Ouafa en Ria gilden het uit......
De angst zat in hun gehele vege bevende lijf......
Ria klampte zich aan Ouafa vast..."Owhhhh.....ik zeik bekant in mijn broek Waafje!!!
Ouafa probeerde ondanks haar angsten, de recitaties van Raqi Ismail te herhalen.
"Rustig Rimaya! Je moet bij elke recitatie mee bidden! Oké? Ria knikte met het zweet op haar voorhoofd........
Raqi Ismail trachte de vrouwen te kalmeren. "Laat jullie niet de stuipen op het lijf jagen door deze misbaksel dames!
"In zulke gevallen kan de djinn spreken vanuit die persoon en degene aanspreken die Koran-verzen over hem reciteert. Ik als reciteur en Roqia geleerde kan een belofte krijgen van de Djinn om nooit meer terug te keren, of andere zaken waarover vele verhalen zijn die wijdverspreid zijn tussen de mensen.
Deze vorm van effectieve Roqia bescherming tegen het kwaad van een djinn, door datgene te reciteren dat in de Soennah is overgeleverd, zoals Aayat ul-Koersiy. Als een persoon Ayaat ul-Koersiy in de nacht reciteert, dan zal hij door Allah beschermd worden en zal geen satan tot hem komen tot aan de ochtend. En Allah swt is de enige waarlijk Beschermer.
"Madjmoec ul-Fataawa ibn ul-cOethaymien.......De Soennah vermeldt een aantal Adhkaar waarmee bescherming tegen de Shayaatien satans gezocht kan worden. Dit zijn onder meer: Het zoeken van toevlucht bij Allah swt tegen de Djinns.
"Je hebt verschillende soorten djinn. Een soort dat vliegt,
een soort dat honden/slangen kunnen waarnemen,
een soort dat geen plek kan vinden, die overal zwerven."Verder heb je ook de Djinn die kinderen lastig vallen; die worden Ama genoemd.
De slechte onder hun worden shaytan genoemd.
De allerslechte zijn de: Ifriet. Zij zijn heel lelijk, afschrikwekkend."Het is een must om de Soerat Al Qursie te reciteren voordat je gaat slapen, je bent tot in de ochtend beschermd tegen het kwade. De zwarte hond is de duivel van de honden. Slangen in huizen mag je niet doden, dit verbood de profeet al in Medina.
"Je moet de slang eerst 3 keer waarschuwen; Ga weg uit mijn huis, dit is mijn territorium. Als de slang niet weggaat, of hij komt terug, dan mag je doden want dit is de duivel. Je moet geen onterecht een slang doden want de Djinn zal dan wraak nemen.
De Raqi liep al biddend opnieuw naar de wezenloze Latifa toe.
"Allah swt zegt: En als een influistering van de satan jou tot woede drijft, zoek dan jouw toevlucht bij Allah. Waarlijk, Hij is Alhorend, Alwetend.
Hij goot opnieuw Roqia-water in Latifa's mond. Dit maal begon ze te schreeuwen. Ze braakte het water in een vloeiende straal uit. Daarna viel ze op de grond.
De Raqi bleef reciteren tot Latifa een blazend witte rook waas uithoeste............
Ze draaide zich verward naar de Raqi toe........
"Auwhhh....mijn hoofd!....waar ben ik?....Ouafa?....Ria?....Waarom staan jullie op de Sedari?.......
De Raqi liep langzaam naar haar toe. Hij reciteerde het laatste gebed. Hij keek Latifa aan. "Wie is nu de LAFAARD??
Latifa keek hem onnozel aan. "Wat bedoelt u meneer? De Raqi lachte. "Jongedame, laat je nóóit verleiden tot Magie. Meng je nóóit in opdracht van iemand anders. Er zijn aanvallen waaraan iemand zelfs kan overlijden. Voer nimmer Shir uit! Dat is één van de grootste zondes binnen de Islam.
Na enkele minuten stak hij zijn helpende-hand naar Latifa uit. Hij tilde haar van de grond en legde een kleine Quran in haar handen.
Ouafa en Ria kwamen schoorvoetend van de Sedari af.
Ria keek Latifa aan alsof ze een ruimte-wezen zag. "Wie is Ramona? Vroeg ze schichtig aan Latifa.........."Dat is toch uw dochter? Ik hoop dat alles goed gaat met haar! Ik wens haar niets anders als een gelukkig leven gevuld met Baraka! Insha'Allah......
Ouafa en Ria keken elkaar stupéfait aan.................................
In het Penthouse.............
Selma en Belaid kwamen net uit de douche. Ze hadden zich nog maar net aangekleed, toen er keihard op de deur werd gebonst.....
Belaid deed open. Mania stormde naar binnen. Yazid liep haar achterna. Hij smeekte haar om hem op zijn woord te geloven. "Mania houbi, ik heb en had niets met die Chick! Hoe vaak moet ik het nog bezweren?? Wella?
Selma trok Mania mee naar beneden. "Gaan jullie maar uit vogelen waneer die DNA-test gepland is! Riep ze lachend naar Belaid en Yazid.
Ze rende met Mania naar beneden. Nadat ze de autosleutels en haar handtas bij elkaar griste, keek ze Mania aan. "We gaan éérst een Girls-Talk in de Brasserie doen. Mania begon te lachen en rende Selma achterna.......
In de auto storte de dames hun harten bij elkaar uit.
"Selma? Je moet Aliana gewoon negeren. Het kost je anders alleen maar negatieve energie. Laat haar zien hoe leuk je het hebt en dat jouw huwelijks leven op rolletjes loopt. Betere wraak kun je volgens mij niet nemen.
"Check hoe geraffineerd ze te werk ging. En die mannen hadden niets door tot zij versuft in de Lounge ontwaakten. Zij kan nu niet meer weglopen voor haar onmenselijke daden. Arme drommel. Je zou maar zo desparaat zijn! Gemeen takke-wijf is het!
"Mania? Ik zit nu namelijk met dat andere probleem:....De confrontatie met dat wijf aangaan!
"Niet doen Selma! Hou de eer aan jezelf en negeer haar gewoon. Ik zou geen stennis gaan lopen schoppen. Maar ik zou mezelf leuk blijven aankleden, verzorgen en haar gewoon negeren. Confrontaties zou ik niet aan doen, je zet jezelf voor schut en dan ben jij de gebeten hond en niet zij.
"Yep! Ik ken het type hopeloze vrouwen. Een Ze3ma 'Florence Nightingale' die aan komt vliegen zodra er iets van een crisis in de lucht hangt, en dan met luisterend oor en open benen en armen klaar liggen om de man te 'redden'. Ze proberen zichzelf nuttig te maken.
"In paniek gaat ze alvast luchtfietsen over hoe het leven samen met de man die haar geen blik waardig gunt, ingevuld moet worden. Om daarna zeurend aan zijn broekspijp te gaan hangen.
"Mocht dat niet lukken dan gaat ze zijn leven tot een hel maken! No way! Belaid is mijn man! Yazid is jouw vent, Mounsif is Ramona's echtgenoot, en Bilal is Maysa's aanstaande. Ze heeft PECH! Zei Selma resoluut.
"Zodra vrouwen als Aliana te weinig aandacht naar hun zin krijgen worden ze Paranoïde. Veel vrouwen met een laag zelfbeeld schijnen hun eigenwaarde af te laten hangen van de aandacht van een man.
"Ze zal vroeger thuis wel te weinig positieve aandacht hebben gekregen. Dat compenseert ze nu met mannen drogeren of stiekem seks met een andere man aangaan terwijl ze zelf al een vent heeft. Eigenlijk willen ze enkel aandacht en applaus.
Mania keek verbaasd op. "Huh?Waar rijden wij nu naar toe Selma?......
Selma keek haar gniffelend aan. Ze drukte lachend, Chris Brown-'Kiss Kiss' op de cd-speler aan.....
"Wat denk je zelf Mania?...........................................
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...