Hoofdstuk 145

99 5 0
                                    

Selma hoorde een hoop gestommel in de tussen gang van de villa naar Tamimount's appartement.......

Ze liet Ayran bij Samira en de dames en rende vervolgens naar de tussen gang.

Daar zag ze Ramona in kruishouding tegen de gesloten deur die toegang bied tot Tamimount's appartement staan.

Ahmed bleef volhouden dat hij geenszins van plan was zich te verstoppen voor Darrys de echtgenoot van zijn ex-vrouw Tamimount......

"Wesh denken jullie dat ik bang ben? De persoon die deze hele poppenkast gelooft is nog gekker dan Tami! Denken jullie nou echt dat ze van die gozer houd? Ze trouwde expres met hem om mij te wreken.

"En nu is hij opeens ze3ma Wali en stiefvader van mijn bloedeigen kinderen?...Láh...En nogmaals nee!!...Ik ga hier tegen in. Geen enkele rijke Shab  kan mijn plaats innemen!

"Wat Tami en ik hadden was ware eerste liefde. Deze nieuwe charade van haar is net zo nep als die plastic chinese slippers die ze voor 5 dirham in de Soukh verkopen. Klaar! Ik ga nergens heen!

Ramona draaide zich om en trok aan Ahmed's arm....

"Denk nou is effe logisch na Ahmed! Heb je geen eer of schaamte? Je staat in het huis van jouw ex-vrouw stampij te maken voor saus! Ze is nu met een ander getrouwd. Jij zat altijd vast en was enkel met jezelf bezig. Je klinkt als een hopeloze narcist!

Ondertussen kwam Darrys nietsvermoedend de keuken inlopen.....

Nadia, Tamimount en Zahira waren ondertussen aan de keukentafel gaan zitten. Alsof er niets gebeurd was, spraken ze over koetjes en kalfjes.

In de hoop dat Darrys niet achter Ahmed's aanwezigheid zou komen, begon Tamimount nerveus de Marmita stoofschotel op te dienen.

Darrys bekeek haar secuur en schudde liefelijk zijn hoofd...

"Wat scheelt er lieverd? Het lijkt alsof je een Djinn hebt gezien. Ewa, het zal wel aan mij liggen. Vandaag een drukke dag op de zaak. Ramandan valt in mei en toch zijn mensen nu al hun vlees assortiment pakketten aan het bestellen.

"Mijn vader wil dit jaar volgens onze familie traditie ook voedselpakketten voor de arme minderbedeelden mensen verzorgen. Het zou fijn zijn als wij samen een paar pakketen naar het dorp brengen in jouw taxi lieverd.

Tamimount was ver weg in gedachten.....

"Yallah Darrys!...Ga een douche nemen. Ik heb jouw schone kleding vanochtend al in onze slaapkamer klaargelegd.

Darrys glimlachte en gaf Tamimount een kus op haar voorhoofd. Hij staarde trots naar Zahira en Nadia...

"Jullie moesten eens weten hoe gezegend ik me voel met zo'n echtgenote uit duizenden! Nu nog een kind van ons samen, en onze sprookjes huwelijk is compleet.

Nadat Darrys opgewekt richting  de slaapruimte en badkamer liep, slaakten Nadia, Zahira en Tamimount een diepe zucht.

Na een paar minuten kwam Zouhayra de 15 jarige dochter van Tamimount en Ahmed de keuken in lopen.

Tamimount nam haar apart en trok Zouhayra mee naar diens kamer. Ze ging op haar bed zitten en tuurde haar moeder verdwaasd aan...

"Jullie vader is vrijgelaten uit de gevangenis. Hij is direct hiernaar toe gekomen. Sinds dat moment geeft hij mij enkel Jnoen hoofdpijn. Momenteel is hij door Ramona meegenomen naar Nadia en Dries naast gelegen villa.

"Yallah'Tif.....Ik hoop maar dat Jihane hem niet te zien zal krijgen. Gelukkig zijn ze met Imane en de ander kinderen in de speeltuin.

Zouhayra moest alle woorden van haar moeder over haar voorheen criminele vader Ahmed de revue laten passeren...

"Yemma?....Kun je mij nu even alléén laten?...Ik moet dit alles even laten bezinken.

Tamimount kuste Zouhayra op de wang en liep weer weg richting de keuken.

Zouhayra kreeg het te kwaad en plofte moedeloos op haar bed. De tranen stroomde over haar wangen. Aan de ene kant was ze blij dat haar vader uit de gevangenis was. Volgens haar moeder had hij in detentie berouw getoond tijdens zijn wekelijkse gespreken met de bezoekende Imam.

Maar??....Waar was hij toen ze haar lagere school afmaakte? Waar was hij toen zij haar moeder, broertjes, zusjes en oudere zus Melina, met honger naar bed gingen? Soms verdiende Tamimount een schamele 150 dirham per dag. Ze moesten verplicht de eindjes aan elkaar knopen.

Zouhayra zat soms dagen met Melina bij hun oma voor de deur te mijmeren over een hoopvol beter leven. Ze zagen kinderen van hun leeftijd met de leukste kleding en sneakers rondlopen met hun beiden ouders.

Het ging haar niet om de materie, maar meer om die eenheid van een hecht gezin. Waarom keek hun vader nooit naar hun om? Zouhayra herinnerde zich nog kristalhelder de ruzies tussen haar ouders Ahmed en Tamimount.

Hij kwam altijd middernacht thuis nadat hij een gedeelte van het huishoudgeld in louche Marokkaanse koffiehuizen had verbrast. Ondanks dat zij, haar broertjes en zusjes al reeds in bed lagen. Kon ze alles mee volgen. Het ging altijd over geld. Ze kan zich niet meer herinneren dat haar vader een vaste baan had.

"Haar opa Idriss, kwam vaak uit Mellila om handgeld aan Tamimount te geven. Hij was dol op al zijn kleinkinderen. Zo leerde hij Melina en Zouhayra al heel vroeg hoe ze tapijten moesten knopen. Als welvaren Perzisch tapijt handelaar had Idriss ook veel te verduren met zijn eeuwige onhandelbare zoon Ahmed.

Zouhayra herinnerde zich prompt dat Melina vandaag uit Al Houceima terug zou komen. Samen met haar verloofde Jadir  genoot ze in gezelschap van Azra en Brahym van een welkomen midweek na haar verlovingsfeest.

Zouhayra griste haar gsm uit haar schooltas en belde Melina op..............................

In de tussen gang versperden Ramona en Selma pontificaal de deur richting Tamimount's  appartement. Ahmed had daar zichtbaar lak aan...

"Al staan jullie met de Casablanca-Task force-Gendarmerie-Swat team voor die deur, ik ga NERGENS heen!

"Mohim, ik heb het recht om een gesprek van man tot man met die Sabon mannetje van Tami aan te gaan!

Ahmed duwde Ramona en Selma zachtzinnig opzij en deed aanstalten om de deur te openen.............................................

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu