Hoofdstuk 99

122 5 0
                                    

Op een millimeter na had de fatale kogel het hoofd van Redouan geschampt. Salima dacht dat haar zoon dood was. Hij lag er ook bloedend, verzwakt en raar bij......

Op dat moment wist ze nog niet hoe het met Redouan ging en of hij nog wel leefde. Er heerste echt een grafstemming. En het duurde en het duurde. Elke minuut leek wel een eeuwigheid voor de tere moederhart van de gebroken Salima.

Een kleine honderd kilometer naar het noordwesten ligt Imzouren, een rustige stad aan de azuurblauwe Middellandse Zee. Met zijn palmen en zandkleurige gebouwen, en op de menukaarten de authentieke couscous en mierzoete Chebkaia gebak. Gezien de rijkelijke Amzigh stammen geschiedenis, lijkt Imzouren eerder Noord-Afrikaans dan mediterraans

Terwijl de lijfwachten van Redouan hem probeerden te reanimeren, hoorde Salima een auto stoet aankomen....

Binnen een paar minuten reed een groep in het zwart verhulde mannen in kolone, het verborgen rietveld van de Rif-gebergte op. De lijfwachten zetten hun motors uit en staarden de wanhopige Salima zwijgend aan.

Tot voorheen woonde Redouan's vader Ajoub, in zijn jonge jaren hier in Imzouren met zijn moeder Louisa, en vier zussen en een broer. Zijn vader was een maffioos die lang voortvluchtig was en wiens lijk plotseling buiten dit stadje, tussen de grote cactussen en olijfbomen, opdook.

De Patron was vergezeld door een man van pakweg eind dertig. Hij werd Boutaka genoemd en was een atletisch en robuust man, met opgeschoren haar en hazelnoot bruine ogen. Hij leidde Patron's team van 24 Guarda-Costa. Anders dan bij de Patron leek Boutaka haastig jacht te maken op Mocro-Maffia kopstukken.

Boutaka kon niet wachten tot hij Redouan te pakken kreeg. Maar nu leek zijn lang gekoesterde wens wrang en zuur in vervulling te gaan........

De Patron keek glunderend naar Salima.....

"Goedenavond Salima. Je bent nog even mooi als vroeger!!
Wist je dat voor iedere mens zijn lotsbestemming aan zijn hals is vastgemaakt? Alla swt voorziet hem op de Dag der Opstanding van een boek die al reeds opgeslagen is. Het is door hem opgeschreven in het Boek van bepalingen, voordat zondaars het tot bestaan brengen.

"Wist je dat jouw mektab al beschreven en vast staat? Dat geldt zowel voor de geboorte en de dood. Alles wat daartussen plaatvindt ben je zelf verantwoordelijk voor. Dus ook voor het vinden van een huwelijkpartner. Pas nadat je zelf bepaalde keuzes in het leven maakt, wordt het beschreven in jouw 'boekje' en wordt het El-Mektab.

"Tja Salima,...Allah swt heeft jouw leven niet tot in de details vast gesteld. Hij stelt ons ook in staat om eigen keuzes te maken.

"En toch vragen wij soms teveel van  Allah om ons het Paradijs binnen te doen treden. Verricht goede daden, mijn zuster. Waarlijk dit wereldse leven is de plaats om te werken en daarom worden wij hier beproefd met het verrichten van daden van gehoorzaamheid aan Allah en het laten van verboden zaken. Wat betreft het Paradijs, dit is de plaats van beloning, daar is niets anders dan gunsten.

"Je treft daar geen gebeden, vasten, beproevingen, toetsen, bevallingen, pijn, woede en afgunst. Salima? Kunnen wij niet samen één front vormen en Redouan uit deze neerwaarts spiraal Fitna trekken??

Boutaka die de dienst onder de Patron's lijfwachten uitmaakte seinde de Patron met spoed in.

"Patron? De kogel is helaas als een schamp schot terecht gekomen in het hoofd van Redouan, waarna hij door zijn benen zakte. Hij verkeerde in kritieke toestand. We wachten op de ambulance!..........................

         In het Penthouse.

Terwijl Belaid in een relaxte diepe slaap was, ijsbeerde Selma nerveus heen en weer in de badkamer.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu