Hoofdstuk 160

77 6 0
                                    

Vanuit het niets vroeg de kotsmisselijke Selma aan Belaid om de auto abrupt te stoppen.

Op de vluchtstrook stapte ze uit de auto en rende het beboste berm in. Belaid stapte ook uit de auto en rende Selma achterna...

"Gaat het Selma? Wat scheelt er? vroeg hij ten slotte. Selma liep terug naar de auto, griste de anderhalve liter bronwater fles Sidi Ali van het dashbord, en spoelde vervolgens haar gezicht en mond schoon.

Belaid kon zijn lach niet meer inhouden. Wat een eigenwijze vrouw had hij toch. En dan ook nog glashard blijven volhouden dat er niets aan de hand was. Kifesh? Hij besloot om dan maar opnieuw het spelletje mee te spelen.

"Houbi?......Heb je vanochtend iets verkeerd gegeten?

"Moet dat dan?, riep Selma geïrriteerd en stapte in de auto alsof er niets scheelde.

Belaid draaide zijn hoofd en keek haar aan. Plotseling overviel hem het overweldigende verlangen om haar de keiharde waarheid te vertellen. Maar hij bedacht zich. Waarschijnlijk zat Selma momenteel in haar opperste element.

Zwijgend vervolgden ze hun weg richting het ouderlijke huis van Belaid en Mounsif.

Éénmaal daar aangekomen. Stapten iedereen uit, waarna Mounsif naar Belaid toeliep en hem apart nam....

"Wesh stopten jullie Wahed op de vluchtstrook broer? Voor wat?

Belaid schudde hopeloos zijn hoofd....

"Ik denk dat Selma zwanger is broer!

Mounsif slaakte een kreet van euforie tot Belaid de hand op zijn mond schoof....

"Sssstttttt.....Dit is even tussen ons als twins. Oké?! Selma heeft mij nog steeds niets vertelt en toegeven is vóór haar ook een vak die ze slecht tot nauwelijks hanteerd.

"Kijk.....Je kan een zwangerschap hooguit twee maanden ontkennen. Daarna komt hoe dan ook de waarheid aan het licht.

Mounsif kneep zijn ogen toe en zuchte diep....

"Ey broer? Jullie twee zijn echt weirdo's! Wist je dat? Soort zoekt soort éh? Selma spoort sowieso niet! Na die miskraam zou zij het van de daken moeten schreeuwen. Kifesh met die eigengereide vrouwen?

Belaid vouwde puffend diens handen op zijn hoofd....

"Ik denk dat ze bang is dat het fout gaat! Normaal gesproken betrekt Selma mij overal bij en vertelt ze mij echt alles. Ik zweer je broer, ze is gewoon angstig dat ze weer een miskraam krijgt.

"Dat neem ik haar ook niet kwalijk. Bij die eerste miskraam ging ik er bijna aan onderdoor. Om maar niet te spreken over Selma's onnoemelijke verdriet. Ik geef haar de tijd en laat het even bezinken. Sowieso wijk ik geen moment van haar zijde. Ik hou gewoon van haar éh Sahbi.

De tweeling werd onderbroken door hun vader Badr die hen tegelijkertijd omhelsde en hartelijk begroete..

"Yallah mijn zoons, jullie moeder Mounia en ik zijn zielsgelukkig met onze zonen en schoondochters. Mounsif en Ramona hebben ons al een mooie kleindochter geschonken. En jij Belaid, voed samen met Selma warmhartig onze pleeg-kleinkind Ayran als jullie eigen kind op. Wat wil een opa nog meer?

"Mohim, het zou mij zelfs nog meer heugen als jij en Selma Insha'Allah nog meer kinderen mogen baren. Het ligt uiteraard allemaal in de handen van Allah swt. En toch droomde Mounia van de week dat Selma met een dikke buik rondliep.

"Volgens haar word het een jongetje. Ach vrouwen hè? Soms moet je hun bizarre praatjes met een korreltje zout nemen, en tot tien tellen . Des te langer houd je jouw huwelijk vol éh?!

Belaid en Mounsif keken elkaar verrast aan en begonnen keihard te lachen......

Terwijl de heren zich prima vermaakten in de Riad-tuin, zaten Ramona, Selma, Felicity, Aicha en Maysa bij Mounia in de keuken.

De dames genoten al lachend en etend van de meest extravagante onderwerpen.

Selma daarentegen tuurde met een bleek gelaat, wezenloos  voorzich uit. Mounia die deeg voor de Briwat en Bestilla aan het kneden was, zag opeens een stralend gloed in Selma's uiterlijk....

"Schoondochter-lief Hbiba? Wat scheelt er met jou? Je lijkt zo afwezig?

Mounia was de beste schoonmoeder voor zowel Ramona als selma. Ze was ruimdenkend, aardig, betrokken, meelevend en lief.

Selma hield echter haar kaken stijf op elkaar.....

De meiden deden allen alsof hun neus bloedde en gaven ook géén krimp.

Mounia schudde het overtollige bloem en deeg resten van haar handen af en liep richting Selma.....

Ze pakte glimlachend Selma's kin vast en observeerde secuur haar gestalte........

"Wella Zine?....Wie houd wie voor de gek? Als jij niet zwanger bent, mogen ze mij voorgoed naar mijn geboorte Jeblia dorp hier in Marrakech verbannen. Ik zal dan elke dag met blote handen op het boerenland gaan werken.

"Mijn zus Amayasa zou zeggen dat deze mooie vrouw die gehuwd is met mijn zoon Belaid, één en al zwangerschap uitstraalt!

"Mijn lieve schoondochter Selma....Yalatif...Ben je zwanger?!?......................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu