Na een lange enerverende dag nam iedereen in de familie-Villa van Dries en Nadia afscheid van elkaar.....
Patron, Salima, Brahym en Azra vertrokken naar de Mansion.
Ramona, Mounsif, Belaid, Selma, Aicha, Nabil, Maysa, Bilal en de kinderen: Ayran en Shira togen in kolone naar het penthouse.
Ouafa, Ria en Zahira besloten in Tamimount's keuken op haar te wachten. Ze waren zich er echter niet van bewust dat Tamimount door toedoen van Ahmed, inmiddels in een netelige situatie terecht was gekomen..
Darrys en Jadir stonden nog geduldig bij de deurpost van de studio, waar Ahmed als een baas zijn nieuwe onderkomen eigen had gemaakt.
Met zijn zelfingenomenheid bleef hij bij de geopende voordeur staan....
"Yallah heren! Kom binnen en voel je vrij in mij nieuwe huisje!, lachte Ahmed vermakkelijk.
Hij ging opzij en gebaarde vriendelijk dat de heren plaats konden nemen in zijn woonkamer.
Tamimount en hun dochters Melina en Zouhayra stonden even in dubio....
Dit is een ieders reinste nachtmerrie....Jouw echtgenoot en een vergane manipulerende ex-man tezamen in één woonkamer.
En alsof die gegeven nóg geen acute hartverzakking teweegbracht, werden ook nog eens hun oudste dochters, met als bonus een toekomstige schoonzoon in spé, meegesleurd in de beerput van Ahmed.
Alvorens Darrys de kans kreeg om zijn vermoedens te ventileren, had Tamimount het al bekeken. Ze veinsde abrupt een migraine-aanval en sleurde Melina en Zouhayra mee het huis uit.
Maar Darrys was niet door één gat te vangen.....
"Wesh denken jullie? Dat ik seniel ben?!?
"Ahmed?!....Het is al laat en wij zijn allen doodop door jouw Zjnoen vrijlating!Morgenochtend sta ik wederom hier voor de deur!
"En dan ga jij mij haarfijn uitleggen wat jouw ware intenties zijn omtrent mijn vrouw en jullie kinderen!
"Ik heb je namelijk dóór Shab! Dit riekt, zoals het jou geschiedenis betaamt, naar de misdaad..........
~~De volgende dag in het Penthouse~~
Gewekt door de stralende ochtendzon in Casablanca, werd Belaid als eerst wakker.
Stilletjes bekeek hij zijn nog aandoenlijke slapende echtgenote Selma van top tot teen.
Wat was Selma's slapende verschijning mooi in zijn nog vervulde verliefde hart. Welke jonge vrouw offert onvoorwaardelijk haar hunkering naar eigen kinderen op voor een pleegkind?
Nu pas besefte hij oprecht dat hij met Selma een vrouw uit duizenden in handen had. Gevoelsmatig wist hij het eigenlijk al vanaf de eerste dag toen hun ogen elkaar kruisten.
Hij kreeg een zoete flashback naar de dag van hun eerste ontmoeting. Vanaf dat moment wist hij al met een precisie van 100% dat die eigenwijze mooie Ait Wayagher meisje met een veels te grote mond zijn vrouw zou worden.
Die bewuste avond besloot hij om samen met zijn neefje Bilal en hun vriend Nabil, diens verloofden Aicha Maysa en hun vriendin Selma de schrik op het lijf te jagen.
De meiden waren heel eigengereid onderweg in de auto naar de veelbesproken concert van de Marokkaanse zanger Lartiste.
Omdat Aicha en Maysa toen nog respectievelijk verloofd waren met Nabil en Bilal, besloten ze om samen met hun motor vrienden, de meiden vóór de gein te laten schrikken met een achtervolging in 4 geblindeerde bolides plus 5 Harley-motors.
Zowel Selma als Belaid hadden beiden géén flauw idee dat ze uitgerekend tijdens die ontmoeting op de snelweg de liefde van hun leven zouden onmoeten. Selma wist niet dat Belaid de tweelingbroer van Mounsif was.
En Belaid wist op zijn beurt niet dat Aicha en Maysa zo'n mooie ongehuwde vriendin hadden. Belaid verbleef in de tijd dat Ramona en Mounsif elkaar leerden kennen, veelvuldig in Marrakech. Daar runde hij één van hun velen Lounge-bedrijvenketens.
Maar toen Belaid Selma's mooie gestalte in die felle donkere maanlicht zag staan was hij al direct verkocht. Het duurde weken voor ze zónder ruzie of verwijten naar elkaars hoofd een normaal gesprek konden voeren.
Ze waren 'Benzine & lont' ofwel: De Marokkaanse 'Bonny & Clyde, zoals Mounsif het al grappend beschreef.
Was dat nou die ongeëvenaarde Mektab 'Feeling'? Je weet wel, die ene onvergetelijke vuurwerk klopingen in het hart.
Het is een bijzondere magische gevoel waneer je jouw ware soulmate voor het eerst gade slaat. Men noemt het ook wel liefde op het eerste gezicht.
Belaid besloot zijn tweelingbroer Mounsif, in diens kamer op te zoeken.....
Ramona was de kleine Shira aan het badderen toen Belaid Mounsif een seintje gaf om mee te lopen naar de Sta7.
Daar aangekomen luchte hij direct zijn hart....Positief, welteverstaan.....
"Broer?....Selma en ik doen eigenlijk sinds ons huwelijk niet veel bijzonders meer aan onze passie, het is in de loop van de maanden ongemerkt afgezwakt.
"We waren zo druk bezig met de hoop op eigen kinderen, dat alles in het duigen viel. Nu we Ayran als pleegzoon hebben, zitten we in een soort comfortzone. Maar het ontbreekt ons effe aan die vuurwerk romantiek die wij altijd hadden.
"Selma verwacht daarom ook niks. Des te leuker is het nu vóór mij om een keer iets romantisch maar óók uniek voor haar te organiseren! Het leek mij wel leuk om stiekem in de Beauty-spa op haar werk een bos bloemen te laten bezorgen.
"Daarin zit dan een kaartje waarop staat waar Selma na het werk in hun Beauty-spa naartoe moet gaan. Zij kan er dan de hele dag over piekeren en dat maakt selma kennende nóg nieuwsgieriger. Vol opwinding maakt zij dan haar werkdag af.
Belaid had kaartjes voor een Marokko concert-toer van Lartiste gefixt, en aanvullend een hotel geboekt. Daarna zou hij in die 'Suprise' flow alvast uitgaans kleding voor haar inpakken en gereed zetten in de auto. Selma zou gegarandeerd de verassing van haar leven krijgen.
Wat zowel Belaid en Mounsif nog niet wisten, was dat Selma kotsmisselijk wakker werd....
Ze werd draaierig en kon nog net waggelend de badkamer bereiken.
Nadat ze kokhalzend boven de toilet had gebraakt, spoelde ze haar gezicht met koud water af.
Wazig staarde ze naar haar bleke gelaat.....
Bij de derde blik in haar ogen viel eindelijk het kwartje.
"Huh?....Owhhhh Ships!...Ik durf het niets eens hardop te zeggen.....
"Zou het echt waar zijn??................................................
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Kurgu OlmayanHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...