Hoofdstuk 6

193 5 0
                                    

Mijn gedachten huppelden met de vlugheid van een geoefende koordendanser op m'n tong, waarna het bij een tweede salto op mijn lippen sprong......................................

"Waar is Aicha in vredesnaam?
Ik rende naar boven en stoof haar kamer in.
In de hoop hints te krijgen waar ze heen was, keek ik secuur om me heen........................................

Op zoek naar tastbaar bewijs kon ik niets ongewoons op haar kamer traceren.
Het zag er alleszins rommelig uit, waardoor het de indruk wekte dat ze niet halsoverkop was vertrokken.

In mijn verbeelding doemde een angstvallige scenario op, van een stiekeme ontmoeting tussen Aicha & Nabil................

Die gedachten alléén al zorgden ervoor dat de zenuwen door mijn lijf gierden.
Mounir zou het mij hoe dan ook kwalijk nemen.
Ik had hem en Ramona immers beloofd dat ik een oogje in het zeil zou houden.

Ik griste mijn mobieltje uit mijn tas en belde haar op...........
Argeloos nam ze kalm haar mobieltje op.
"Aicha! Waar ben je!?! Siste ik.

"Euhmmm, bij Tante Ouafa en Bouchra! Riep ze onverschillig.
"Huh? Waarom heb je niets tegen Zahira gezegd! Vroeg ik geïrriteerd.

"Daar heb ik helemaal niet bij stil gestaan! Bouchra kwam mij ophalen, omdat ik me verveelde. We vertrokken vervolgens heel impulsief naar haar huis! Zei Aicha.

"Pffffff, je hebt mij flink laten schrikken Aicha! Je had op z'n minst mij kunnen bellen om te vertellen waar je naar toe ging!

Een dolverliefd meisje in de gaten houden gaat voortdurend gepaard met verleidingen en risico's.

Die jonge meiden zijn vaak niet opgewassen tegen de liefdes verlokkingen van vleierij.
Ze hebben een onnoemelijke zelfoverschatting die ze steevast met sarcasme goed praten.

De fladderende vlinders in hun buik gaat bij hen vaak gepaard met de risico's van onverantwoordelijkheid zonder bevoegdheid.

Daarbij strijden ze vaak met het getob tussen hun hart en verstand. Hun eigen impulsieve bijdrage kan soms zelfs tot Zina of controleverlies leiden.

Ondanks dat ik Aicha gevoelsmatig vertrouwde, moest ik wel enigzins op mijn hoede zijn wat betreft haar intenties.

Tot nu had ik eerlijkheidshalve ook geen enkele reden om Nabil te wantrouwen.
En toch leek het mij wel verstandig om die twee te blijven observeren.

Een goed gesprek met tieners voeren is niet altijd makkelijk. Veel meer dan: 'Ja', 'Nee', 'duh' en 'boeit me niet!' komt er vaak niet uit.

"Tante Ouafa vraagt of je langskomt. Vroeg Aicha.
Op de achtergrond hoorde ik een hyperactieve Ouafa vrolijk roepen dat ze Tajine met kweepeer had klaargemaakt.

"Blijf bij Ouafa tot ik je daar kom ophalen! Verzocht ik Aicha alvorens ik ophing.

Toen ik naar onze slaapkamer liep, stond Dries met ontblote bovenlijf en een gewikkelde badhanddoek om zijn middel voor de spiegel.

"Ash? Wat kijk je verwilderd? Heb je een Djinn geest gezien? Vroeg hij ondoordacht, terwijl hij zijn gezicht met aftershave balm insmeerde.
Ik liet mezelf op bed vallen en zuchtte diep................

"Pffffff, Aicha was vanochtend met Bouchra naar Ouafa gegaan! Doordat ze niets tegen Zahira zei, ging ik van het ergste uit!

"Ewa je dacht zeker dat ze met Nabil de hort op was hè? Zei Dries scherpzinnig.
"Hoe verzin je het? Riep ik lachend.

"Met zo'n vader als Mounir durft Aicha niet eens voor de duvel te dansen! Laat staan in het geniep met Nabil afspreken!Hij maakt géén grap met zijn dochter, en dat weet Aicha dondersgoed! Ze is géén Sharmotta! Zei Dries.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu