Minuten lang in peinzen verzonken bleef Selma geintregeerd, haar blik vanaf de kokete dame met Balayage haren, richting Belaid projecteren....
Héél even leek ze een scheidsrechter op een tennismatch, die al draaiende met zijn hoofd, beide partijen nauwlettend in de gaten hield.
"And The Ball is IN! Selma stond op en maakte aanstalten om naar de in haar ogen desparate Chick te lopen.....
Maar Belaid was haar vóór.....
Hij seinde cryptisch met zijn ogen naar de mannen.....
Alsof het ingespeeld was stonden Belaid, Adil, Bilal en Nabil tegelijkertijd op....
"Schatje? We moeten even iemand groeten...Ik kom zo terug!, riep Belaid vluchtig waarna de heren richting de entree van het restaurant beenden...
Nu Selma in zijn ondoorgrondelijke lichte mahonie bruine ogen keek, wist ze 100% zeker dat Belaid iets geheimzinnigs uitstraalde....
Het duurde niet lang voor ze doorkreeg dat die mysterieuze dame Belaid persoonlijk kende.
Ze kon aan haar wateren voelen dat hij iets achterhield.Ze stond op en volgde de heren met havik ogen. Aicha en Maysa trokken haar wijselijk terug in de stoel...
"Ey Feeks?! Wat wou je nu gaan doen? Ordinair trashy vechten met die chick? Voor het zelfde geld is ze een zakenpartner van Belaid en Mounsif's Lounges hier in Marrakech?, zei Maysa terwijl ze haar lippen bijwerkte met haar Chanel lipglos.
"Inderdaad Selma! Je bent gewoon paranoïde! Wie weet gaat Belaid haar enkel groeten. En dan kom jij met jouw "Catch Me Outside" attitude? Je zet jezelf vóór schut Babe! En je bent pril zwanger. Denk daar maar effe aan alvorens je in Marrakech los gaat girl!, lachte Aicha.
Felicity vertrouwde het ook niet.....
"Nou meiden,.....Ik heb er ook géén goed gevoel bij. Dat wijf keek jouw aan alsof ze vuur zag branden! Had Belaid niet een ex-verloofde hier in Marrakech?!
"Althans dat vertelde Ramona een keer. Zij hoorde Mounsif en hun vader Badr een keer over die chick praten. Maar ja, Allahu A3lem zeg ik wijselijk!, mompelde Felicty terwijl de ober het nagerecht serveerde.
Behalve Selma die bedenkelijk voor zich uitkeek, begonnen de dames aan hun culinaire toetje.....
Inmiddels had Belaid tactvol doch geïrriteerd de dames naar de uitgang gedreven. Adil, Bilal en Nabil bleven op afstand terwijl Belaid met één van de twee meiden op de hoek van het restaurant inrit, verholen ging staan..
"Wesh ben je gek geworden ofzo? Wat doe je hier Numidia?!?
Belaid was woest en pakte haar geagiteerd bij de arm. Zijn ogen spuwden vuur....
"Ey?...Auw! Laat me los Belaid!! Ik mag gaan en staan waar ik wil! Of heb je jóuw vrouwtje nog nóóit over mijn bestaan verteld?!
Numidia begon keihard te lachen en gaf Belaid een venijnige blik terug...
"Wella? Dus ik heb gelijk? Ze weet niet dat ik jóuw ex-verloofde ben? Bravo! Echt zo'n Shab drery loser 2.0 die vroeger de hele stad heeft gewipt en nu Ze3ma de perfecte hubbie is? Laat mij niet lachen! En laat me NU los want Esma en ik gaan Sushi eten! Ja hier! Want we hebben gereserveerd. Snap je?
Belaid trok haar verder mee het gazon in, buiten het zicht van al het binnen wandelende publiek...
"Numidia? Het kost mij niets om alles op te offeren voor mij gezin! Ja juist! Je snapt wat ik bedoel éh! Ik begraaf je Shi levend in de Marrakech Sahara als het moet! Ik ben een man van daden en weinig woorden!
"Dat hoor jij te weten! Sinds waneer heb ik met héél de stad in bed gelegen? Ben je zo levenloos wraaklusttig omdat ik niet meer met jouw getrouwd ben? Of heb je gewoon hartzeer nu je mij en mijn vrouw samen ziet? Ewa, wij pasten gewoon niet bij elkaar. Begrijp dat nou eens! Wil je nu mijn huwelijk om zeep helpen? Kifesh met jou?
"Wat is het? Of moet ik je tong verzetten? Je weet dat ik jouw niets heb aangedaan. Feit dat ik jouw eindstand niet heb gehuwd weet jezelf óók dondersgoed! Maar je gaat mij en mijn gezin nu geen strobreed in de weg leggen! Ik ben niet gewelddadig maar ik bescherm mijn geliefden met mij leven! Capiché?!
Numidia rukte zich los en liep langzaam achteruit....
"Yeah Right Belaid! Vrome man ben jij! Maar heb je jezelf óóit afgevraagd hoe het mij na die Hachouma verging? Besef je wel wat voor een schande ik doorheen moest? Heb je aan mijn pijn gedacht?! Wist je wel hoeveel ik van jóuw hield?
"Ik zweer je Belaid, na onze breuk en jouw charade om de verloving te verbreken ging ik door een hel! Iederéén zat over mij te roddelen. Je weet hoe Msaken hier in Marokko zijn. De roddelpers is er niets bij!
"Wat dacht je van mijn familie die bij mijn ouders Wes Wes kwamen strooien dat ik géén nieuwe man meer zou kunnen vinden? Of nog erger dat er géén enkele zich zelf respecterende huwelijkskandidaat in Marrakech met mij zou willen trouwen? Ik was Wahed uitgerangeerd! Want tja! Immers...De zoon van de welbespraakte rijke Badr had mij links laten liggen.
Numidia begon stilletjes te huilen....
Belaid kreeg bijna medelijden en probeerde haar te bedaren
"Numidia? Er worden duizenden verlovingen per dag verbroken. En toch vinden al deze mensen eindstand hun ware Mektab. Sommigen beamen achteraf zelfs dat die verbroken relatie een zegening was.
"Dáárdoor hebben zij wel hun ware liefde leren kennen en zijn ze nu gelukkig getrouwd. Shit happens. Wat wil je nu dat ik doe? Scheiden en met jou verder? Ewa, jij bent nog leiper dan ik dacht! Psycho!
Numidia draaide zich venijnige om.......Er verscheen een hatelijk glimlachje om haar mondhoek...
"Toemaar Belaid! Gooi al jouw bagger en verwijten jegens mij er maar uit!
"Één vraagje..........
"Kan jóuw echtgenote kinderen baren?......
"Of is ze nog steeds kinderloos??...................................
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...