Belaid's donkere blik bleef op selma rusten......
"Damn Selma! Wat ben je nu állemaal aan het bekokstoven? Yallah kom maar op! Ik ken jou door en dóór Inoe van mij!
Selma duwde hem van haar af en begon achteloos richting het restaurant van de shoppingmall op het vliegveld te lopen..
Belaid pakte vluchtig haar fragiele hand vast en trok haar als een elastische orkaan wervelwind weer terug.
Selma deed haar armen defensief over elkaar en tuurde met toegeknepen ogen naar de standvastig Belaid....
Als ze nu haar mond zou opendoen, zou er alleen maar gejammer uit komen, dus ze hield haar lippen stijf op elkaar.
Belaid wilde haar gezicht zien, mocht ze haar 'geheimpje' met hem durven te delen. Hij wilde de waarheid uit haar eigen mond horen, al was dat bijna 48 uur te laat verdraaid! Resoluut zette hij zijn observerende gedachten aan het werk.....
"Belaid? Please! Laat mij nu even op dat gebied met rust! Ducktape mannetje van me! Geef mij nog even de tijd. Ik kan je verzekeren dat het niets ernstig is. Oké?!
Hij schudde echter langzaam zijn hoofd. Als hij met zoiets ontastbaars moest leven, wilde hij het uit haar eigen mond horen. Selma keek hem aan en smeekte hem in stilte om vergeving.
Ze had effe space nodig. Eerlijkheidshalve wist Selma zelf ook niet 100% of ze wel zwanger was. Die ochtend misselijkheid hoefde in haar beleving niet persé gelinkt te worden aan een zwangerschap.
Ze had de hoop allang opgegeven en was inmiddels dolgelukkig met hun pleegzoon Ayran en hun samengestelde mini gezinnetje. Belaid moest maar leren om geduld in pacht te nemen. Liever even alles 'on the down low', dan nog een helse miskraam door je strot geduwd.
Maar Belaid's behoefte aan de waarheid hield hem tegen. De reactie van Selma verried dat hij die eigenlijk al kende, maar hij wilde het uit haar mond horen. Hij gaf Selma héél coulant nóg één kans.....
Selma zelf hield haar eigengereide lippen stijf op elkaar. Ze had nog geen uitspraken gedaan over een eventuele zwangerschap.
Een van de meest verbreide symbolen voor witte leugens of misleiding is dat van de drie wijze apen, die geen kwaad horen, noch zien, noch spreken. Deze gebaren vormen de basis van de door de mens gebruikte misleidingsgebaren.
Horen-zien-zwijgen. Volgens de Marokkaanse Yemma's de toverformule om Mgharba mannen zoet te houden.
Met andere woorden, wanneer wij onwaarheid of bedrog zien, spreken en horen, proberen wij vaak onze mond, ogen of oren te bedekken met onze handen.
Als twee boodschappen tegengesteld zijn, wordt de non-verbale boodschap bijna altijd opgevat als de meest 'ware'. Dat komt vooral omdat liegen in woorden de meeste mensen beter afgaat dan liegen in lichaamstaal.
Behalve mensen die geoefend zijn in het beheersen van hun gedrag, zoals acteurs, politici en pokeraars, zijn de meeste mensen zich nagenoeg onbewust van hun lichaamstaal. Zij verraden zich door hun gedrag.
Het zou kunnen zijn dat we al zo vaak hebben gemerkt dat lichaamstaal meer houvast geeft dan woorden dat we automatisch aan de woorden gaan twijfelen als deze niet kloppen met de non-verbale signalen.
Dit was dus exact wat Belaid dwars zat. Hij kon zijn vinger er niet opleggen......En toch kreeg hij ongecontroleerd een donkerbruin vermoeden dat Selma iets vóór hem achterhield.....
Hij kijkt even op zijn horloge....
"Safi liegenbeest van mij!...Het was eigenlijk als verassing bedoeld, maar Mohim, binnen een paar uur vertrekken we naar het concert van Lartiste lieverd.
Selma slaakte een kreet van blijdschap....
"Wowh Belaid! Hoe heb je dat zo stil kunnen houden? Tuurlijk ga ik met liefde mee naar het optreden van Lartiste. Ik wist niet eens dat hij nu in Casablanca is. Aicha, Nabil, Maysa en Bilal hebben niets tegen mij gezegd!
