Selma werd ongedurig van Belaid's opgedrongen bezorgdheid.......
"Houd je kop, gek. Wat zit je mij nou aan te praten! Jullie mannen denken ook maar dat je alles kunt maken! Ze wreef kwaad over haar rode wangen.
"'Is dat zo?, lachte Belaid. Hij wilde Selma in haar neus knijpen maar ze duwde hem weg.
"Ja! Hou nou maar op met jouw overdreven bezorgdheid! Ships Belaid, ik ben waarschijnlijk zwanger en niet gehandicapt! Selma keek pas weer een beetje relaxed toen de groep zich in de hal verzamelden om in kolone richting het concert te rijden.
In de auto was het ijzig stil. Belaid besefte prompt dat hij door zijn excessieve beschermings mechanisme, Selma juist in het nauw dreef. Ze waren beiden dolgelukkig doch doodsbang. Diep van binnen hoopten ze dat hun zo gewilde baby de precaire 12 weken zou redden.
Al rijdend legde hij liefelijk zijn handen op Selma's buik.......
"Heet hè, vandaag in Marrakech?, pufte hij. Belaid keek selma aan die niet terugkeek.
"Niks aan te doen! Zet de climate control op z'n coolst in de auto, en vervolgens Shi snel achter Mounsif, Adil, Nabil en Bilal, het festival concert parkeerterrein inrijden. Daar hebben ze gelukkig heel veel aicro, zei Selma.
"Kifesh? Wat een flutverhaal. Probeer je mij nu af te leiden Selma? Je had toch vorige week wat kunnen halen bij de drogist om te testen of je zwanger bent? Tuthola! Je laat het zeker bezinken tot je 3 maanden bent éh? vroeg Belaid.
Selma knikte. Ze had het eigenlijk allemaal maar laten gebeuren omdat ze zeker wilde weten of ze daadwerkelijk wel vruchtbaar was. De rest ligt toch echt in de handen van Allah swt. Hij is alwetend en heeft ten alle tijden het eind regie.
"Daar ben ik het volledig mee eens Schatje, maar je hebt ook hersens van hem gekregen om zelf helder na te denken. Allah swt zei niet voor niets: "Maak een keuze en ik zal je geleiden".
"Wat jij nu doet is je kop in het zand steken! Dat is nog eens lekker ethisch. Jullie vrouwen doen bij een zwangerschap net alsof wij mannen er niet bij horen. Ewa, zonder mij had je niet eens een bevruchting kunnen realiseren. Snap je?
"Ik wil als aanstaande vader héél die zwangerschap Shizzles van A tot Z meemaken. Van dingen zoals: Is het een hij of een zij? Ga ik flauw vallen tijdens de bevalling? Hoe moet ik de baby middernacht troosten enzovoorts.
Selma schudde lachend haar hoofd....
"Belaid??....Jij bent nu al de liefste Papa! Wat moet ik toch met jouw secondelijm stalking?
Belaid stopte de auto in de inmiddels stampvolle parkeerterrein bij het concert ingang....
"Wat je met mij aan moet Houbi? Ewa, van deze lieve man houden in plaats van mij continu als een Hyena aanvallen! En toch hou ik meer dan alles van jou! Hij trok Selma naar zich toe en kuste haar innig.
Mounsif en de mannen klopten voor de gein keihard op de autoruit..
"Éh Sahbi? Hou dat soort vunzig gedrag tussen vier muren! Jullie zijn echt van het padje af! Lachen de anderen in koor.
Tijdens het drukbezochte concert heerste er een ontspannen sfeer. De gehele crème de la crème van Marokko was aanwezig. Als je even de ogen toekneep, dan waande men zich bij wijze van spreken in de Jetset van Cannes.
De High Class Mocro yuppen deden niet onder voor de flamboyante booming Haute couture. Er waren meer Vip-arrangementen dan sociale standplaatsen. Dat Koning M6 een enorme fan en goede vriend van Maitre Gims is en de kroonprins van Lartiste was geen geheim meer.
Lartiste opende samen met de Braziliaanse Caroliina de show. Terwijl het nummer "Clandestina" door de zaal galmde, sprongen Ramona, Felicity, Aicha en Maysa omhoog. Ze renden subtiel met hun gsm-camera's in de handen geklemd naar voren.
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...