. Ze sneed met haar gesteriliseerd partus snij-voorwerp het navelstreng door.
Daarna legde latifa de ingepakte baby op Leila's borst. De vroedvrouw ontfermde zich over de placenta, die vlak daarna geboren moest worden uitgedreven. Dat variëert van 3 minuten tot een uur na de geboorte van de baby.
Reza en Leila keken nieuwsgierig doch dolgelukkig de vroedvrouw aan. "Tbark' Allah! Mabrouk! Het is een gezonde jongen! Lachte de vroedvrouw.
"Mash'Allah riep iedereen opgelucht. Reza pakte emotioneel en supertrots zijn pasgeboren zoon op. "Leila? Ik weet dat wij officieel op de 7e geboortedag de naam bekend mogen maken. Maar deze wondertje noemen wij Chahid!
Ouafa en Ria joelden dolblij. "Mash'Allah! Hoe komen jullie op die mooie naam? Vroegen ze nieuwsgierig.
"Mijn beste vriend is 3 jaar gelden rond deze periode geliquideerd. Zijn naam was Chahid. We hielden het allemaal niet meer droog. Dries en Mounir keken om het hoekje.
"Ewa Mabrouk Reza & Leila! Waar zijn wij mee gezegend? Een jongen of een meisje?? Reza draaide zich trots om. "Een neefje!! Gilde hij geëmotioneerd...............................
In het Penthouse........................................
Mounsif en Ramona hoorden Maysa en Bilal luidruchtig in de hal discussiëren. Ze liep samen met snelle passen naar beneden......
Maysa's woedende gezichtsuitdrukking spuwde verse lava. "Wisten jullie dit al? Eén of andere gedegradeerde desperate Lounge-prostitué die een Focked-Upp DNA test van 4 mannen eist?! Kifesh? Is dit nieuwe mode ofzo? Effe een man drogeren om hem in bed te krijgen? Tfoe! Sommigen wijven zijn naar de klote!! Gilde Maysa furieus.
Ramona wilde haar net kalmeren toen haar gsm afging. "Mam? Kan je mij straks effe bellen? WAT???......Ze verbrak volslagen van haar Á-Própos de verbinding.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
SachbücherHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...