Dóór Belaid's verassing viel Selma's relaas in het niets. Ze verzamelden zich bij de aankomst hal en besloten samen met Felicity, Adil en Ayran nog bij Starbucks wat koffie en baggels te nuttigen.
~~In het Penthouse~~
Eenmaal thuis aangekomen, liepen de mannen met Ayran naar het buitenterras.....
Selma en Felicty renden euforisch naar hun Beauty-salon.
Ramona, Aicha,en Maysa waren net aan het pauzeren met Né3Ne3 thee en Marokkaanse Chebakia. Tot Selma hen over haar prille, nog niet bevestigde zwangerschap vermoeden begon te ventileren, begonnen de meiden lyrisch te gillen.....
"Het is nog wel spannend, dus aub mondje dicht hierover tegen onze mannen! Volgens mijn lijfarts Saidina, zat er bij de vorige zwangerschap een soort van myoom achtige bloedprop in mijn baarmoeder, dus had ik 50% meer kans op een miskraam. Ik ben nu echt de weken aan het aftellen tot dat ik Insh'Allah in de 'veilige zone' zit.
Maysa had zo haar eigen
Bedenkingen......"Ey Selma, jij bent echt weird! Dat je nog na die afschuwelijke miskraam nog de fut hebt om dit stil te houden vóór Belaid! Ik zou het van de daken schreeuwen! Als ik nu zwanger zou raken, dan zou ik Bilal 24/7 gelijk stalken met mijn euforie!
Aicha begon te lachen....
"Nabil stalkt mij nu al of ik gestopt ben met de pil. Alsof hij zelf dag in dag uit vóór de baby gaat zorgen. Yeah right! Not!Wie het kind krijgt mag het houden! We hebben nog maar net de Beauty-Spa geopend. Ik wil nog effe van die chille samenwerking met jullie genieten. Is dat een rare gedachten?
Felicty knikte erkentelijk....
"Ik snap jou aan de éne kant heel goed. Adil begon al tijdens onze 3e dag op huwelijksreis over baby's te zeveren. Like dude?! We waren nog geen 80 uur gehuwd. Ik kreeg het er benauwd van. Zelfs mijn anticonceptiepil verdween regelmatig in de vuilnisbak!
Ramona en de meiden begonnen te schateren.......
"Ey Fil...Dat is nog niets vergeleken bij Mounsif! Die controleerde mij zelfs in de badkamer. Ik had de strip al in mijn handen, toen hij het afpakte en mij daar terplekke beminde. Eindstand was ik binnen no time direct zwanger van Shira.
Selma begon door al die verhalen heen en weer te ijsberen...
"Oké bij mij is het maar kortstondig. Ik mag van mezelf deze week een test gaan doen. Erg spannend allemaal. Mocht de test positief zijn, dan zal ik direct Belaid met een grote gelinkte verassing verblijden
Ramona knikte instemmend...
"Oh, wat vond ik het geweldig en bijzonder om mijn tweede kind in mijn buik te mogen voelen. Ik weet nog goed dat ik Shira de eerste keer voelde, wat was dat fantastisch! En wat was ik trots op mijn buik.
Aicha en Maysa sprongen spontaan om Selma's hals....
"Selmaaaaaaaa.....je bent gewoon zwanger girl! Yeahhhh.
~~Op het Sta7 Penthouse ~~
Belaid, Mounsif, Bilal, Adil, Nabil en kleine Ayran zaten op hun gemak allerlei aan elkaar geregen Shwa-vlees te barbecuen.....
Mounsif was de kleine Shira aan het wiegen en merkte Belaid's twijfelachtig houding als eerst op.....
"Broer?...waar zit je met jouw gedachten dromerige Shab?
Belaid staarde peinzend vóór zich uit....
"Ik kan er mijn vinger niet opleggen, maar ik weet 100% zeker dat Selma iets vóór mij verzwijgt éh broer!
De mannen keken elkaar lachend aan.....
"De laatste keer dat Ramona ook zo vreemd deed bleek ze zwanger van Shira. Zodra die hormonen van vrouwen reggada begint te dansen, worden ze een beetje psycho en Shi sneaky!,mompelde Mounsif ondoordacht.
Belaid's ogen werden zo groot als een vliegende schotel....
"Huh?....What the!?!.....
Hij sprong omhoog en rende in Matrix-style de stenen trappen van de Sta7 af........................................................
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
NonfiksiHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...