Ramona gaf Zahira niet eens een gedegen kans om uit te praten..................
Op hoge poten stormde ze richting de woonkamer............
We renden haar achterna. Al afremmend kwamen we pal achter Ramona, bij de entree van de salon tot stilstand....................
"Huh? Maysa?..............................
Met fronsende wenkbrauwen keken we elkaar onthutst aan....
"Hoe ben je in vredesnaam in Casablanca terechtgekomen?
Maysa was Mounir's oudste dochter uit zijn huwelijk met Khadija, zijn eerste echtgenote..............
Sinds de vechtscheiding tussen Mounir en khadija had hij geen contact meer met hun drie kinderen..................
Inmiddels was Maysa 18 jaar oud en kon je de gelijkenissen met haar oudste halfzus Aicha feilloos herkennen......................
De appel valt niet ver van de boom. Ze hadden dezelfde postuur, lange krullen en een identieke engelachtige gezicht als mijn schoonmoeder. Exact Leila & Tami, op die leeftijd.
Gekleed in haar trendy Primark outfit gecombineerd met matchende sandalen en dito handtas, zag Maysa er allesbehalve verwaarloosd uit.
Ze had nog meer flair dan menig leeftijdgenoot in een peperdure designer outfit. Charisma draait niet om de merklabel, maar de combinerende kleedstijl. Die maakt 'de man'.
"Maysa? Hoe kom je zo halsoverkop in Marokko terecht? Vroeg Ramona scherpzinnig......................
Maysa keek bedroefd voor zich uit....................
"Tante Tami heeft mijn ticket betaald. De laatste jaar heb ik stelselmatig hoogoplopende ruzies met mama. Eindstand ben ik van huis weggelopen."Na de zoveelste confrontatie, zocht ik bij Opa, Oma en Tante Tami een veilig toevlucht. Ze waren emotioneel en dolgelukkig dat ik hen na al die jaren opzocht. Mama leeft nog steeds afgezonderd in onmin met hun.
"Na een jarenlange mentale zoektocht naar mijn roots, kreeg ik bij Papa's familie, eindelijk die familiaire erkenning en een klankbord. Ik kon eindelijk mezelf zijn. Oma vertelde dat papa tijdelijk met zijn vrouw Ramona en hun dochter Aicha in Marokko woonde.
"Ik kon me Aicha en Ramona nog vaag herinneren. De eerste jaren van mijn leven ben ik heel kort met papa en mama opgegroeid. Tot ze gingen scheiden................................
"Volgens Mama was zijn tweede vrouw Latifa de boosdoener. Hij ging op zijn Zehma zakenreizen in Marokko al vreemd met haar.
Hij was notabene nog met Mama gehuwd! Ze voelde zich bedrogen en vóór het blok gezet! Dat verbitterde haar enorm, waardoor ze na de scheiding resoluut, alle contact met Papa en zijn familie verbrak.
"Mijn moeder kreeg een paar jaar na de scheiding een nieuwe relatie, met Farid waar ze nu mee getrouwd is. Ik heb hem altijd gezien als mijn vader. Ik noemde hem alleen geen papa.
Farid is een goede man met wie ik nog steeds een goede band heb. En toch heb ik altijd het gevoel gehad toch anders te zijn dan anderen. Het niet weten hoe het vader-dochter gevoel nu daadwerkelijk voelt, en altijd iets moeten uitleggen aan anderen tergde mij geestelijk!
"In mijn pubertijd heb ik heel wat strubbelingen gehad met mijn stiefvader, maar ik denk niet anders dan andere puberdochters met hun biologische vader.
"Mijn moeder heeft toen wel eens gevraagd of dit kwam omdat ik issues had vanwege de scheiding en afwezigheid van mijn echte vader. Ik heb dat altijd ontkend. Ook in gesprekken met vriendinnen had ik altijd geroepen dat ik het niet wilde weten!
JE LEEST
Hartstocht in Casablanca - Deel 1 (VOLTOOID)
Non-FictionHoogste Rang# 1 Goals Hoogste Rang# 1 Soulmates Hoogste Rang# 1 Amor Hoogste Rang# 1 Onderwereld In deze nieuwe Spin Off kun je het op waarheid gebaseerd levensverhaal van de wilskrachtige Marokkaans-Nederlandse vrouwen; Nadia, Ramona, Leila, Tamimo...