Hoofdstuk 93

139 6 0
                                    

Haastig liep Selma de keuken in......Huh?......

In haar optiek was er geen spoor van Belaid te bekennen..

...."BELAID?.....

Ondoordacht stoof ze de woonkamer binnen..

Toen Selma dichterbij de Salon kwam zag ze dat de massieve mahonie deuren al half dicht waren.....

"BELAID?!? Waarom heb jij mijn anticonceptie pil verstopt!?..........

De heren keken elkaar verbaasd aan terwijl Belaid lachend naar de deur beende.

Hun gezichten lichtten op toen ze Selma zagen. Ze stormde kwaad naar binnen, onmiddellijk uit de toon vallend in haar lange Kaftan gewaad.

Eerlijkheidshalve wilde ze die woedende emoties op Belaid vuren. Echter....Nadat ze oog in oog met hun bezoek stond, deed ze er vervolgens ironisch over.

Belaid bekeek Selma stilletjes vol passie....

"Inoe van mij? Ben je het vergeten? Wij hébben honden éh! Die eten alles wat los en vast zit! Waga! Zelfs jouw anticonceptie pillen zijn niet meer veilig. Soms is dat best handig! Ewa, ik kan er wel om lachen. Zei hij terwijl hij haar liefkozend naar de hal begeleidde.

De Patron en Dr.Hamdi keken elkaar aan. "Pittig vrouwtje vriend! Deze is een keeper! Badr zal wel blij zijn met zo'n daadkrachtige schoondochter.

Toen Belaid weer verkneukelend terugkwam hevatte de heren hun vergadering. Wie zegt dat mannen met ballen zich laten afleiden door de vrouwelijke azijnzeikers?

De Patron deed kalm zijn plan van aanpak uit de doeken.....

"Redouan leeft nog, overigens onder een fake identiteit. Na afloop van deze bizarre ontknoping wisten wij even niet wat we er mee aanmoesten. Hij stond in de weg, maar niemand wou hem wegruimen. "Ik zag hem één keer en dacht: verrek! Heeft een mens identiek een kat Ze3ma ook negen levens? Of toch niet?

Mounsif knikte instemmend. "Patron? U bedoelt dat niemand kan bevestigen dat Redouan daadwerkelijk plastische chirurgie onderging? Nou...dan is er Wahed iets niet aan de haak, zei Mounsif.

"Absoluut! Zei Patron. Ik wis dat hij met de noorderzon vertrokken was en dat hij daadwerkelijk van plan was om naar Latijns-Amerika te vluchten.

"Iemand opsporen zal niet altijd vanzelf gaan, soms moet je gewoon de tijd nemen en het goede moment afwachten en soms moet je even een gokje wagen. Daarom is het goed dat je die tijd benut om eerst om te leren gaan met opties. Als je dat eenmaal in de smiezen hebt, dan pas kun je in die zoektocht investeren.

"Maar het belangrijkste is dat je weet hoe de brein van een psychopaat in elkaar zit en hoe Redouan ineens om kan vallen en weer kon groeien. Het kan namelijk met de dag veranderen en de heel andere kant op gaan. Zorg dat je daar gebruik van gaat maken en wie weet haal jij hier dan na een tijdje wel het maximale rendement uit...............................

In de familie-Villa van Dries en Mounir...........................................

Terwijl Ramona Nadia in haar eerste kraamdagen ondersteunde, planden zij en Mounir minutieus de aankomende bruiloft van hun dochter Aicha en haar grote liefde Nabil.

Mounir staarde voor zich uit. "Het weggeven van je bloedeigen dochter is één van de vele oude tradities in Marokko. De vader van de bruid is de aangewezen persoon om zijn dochter weg te geven. Vroeger betekende het dat hij als het ware akkoord ging met de 'zakelijke' afwikkeling. Hij gaf zijn dochter weg, maar daar moest geld of aanzien tegenover staan.

"Het is als het ware een mooi, doch emotioneel moment, voor zowel ouders en kind. Er wordt symbolisch afscheid genomen van elkaar en de bruid wordt als het ware toevertrouwd aan de goede zorgen van de bruidegom. Als de man een Shmetta blijkt te zijn, dan heb je als ouders achteraf gezien op de verkeerde paard gewed.

Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu