"Gloeiende hemel! Aicha? Kom mij niet vertellen dat je twee dagen voor jouw verloving koudwatervrees hebt gekregen!? Vroeg Ramona verbijsterd.
"Je vader en ik zijn speciaal voor jouw huwelijksaanzoek eerder uit Martinque gevlogen.
En nu krabbel je terug?"Mam! Please! Ik weet het echt even niet meer!
"Verman jezelf als de donder Aicha! Ga je nou de verloving afblazen of niet?
"Damn! Er komt verdorie familie over uit Nederland en jij zit nog te muggenziften over het cancelen van je eigen huwelijksaanzoek?!
Ramona stond op en begon nerveus heen en weer te ijsberen.
Van alle argumenten had Ik haar geen enkele keer, Aicha naar de toedracht van haar twijfels horen vragen.Typisch Ramona! Ondoordacht beren op de weg zien, zonder zich af te vragen hoe die beren daar zijn beland.
Terwijl Ramona met allerlei doemscenario's over het aankomende verlovingfeest op de proppen kwam, schoof ik
naar Aicha toe.Kalm vroeg ik haar om haar hart te luchten. Misschien dat ik uit haar verhaal de ware reden van haar angsten en twijfels psychologisch kon omschrijven.
Aicha zuchte diep. "Ik weet zelf ook niet wat mij bezield! Nabil heeft alles wat een droomman bezit. Hij is intelligent, knap, aantrekkelijk, strijdvaardig en zelfs super romantisch.
"Zo stuurt hij mij elke ochtend en nacht trouw, een islam wensgroet. Hij is welbespraakt en totaal niet opdringerig of ordinair.
Geen enkel moment heeft hij mij proberen te verleiden."We zien elkaar niet en praten enkel op de App. Hij waakt over mijn maagdelijkheid en houd zich streng aan de islamitische regels. Maar toch......................
"Af en toe steekt bij mij een onverklaarbare gevoel van onzekerheid de kop op. Vooral als hij begint over: 'Waneer je mijn vrouw word, dan wil ik dit, dat, sus, en zo!
Op dat soort moment word ik bang van hem! Dan krijg ik het gevoel dat hij na ons trouwen in een tiran veranderd, en mij gaat belemmeren in mijn zo gekoesterde vrijheid van meningsuiting.
"Vorige week vroeg ik hem een time out. Ook hebben wij geprobeerd elkaar een week niet op de App te spreken. Dit kwam vooral van mijn kant. 4 dagen heb ik het volgehouden. Toen hunkerde mijn hart weer om met hem te App'en.
"Ik hoopte dan ook na die dagen een opgelucht gevoel te krijgen. Toch is dit er niet en ik weet me dan ook echt geen raad meer.
"Ik vraag me af of ik de verloving moet beeindigen, misschien, hoe belachelijk het ook klinkt, om meer levenservaring op te doen?
"Momenteel word ik echt uiteengereten door twijfelgevoelens. Soms voel ik me echt bij hem op mijn gemak en zie ik alles heel gunstig in. Dan wil ik met hem verder en onze toekomstplannen voorzetten.
"Op andere momenten word ik overmand door tweestrijd en angst. Ik wil dan niets liever dan een einde maken aan de huwelijksaanzoek en dan hard wegrennen van hem.
"Soms vind ik hem te extravert, terwijl ik meer introvert ben. Ik zie dan de negatieve karaktertrekken van hem en heb het gevoel dat ik niet mezelf kan zijn bij hem.
"En ja, ik heb geprobeerd met hem te praten hierover en dat gaat af en toe wel. Alleen de laatste tijd wordt hij steeds ongeduldiger. Hij vind dat ik mijn gedachten op een rij moet zien te krijgen en dat hij het allemaal niet langer trekt.
"Ik vind echter dat ik de tijd moet krijgen om aan een aantal dingen te werken om de aarzelingen te verminderen, en ik vind ook dat we samen zaken moeten veranderen. Hij begrijpt me alleen niet! Mijmerde Aicha.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...