Bilal voelde een steek in zijn maag...........
Met van tranen glinsterende ogen keek hij haar aan.
Hij vond het ongelooflijk spijtig
dat hij haar toen onverwachts zwanger had gemaakt.........Bij de gedachte haar te moeten loslaten, kreeg hij een brok in zijn keel.
Hij hield van haar. Maar dat zou zij nooit te weten komen. Hij had haar al genoeg belast door die eenmalige desastreuze eerste onbezonnen vrijpartij.
Hij rende haar achterna en trok haar weer vanaf het trapgat omhoog. Toen hij losjes haar hand vastpakte, voelde hij een enorme drang om haar nooit meer los te laten...............
Hij had niet willen riskeren om haar af te schrikken, door haar te vertellen dat hij nog steeds zielsveel van haar hield.
Maar hij was ook doodsbang dat hij zou bezwijken door zijn liefde voor haar. Het liefst wilde hij haar zonder scruples terugnemen.
"Wat is er Bilal? Vroeg Maysa geïrriteerd. Ze tuurde afwachtend. Ze was benieuwd naar de oorzaak van zijn drang om haar terug te roepen.
"Maysa? Hoe bepaal je wanneer je afstand of afscheid moet nemen van iemand? Kan jij mij dat alstublieft leren??
"Mohim, ik weet het even niet meer en twijfel aan alles. Ik sta gewoon in een impasse!! Ik wil je niet kwijt. Maar ik heb ook het gevoel dat wij dan tussen ons of onze families moeten kiezen!
"Waga! Ik weet. Je kunt met je verstand niet uit liefde handelen. En juist in het maken van die belangrijke liefdeskeuzes, krijgen mensen last van verstandsverbijstering Maysa!
Kennelijk had Bilal al reeds besloten om te gaan voor wat hij al had. Dat vond Maysa eigenlijk wel bewonderenswaardig.
"Bilal.......ik weet het even niet meer. Jij bent de eerste en enige man waar ik intiem mee ben geweest. Maar ik moet nog veel verwerken.
"Dat snap ik! Net nu ik al een poosje stabieler in het leven sta, word ik knockout geslagen met het nieuws dat ik nu in wezen een kind kon hebben. Dan laat jij weer van je horen en staat mijn hele leven finaal op z'n kop!
"Die druk sloopt mij Bilal! Jij geeft signalen af die ik niet helemaal begrijp. Ik weet niet hoe daarop te reageren. Het liefst verbreek ik nu het kontakt om elkaar een tijdje niet te zien in de hoop dat we dan allebei iets helder van geest zijn.
"Helaas koste het me bergen energie. Vooral om de eerste keer op krachten te komen maar dat kan ik niet blijven doen. We hebben weer uitgebreid met elkaar gesproken. Maar ik weet niet of wij voor diepgaande contact moeten gaan! Zo vroeg in dit stadium weet ik niet of wij daar goed aan doen!
"Maysa? Waarover wil je praten? Wat wil je in de toekomst? Volgens mij is het handig dat je dat eerst voor jezelf gaat bedenken voor je jezelf weer ergens instort.
"Luister Bilal, Jij wilt praten, over ons en het waarom ik alles zover heb laten komen. Ik ben jou dat wel verschuldigd. En Ja! Ik weet ook dat wij dan met harde boze woorden om onze oren geslagen zullen worden.
"Jij wilt mij nu klaarblijkelijk door emoties terug, maar of dit de goede manier is zo vroeg al na onze eerste breakup? Ik weet het niet!
"Nee! Jij bent mij helemaal niks meer verschuldigd Maysa! Ik heb jou zwanger gemaakt! Maar je moet het verleden achter je laten, de toekomst voor je uit schuiven en het 'NU' koesteren en beleven! Je moet stoppen met doemdenken! Wat bereik je ermee behalve onrust? Volgens mij weinig tot niets?
"Blijkbaar heb je nog steeds moeite om jezelf te uiten of de kern van jouw problemen aan te pakken. Het is zodanig dat het een samenzijn in de weg kan staan. Ik wil jou graag terug en probeer erover te praten. Maar dat kost jou waarschijnlijk teveel moeite. Je hebt het nu één keer geprobeerd en lijkt het alweer op te willen geven.Toch wil ik je nog steeds terug Maysa!
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...