Azra toomde in.......
Wat 'The?!'....Hoe wist haar vader dat ze twee weken in hun strandhuis te Taghazout was?
Ze probeerde er nog slinks onderuit te kruipen. Maar haar vader Patron stagneerd dat met zijn vlijmscherpe intuïtie.
"Azra? Hou je moeder maar vóór de gek! Met mij kun je niet sollen. Bedenk maar dat ik als jou rechtschapen vader, overal ogen heb! Wesh denk jij dat ik er in trap dat je expliciet vóór jouw zieke broer Redouan naar Marokko bent gereisd?
"Laat me niet lachen! Je blijft mijn geliefde dochter, maar ik schroom niet om jou een heetgebakerde Tamshount te noemen, of jou een wahed donderklap te geven éh!!
Salima probeerde zoals altijd de boel te sussen....
"Ilias! Je moet Azra niet vals beschuldigen! Vergeet niet dat de ouders van haar vriendin Ramiza ook een privé onderkomen in Taghazout hebben! Dit noem ik dus de ultieme paniekzaaierij!
Patron begon synisch te lachen en nam relaxed plaats in de fluwelen fauteuil....
"Meskiena! Je bent nog altijd Shi naïef Salima! Zelfs onze eigen rebelse kinderen strooien met gemak zand in jouw ogen. Wat zeg ik? Néé, ze lachen jou naïviteit met een zelfingenomen glimlach weg. Denk nou toch eens helder na! Zegt de naam Brahym jou niets?!
Salima liep tergend langzaam naar Azra toe......
"Azra??....zeg me alstublieft dat jouw vader Tnawies raaskalt?
Azra incasseerde fier het wederhoor van haar ouders. Het leek haar juist aan te sterken om haar kromme standpunt te beargumenteren.
"Mam?....Papa? Ik ga niet tegen jullie liegen! Brahym en ik zijn meer dan vrienden. En..Ja! Ik weet dat hij één van Papa's lijfwacht is.
We werkten samen in Papa's Lounge onderneming in Nederland. In de weekenden deed hij daar de portiers dienst, en ik de management. We konden het eigenlijk meteen goed met elkaar vinden."Brahym is heel open, spontaan én heeft precies dezelfde humor als ik. We hadden dan ook altijd de grootste lol samen. Al zag ik hem destijds niet meteen als een potentiële geliefde, maar meer als een hele goede vriend.
"Leeftijd is maar een getal, dat zegt mij niet zoveel. Ik vind het dan ook heel jammer dat vooral onbekenden Brahym altijd meteen afvallen puur en alleen op z'n leeftijd. Ze hebben geen idee hoe intelligent hij is, of wat een geweldig karakter hij heeft, en wat voor een man Brahym in werkelijkheid is. Dat blijft frustrerend voor ons beiden.
"Vooral omdat onze Marokkaanse gemeenschap altijd meteen hun woordje klaar hebben als ik ze vertel dat Brahym een stuk ouder is. Van 'wat moet je nou met een oudere vent...tot 'het had je grote broer kunnen zijn...en 'dan zit je over een paar jaar met een oudere vermoeide man op de bank...Ik heb het allemaal al tientallen keren voorbij horen komen!
"Alle roddels waren ongegrond. Brahym is dus alles behalve een saaie, oudere jongeman, die in het weekend alleen maar op de bank wil zitten. Hij staat juíst volop in het leven. Hij heeft energie voor tien, ziet er goed uit en vindt het net als ik hartstikke leuk om er in het weekend samen op uit te gaan.
"We ondergingen de Hachouma praatjes gelaten. De ex-vriendin van Brahym begon Tnawies rond te strooien, dat Brahym enkel bij mij was om een wit voetje bij papa de alom gevreesde Patron te halen. Maar Brahym had mij juist gewaarschuwd om onze liefde te verbergen, uit angst dat Papa hem het leven zuur zou maken!
De Patron schudde teleurgesteld zijn hoofd, terwijl Salima geschokeeerd ging zitten. De tranen rolden over haar wangen....
"Azra? Hoe kun je nou vóór een partner in de onderwereld kiezen? Heb je niet gezien hoe jouw vader en ik bijna 30 jaar voor onze liefde moesten vechten? Besef je wel hoeveel we hebben moeten opofferen om überhaupt bij elkaar te blijven?? Het leven met een crimineel is geen kattenpis Azra!!
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...