Hoofdstuk 91

156 6 0
                                    

In het Academisch medisch centrum Casablanca........

Nadia's bevalling was begonnen. Ze verging zowat van de pijn en wist niet waar ze het zoeken moest.........

Nadia wist het vooraf met zekerheid: Dries moes bij de bevalling zijn. En vooruit, de verloskundige ook. Maar het liefst had ze ook haar beste vriendin erbij. Vroeger in de Marokkaanse cultuur bevielen de vrouwen zonder de man erbij. Die wachte netjes op de gang of buiten tot de klus geklaard was.

Maar Ramona is haar tweede hand. De dingen die Nadia niet meer kon doen, deed zij met alle liefde. Wanneer ze zei dat ze zich lelijk en dik voelde, herinnerde Ramona haar aan hoe prachtig ze was en hoe mooi die zwangere buik haar stond. Of wanneer Nadia zo misselijk was dat ze niet meer wilde eten, zorgde Ramona voor die perfecte maaltijd die wel een aangename geur en smaak had.

Dries belde Ramona op.............

   ~~In het Penthouse~~

Terwijl Ramona en Mounsif richting het ziekenhuis spurten, nam Belaid een welverdiend Quality-time met de in zijn woorden 'manische' echtgenote Selma.

Onderwijl ze samen in de keuken stonden. Sloeg hij haar liefdevol gade tijdens haar ambitieuze kook-skills. Ze had in zeer korte tijd de smaak te pakken. En Belaid? Die was supertrots op Selma.

De liefde van een man gaat immers door de maag. In combi met haar charismatische sensuele uitstraling, had de passionele Belaid met recht een 'Wifey-materiaal' lot uit de loterij binnen geharkt.

"Selma?....Jij bent mijn Ride or Die. Of niet?.........Je weet toch? We hadden vandaag een vergadering. Onze echte Guarda-Costa zijn down met ons. Zij zijn geen type lil snitches. Maar ondanks onze beider drukke schema's: Jij met de nieuwe zaak, wij met de planning voor de buissines in Marrakech, wil ik je toch mee hebben......

"Inoe, Het leven hangt af van de intentie die men in het hart draagt. Wat jij beslist en zelfs wat je denkt kan erg krachtig zijn, en als een boemerang plots op een verrassende manier voor je neus verschijnen.

"Die verbinding ontstaat uit onze wensen, en diep gekoesterde gedachten. Dat ontvouwt uit onze gereserveerde intenties en uit het fysieke resultaat. Dat wat wij niet voor ogen hadden en letterlijk onze pet te boven ging, switcht zich op een ander vlak gestaag verder.

Zo'n zes jaar geleden was onze vriendschap met Redouan top. Maar nu is hij onze vijand nummer: 1. Puur omdat wij ons er niet meer prettig bij voelden. We hadden toendertijd al die signalen moeten volgen. Er werd te veel gepraat en er was een geruisloos vertrouwensbreuk. Wij konden zijn gebrek aan loyaliteit niet langer incasseren.

Mounsif en ik moesten een keuze maken, doorgaan of staken. Het werd stoppen. We wilden onze scherpe focus houden op zaken die we wel vertrouwen en konden creëren. Het liefst met zo min mogelijke externe Shab-Frenemy factoren die zouden kunnen stagneren op onze levensweg. Die keuze voor een Z3hma vriendschap is ons duur komen te staan de afgelopen jaren. Roddel en achterklap volgden. En nu is het haat en rancune vanuit Redouan's beleving.

"Mohim...Hij probeerde ons zelfs een loer te draaien met zijn eigen kind en die loopse teef van een 'Baby-mama' van hem. Uiteindelijk liep alles met een sisser af, of beter gezegd een kleine doffe klap. Zo gaat dat vaak met geruchten en wrok. Daar blijft uiteindelijk niets van over............................

    ~~Bij Ouafa thuis~~

Ria en Ouafa zaten languit op de sedari.

"Tjonge. Wat gaat het leven snel. Zo heb je een huis vol kinderen, en zo zijn ze vertrokken en heb je een gehuwde dochter, een aanstaande bruids-kleindochter, en een verloofde dochter. Dus nu heb ik drie adressen waar ik me welkom mag voelen. Wat een weelde al is mijn leven als moeder en respectievelijk oma, nu weleens wat kaal. Maar goed! Rust en een overzichtelijk huishouden heeft ook z'n charmes toch?

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu