Hoofdstuk 4

249 5 0
                                    

Dries hield mijn pols vast en begon zijn relaas...........
Ik kon merken dat hij het moeilijk vond om zijn verborgen emoties te verwoorden....................

"Wat heb ik nou exact verkeerd gedaan Nadia?
Met Soumaya is er geen intieme band noch sprake van liefde!

"Als ik jou moet gaan vertellen hoeveel meiden mij vroeger leuk vonden, dan doe ik je voor mijn gevoel tekort!

"JIJ bent degene waar ik mee getrouwd ben! Mijn hart klopt enkel vóór JOUW en daar kan géén enkele vrouw of fling uit het verleden tegen op!

"Sommigen dingen die ik niet met jouw deel, zijn in mijn ogen niet relevant en zeer zeker géén dreiging voor ons huwelijk!

Oprecht probeerde ik hem alleszins te begrijpen.
Vrouwen willen namelijk graag een emotionele band voelen met hun partner.

Dat hij smst-te met een andere vrouw, voelde in het begin bij mij aan als ontrouw, omdat ik direct van het ergste uitging.
Het is belangrijk om te weten, dat dit voor Dries heel anders ligt. Ik moest hem het voordeel van de twijfel geven.

Na zijn openhartige statement liet hij mij los en beende weg naar de slaapkamer.
Ik rende hem áchterna en zag dat hij met zijn vuist op de muur sloeg en met zijn handen in het haar door onze kamer marcheerde..............................

Vervolgens ging hij zwijgend op bed liggen
Stilletjes bleef ik voor hem staan. Hij draaide zich om en trok mij naar zich toe............
"Waarom geef jij me zoveel Zjnoen Nadia? Vroeg hij oprecht terwijl hij mij tegen zich aandrukte.

Dicht tegen zijn borstkas voelde ik zijn snelle hartslag. Ik kon even niets uitkramen.
Geruisloos in elkaar gestrengeld kwamen we tot een rustpunt......

"Nadia? Hoeveel mannen chatten niet stiekem op het werk? Hoeveel van die vage gasten hebben geen tweede discrete gsm die achter slot in de bureau van het werk of in de auto achter blijft?

Hoeveel mannen surfen niet "anoniem" op datingsites? Hoeveel echtgenoten zitten niet op sociale media zonder dat hun partner het weet? Hoeveel mensen hebben niet een mysterieuze sociale media Catfish profiel of dergelijke?

"En dan kom je mij de volle laag geven over app berichten van Soumaya?
Moes zit vast en ik voelde me geroepen om zijn gezin te helpen! Meer zat er echt niet achter Habiba!

"Tja, de komst van sociaal media en de smartphone heeft al menig relatie op de klippen laten lopen als je 't mij vraagt! Het is de tijd van openbaringen en de wankele relaties zijn daar vatbaar vóór! Riep ik onzeker.

"Dus?? Dan is ons huwelijk na een app contact met de vrouw van mijn vriend ook gedoemd om te mislukken?
Ik heb haar met géén vinger aangeraakt, en zij heeft mij tot nu toe ook niet proberen te verleiden.

"Dries, je vergeet dat onze relatie altijd wel discutabel is geweest!
In het begin was jij ook altijd heel erg jaloers en controleerde je mij continu door constant te bellen en smsen.
Jij wilde echt alles weten. Ik werd er weleens wanhopig van!

"Zo wilde je continu weten waar ik was en met wie, en wat ik deed en waar ik over praatte met mensen. Ik werd wel eens kwaad en zei dat het niet normaal was hoe jij deed.

"Vaak werd jij dan nog wantrouwiger. Of juist overdreven achterdochtig.
Dan zei je: "Ja Nadia het is mijn 'angst' om jouw kwijt te raken!
Wat je daarmee precies bedoelde weet ik nog steeds niet, als ik ernaar vroeg zei je steevast dat het kwam omdat zoveel vrouwen tegenwoordig vreemdgaan.

"Mag ik dan ook mijn twijfels en vermoedens over jouw uitspreken?! Ik ben ook maar een mens met gevoelens en niet van steen! Mompelde ik.

"Shit Nadia! Kan Brik Bezzaf! Hoe vaak moet ik je nog bewijzen dat ik zielsveel van je hou? Hij beet op zijn lippen en keek mij vol emotie aan............

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu